Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fikk nettopp tilbake bilen min ifra verkstedet etter å ha byttet to fjører foran(ene var knekt, byttet likegodt begge), og begge demperne foran.

Men før satt det på senkefjører(usikker på hvor mye, og har ikke papirer på dem heller)

Men når jeg da fikk den tilbake, så har han da satt på org. dempere, og org. fjører. Altså slik var den ikke når jeg leverte den inn.

Når de bytter det, skal det vel bli likt som jeg leverte den inn som?

Ser rimelig stygt ut når den er senket bak, og org. foran #-o

Jeg hadde også oljeservice på den, men den som minner meg på når jeg skal ha oljeservice, den er ikke resatt, så det lyser det samme om oljeservice hver gang jeg starter opp.

Hva skal jeg gjøre? Har jeg noe jeg skulle ha sagt om demperne?

Men oljeservicen burde han da virkelig klare å stille tilbake i computeren eller noe.

Takker for svar

Skrevet

Du tror de har senkefjører av samme godkjente type du har i vognkortet liggende på verkstedet? Såklart har de bestillt orginal vare om du ikke har sagt noe annet. Er det mulig...

Skrevet
Når de bytter det, skal det vel bli likt som jeg leverte den inn som?

Nei? Et verksted bestiller jo bare opp deler til din bil, og får jo da det som ble levert orginalt, eller evnt. noe annet om det har blitt erstattet opp igjennom årene. Forøvrig bytter man alltid fjærer i par - og husk at spissingen må sjekkes nå.

Skal du ha på noe annet enn orginalt må du jo selvsagt skaffe det selv eller gjøre en spesiell avtale med verkstedet. Dette sier vel seg selv..?

Nullstillingen av serviceindikatoren er bare å kortslutte noen ledninger, så det burde jo et verksted få til.

Skrevet

Jeg synes dette var klønete og dårlig kommunisert begge veier. Som mekaniker må det jo ringe en bjelle når bilen er lav og senkefjærer, samtidig så sier det seg selv at verkstedet ikke sitter på uorginalt senkesett.

Tenk på dette neste gang, og kommuniser hva som skal gjøres, og legg

igjen mobilnr og be de ringe deg hvis det er noe.. Men pass opp for

at de rævkjører deg dersom du ber om de bare kan sjekke en ting i samme

slengen. Det gjorde jeg en gang, og det endte med en eller to timer

feilsøking uten at det var noe galt.

Hvis ikke de får resatt servicelampe eller sagt ifra på forhånd om at de ikke gjør det, så høres det ut som et useriøst verksted.

Skrevet

Fjørene sier seg selv. Hvis du ikke sier noe annet installerer de fjører i originalhøyde. Skulle du hatt senkefjører måtte du kommet med de selv. Da måtte det også blitt utført firehjulskontroll og lysjustering for å få det godkjent. Firehjulskontroll burde de tatt nå også...

Ang resetting av servicelampe burde verkstedet vite hvordan, men er ikke sikkert de hadde verken utstyr eller info om hvordan dette gjøres. Dette er isåfall svakt...

Skrevet

Tydelig noe jeg glemte å nevne her ja :lol:

Når jeg var nede og snakket med han før jeg satt den inn på verkstedet sa han at den så senket ut. Og det sa jeg at den helt sikkert var.

Også ringte han min far i går(han har hatt bilen sin der i snart 30 år) og begynte å snakke om fjørene og sånn, for han var jo usikker på det.

Min far sa da at han ikke skulle bestille org. fjærer, for den bilen er senket, men ingen av oss vet hvor mye (ikke godkjent i vognkortet)

Og regner såklart ikke med at verkstedet har hundretusen av senkesett liggende på lager, det er jo klart! Men etter han ringte min far, så regnet jeg med at han fant ut av det.

Skrevet

Så du mener verkstedet/din far skal finne ut hvor mye de skal senke bilen din? :shock:

Du må jo finne ut hvor mye senk du vil ha selv, om det er 20, 30 eller 70mm liksom :wink:

Skrevet
Så du mener verkstedet/din far skal finne ut hvor mye de skal senke bilen din? :shock:

Min far sa da at han ikke skulle bestille org. fjærer,

Nei, jeg mener ikke det. Men han sa han skulle se på det, og se hva han fant ut.

Og siden min far da allerede hadde sagt at han ikke skulle bestille org, så gjorde han det alikevel.

Og ettersom vi ikke hørte noe mer, så regnet jeg med at han hadde funnet ut, utifra det gamle eller noe. Tenkte egentlig ikke stort over det.

Utifra dette, har jeg vel noe jeg skulle ha sagt? Ettersom han bestilte det vi ba han om å ikke bestille.

Eller hva tror folket?

Skrevet

Blir mye fram og tilbake...

Tviler på at det er mange verksteder som tar seg tid til å ringe rundt om senkefjærer til div biler(f.eks: hadde noen bedt meg om senkefjærer til en Honda så tror jeg at jeg hadde slitt litt med å finne ut hvilke og hvor jeg skulle kjøpe dem), pluss bruke tid på å vente på deler. Samt at de ikke kan ha så mange leverandører å holde styr på.

Det du skulle gjort, om du visste på forhånd hva som skulle byttes, var å skaffe disse delene selv..

Skrevet
Blir mye fram og tilbake...

Tviler på at det er mange verksteder som tar seg tid til å ringe rundt om senkefjærer til div biler(f.eks: hadde noen bedt meg om senkefjærer til en Honda så tror jeg at jeg hadde slitt litt med å finne ut hvilke og hvor jeg skulle kjøpe dem), pluss bruke tid på å vente på deler. Samt at de ikke kan ha så mange leverandører å holde styr på.

Det du skulle gjort, om du visste på forhånd hva som skulle byttes, var å skaffe disse delene selv..

Jepp, det KUNNE jeg ha gjort, men det gjorde jeg ikke.

Det jeg nå spørr om, er hva jeg skal gjøre, ikke hva jeg skal gjøre neste gang.

Og som sagt, så bestilte og monterte han noe vi sa at han ikke skulle..

Skrevet

Hva var alternativet hans da? eneste jeg kan se er å sette på igjen de gamle ødelagte.. Et verksted kan i mine øyne ikke sette på ikke-godkjente senkesett uansett. Av den enkle grunn at jeg kan se for meg at det kan slå tilbake på dem når en sløv eier kommer til BT på kontroll og sier; ja, men det fikk jeg jo gjort på det og det verkstedet. Dette er dog bare min tankegang. Vet ikke hvordan praksisen er på dette rundt om.

Skrevet
Hva var alternativet hans da? eneste jeg kan se er å sette på igjen de gamle ødelagte.. Et verksted kan i mine øyne ikke sette på ikke-godkjente senkesett uansett. Av den enkle grunn at jeg kan se for meg at det kan slå tilbake på dem når en sløv eier kommer til BT på kontroll og sier; ja, men det fikk jeg jo gjort på det og det verkstedet. Dette er dog bare min tankegang. Vet ikke hvordan praksisen er på dette rundt om.

Skjønner jo såklart dette og.

Alternativet.. ringe og høre med oss før han gjorde noe som helst? Ihvertfall før han bestilte org. som var det eneste vi sa han IKKE skulle gjøre.

Skrevet

Kan jo prøve å klage,men etter min mening er det ikke verkstede som skal sjekke åssen senk du hadde,er greit å bruke litt energi på å finne ut litt selv også.

Han kunne jo bare latt bilen stå på buken å surfe nette etter dempere å la deg betale for timene....

Et verksted kan ikke oppholde en løfte bukk,for å leite etter dempere,noe kunden skulle tatt med seg,han kunne sikkert satt det på igjen men da hade han fått klage på det også sikkert.

Min Mening,dårlig gjennomtenkt.

Skrevet
Kan jo prøve å klage,men etter min mening er det ikke verkstede som skal sjekke åssen senk du hadde,er greit å bruke litt energi på å finne ut litt selv også.

Han kunne jo bare latt bilen stå på buken å surfe nette etter dempere å la deg betale for timene....

Et verksted kan ikke oppholde en løfte bukk,for å leite etter dempere,noe kunden skulle tatt med seg,han kunne sikkert satt det på igjen men da hade han fått klage på det også sikkert.

Min Mening,dårlig gjennomtenkt.

Om den måtte stå lenge på bukken og bruke tiden der, så er det jo såklart jeg som betaler for det, når jeg har bestilt time der.

Og han var klar over at det ikke var org. og vi hadde kommunikasjon "hele tiden", i den forstand at begge var klar over hva som skjedde, helt til han sa den plutselig var ferdig og vi hadde org. dempere og fjører.

Men vi skal ut i morgen og høre, så får vi se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...