morteym Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Har veid bilen to steder med ulikt resultat. Med kvart tank viste den 30kg mer per aksel, og 20kg mer totalt enn på den andre vekten. Har hørt at den veier 20 og 20 kg (20, 40, 60, 80, 100 osv). Slik at 88 kg blir 80 og 92 blir 100 f.eks? Hvor mye bensin skal det være i tanken ved veiing av vekt? Ser M3 CSL har laveste vekt oppgitt på 1385kg, er det uten drivstoff og diverse væsker?
hagenisse Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Usikker på hva som egentlig inkluderes i oppgitt vekt, men vektene på biltilsynet er som du sier, men ville jo tro at både 88 og 92 ble 90. Hva veide din? Rundt 1500 med sjåfør?
morteym Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Hvis den veier 20 og 20, så blir det ikke 90. Men jeg vet ikke hva som stemmer. Framaksel: 760 kg Bakaksel: 700 kg Begge: 1500 kg Med meg (ca 84kg): 1580kg Summerer man de to første, så blir det jo 1460kg, så det er litt kjedelig å ikke vite hva som er rett. Dette var med 1/4 full tank. En orginal CSL veier nok som regel mye mer enn 1385kg på samme vekta. Har letta vekta med ca 45-50kg nå, i tillegg til det som er lettere på eksteriøret fra før.
S.Arnesen Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 min e46ci veier 1520kg med sjåfør og mye dritt baki. ca 1500kg om jeg hadde rydda bagasjen tenker jeg. trodde csl skulle være lett jeg... hehe Vekta i Sarpsborg tar 5kg og 5kg
morteym Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Vekta i sarpsborg funket ikke! Glemte forresten å si at 20" felgene veier ca 103.5kg totalt med dekk, så det drar selvfølgelig opp vekta en god del, i tillegg til navigasjon og h/k og batteriet. KW V3 veide også 5kg mer enn csl-understellet.
hagenisse Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Din er vel tyngre enn en orginal csl? Z3'n måler 1370 med meg og litt bensin i. Dvs, 1295 uten meg. Den er oppgitt til 1280 orginalt, og Z3 har jo veldig begrenset med utstyr som kan dra opp vekta. I tillegg har jeg lettere felger og understell, samt førerstolen - så å komme ned på det de er oppgitt er nok vanskelig. Reservehjulet er jo i hos meg, så er forsåvidt 10-15 kg der..
morteym Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Ja, den vil alltid være tyngre pga den er bedre isolert, tyngre dørsider, navi/ac/HK, batteri osv. Men hadde vært gøy å vite faktisk vekt på min, tilsvarende orginal M3 og CSL. Må få ///Magnus til å veie CSLn sin. Nå har jeg vært ute og veid bilen på nytt med ca 15 liter bensin, og kasta ut litt verktøy og skrot fra bilen som var mye tyngre enn jeg trodde. Foran: 760 kg Bakaksel: 680 kg Totalt: 1460 kg Totalt med meg (84kg): 1560 kg Det som er litt rart, er at vekta står på 40kg når bilen ikke står på den. Usikker på hvordan jeg skal tolke det.
Øyvind L. Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Tviler på at vekta er godkjent for kjøp og salg, men den vekta som her BT her jeg bor viser 10 og 10 kg på displayet ute, men tror de har 2 desimaler etter komma på skjermen inne..
Kristov Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Det bør ringe en bjelle om det ikke står 0 når den er ubelastet. Vekta på Taralrud veier også 10 og 10kg. Den virket rimelig nøyaktig for da jeg veide meg selv stemte det bra. Hva jeg har fått beskjed om er at vektene skal ha avvik på +/- 10kg per 10 000kg. Ja, den vil alltid være tyngre pga den er bedre isolert, tyngre dørsider, navi/ac/HK, batteri osv. Men hadde vært gøy å vite faktisk vekt på min, tilsvarende orginal M3 og CSL. Må få ///Magnus til å veie CSLn sin. Nå har jeg vært ute og veid bilen på nytt med ca 15 liter bensin, og kasta ut litt verktøy og skrot fra bilen som var mye tyngre enn jeg trodde. Foran: 760 kg Bakaksel: 680 kg Totalt: 1460 kg Totalt med meg (84kg): 1560 kg Det som er litt rart, er at vekta står på 40kg når bilen ikke står på den. Usikker på hvordan jeg skal tolke det.
Øyvind L. Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Det bør ringe en bjelle om det ikke står 0 når den er ubelastet.Vekta på Taralrud veier også 10 og 10kg. Den virket rimelig nøyaktig for da jeg veide meg selv stemte det bra. Hva jeg har fått beskjed om er at vektene skal ha avvik på +/- 10kg per 10 000kg. Ja, den vil alltid være tyngre pga den er bedre isolert, tyngre dørsider, navi/ac/HK, batteri osv. Men hadde vært gøy å vite faktisk vekt på min, tilsvarende orginal M3 og CSL. Må få ///Magnus til å veie CSLn sin. Nå har jeg vært ute og veid bilen på nytt med ca 15 liter bensin, og kasta ut litt verktøy og skrot fra bilen som var mye tyngre enn jeg trodde. Foran: 760 kg Bakaksel: 680 kg Totalt: 1460 kg Totalt med meg (84kg): 1560 kg Det som er litt rart, er at vekta står på 40kg når bilen ikke står på den. Usikker på hvordan jeg skal tolke det. Vil tro at vekta blir tarert hver gang de bruker den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå