Gå til innhold

do it the redneck way - mine biler/prosjekter

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Målet er å få en one of a kind e30 som skiller seg ut, ikke noe vanlig e30 med bensinmotor og vanlig lakk osv., disse bilene er sjeldne med turbodiesel, nettopp derfor jeg kjøpte den og velger å fikse den opp(hadde ikke JEG kjøpt den hadde den blitt huggermat, med tanke på alt som må gjøres, galskap økonomisk sett å fikse den opp, men det MÅ til når man har en psykisk avhengighet av gamle turbodiesler og har mange bekjente med samme interesse) :)

Benytter anledningen til å komme med et manifest:

Besøk vårt forum som omhandler alt med diesel:

http://z6.invisionfree.com/Dieseltrimming

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte også den E9 din kunne tenkt meg noen fleire bilder av den.

Artig at far din også har ein e9 csl sådan(bilder....),kom ikkje den med 180 hk(gateversjonen) er sinnsyke priser på dem i dag....

Nja... man får stadig kjøpt E9 3.0 CSi i mint condition (altså 100% original, 100% uten rust, 100% mekanisk toppstand og med skinninteriør) for 200-250000 kroner. Er det imidlertid tale om uoriginale biler eller biler med mye rust (noe som er mer regelen enn unntaket) faller verdien hurtig til godt under 100000 kroner. E9 er absolutt en av mine favoritter når det gjelder BMW, men de er fra en annen æra og mange mener at de begynner å bli lovlig gammeldagse nå. Det er derfor stort sett litt eldre mennesker og spesielt interesserte som vil bruke penger på denne modellen idag og det begrenser verdien på modellen.

Ellers er det noen fine bilmodeller i garasjen til BMW-745iA og Mercedes-Benz W123 er også en höjdera... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at far din også har ein e9 csl sådan(bilder....),kom ikkje den med 180 hk(gateversjonen) er sinnsyke priser på dem i dag....

Nja... man får stadig kjøpt E9 3.0 CSi i mint condition (altså 100% original, 100% uten rust, 100% mekanisk toppstand og med skinninteriør) for 200-250000 kroner. Er det imidlertid tale om uoriginale biler eller biler med mye rust (noe som er mer regelen enn unntaket) faller verdien hurtig til godt under 100000 kroner. E9 er absolutt en av mine favoritter når det gjelder BMW, men de er fra en annen æra og mange mener at de begynner å bli lovlig gammeldagse nå. Det er derfor stort sett litt eldre mennesker og spesielt interesserte som vil bruke penger på denne modellen idag og det begrenser verdien på modellen.

Ja såg feil trodde det var 3,0 csl han hadde,da er det andre priser. meiner eg såg dem faktisk heilt oppe i 140 000 pund altså gateversjonen.

Ellers er det noen fine bilmodeller i garasjen til BMW-745iA og Mercedes-Benz W123 er også en höjdera... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt som Fredrik sier..

fattern sin er meget bra, men litt småblemmer begynner det å komme i lakken(trossalt fra 72'), denne ble kjøpt for 30 år siden etter at fattern ville hente en original BMW 507 roadster i Russland, som ble solgt rett foran nesa på ham(så den ble hans erstatning), ellers er den det jeg vil kalle strøken. Det er korrekt som Fredrik sier at det er en bil for spesielt interesserte, 3.0csi har ikke 180, men 200hk hvis jeg har forstått det riktig, men en original en er ingen herjebil. :P Men den hvite min blir nok det etterhvert, det blir en banebil og treffbil riktignok, men har to prosjekter før den tid, så det blir ikke før om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
3.0csi har ikke 180, men 200hk hvis jeg har forstått det riktig, men en original en er ingen herjebil. :P

200hk må ha vært rimeligt bøst i 72! På den tia hadde bestefaren min en trabant med 34hk i.

Ang. motor til den nydelige E9'n din. Kremen av kremen hadde vært en m88/2 med 2 turboer hadde de vel 900hk fra M fabrikken. Eller en m88/1 med 490 suge hester :D Men disse motorene er vel umulige å oppdrive idag??!

Noe som er lettere er m88/3 med 286hk. Sikkert litt dyre men kan være så heldig at du finner et eksemplar som trenger litt kjærlighet til en billig penge.

Er forresten en rimelgi strøken E28 M5 som går her. Er usikker på om disse har m88/3 eller S38B35. Hva er riktig motor i denne bilen?? Tilbake til tema. Det er en ACS eller Hartge versjon. Har aldri fått tatt en nærmere titt. Men ser ut som en gammel perle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.0csi har ikke 180, men 200hk hvis jeg har forstått det riktig, men en original en er ingen herjebil. :P

200hk må ha vært rimeligt bøst i 72! På den tia hadde bestefaren min en trabant med 34hk i.

Ang. motor til den nydelige E9'n din. Kremen av kremen hadde vært en m88/2 med 2 turboer hadde de vel 900hk fra M fabrikken. Eller en m88/1 med 490 suge hester :D Men disse motorene er vel umulige å oppdrive idag??!

Noe som er lettere er m88/3 med 286hk. Sikkert litt dyre men kan være så heldig at du finner et eksemplar som trenger litt kjærlighet til en billig penge.

Er forresten en rimelgi strøken E28 M5 som går her. Er usikker på om disse har m88/3 eller S38B35. Hva er riktig motor i denne bilen?? Tilbake til tema. Det er en ACS eller Hartge versjon. Har aldri fått tatt en nærmere titt. Men ser ut som en gammel perle.

de har s38b35;)

enig med deg, det mest riktige er en verst sugemotor. Jeg har i utgangspunktet tenkt på s38 med porta topper, spisse kammer i tillegg til karbon innsug og lav utveksling og tettsteget kasse. Men jeg er rett og slett for inkompetent på elektronikk og innsprøytning på bensinmotorer, jeg skrudde bensinmotorer fram til jeg var 15, etter det har jeg ikke rørt en bensinmotor, så der stopper nok kunnskapen, husker ikke rett og slett det..men er jo en mulighet for å sette det bort, f.eks i Tyskland.

Vi får se hva det blir til, den er sisteprioritet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

da har jeg tenkt litt på bilen og jeg har kommet fram til at turbodiesel er veien å gå når det gjelder BMW e9, det er det jeg kan mest om og jeg har mista interessen for bensin etter at jeg begynte med diesel, slik planene er nå så er det m21b24 med 12mm element i dieselpumpa, svær turbo, stor IC og forsterka toppakning, 3 toms eksos, forsterka clutch og trykkplate til m3, original girkasse, samt bur og bøttestoler og nye fjærer foran, samt stab stag foran og bak, kardangen forblir den som sitter på bilen(bensin utveksling), tipper det ikke blir start før til høsten som kommer, men en god plan må være på plass :!: turbodiesel er veldig 2009 og populært blitt i statene i eldre biler, så får å skille meg ut, noe som ikke er lett i disse dager, så må man gå nye veier og jeg trur ikke denne e9 med en skamtrimma turbodiesel er hverdagskost :!: har forøvrig kjøpt meg en 1985 MB s123 300tdt med litt utstyr og en 1994 300tdt s124 1994, begge i bra forfatning, bilder kommer når jeg får gjort litt mer, har kjøpt felger og heftig stere osv, men gidder ikke å oppdatere tråden før til våren, så bilder og mer info kommer seinere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...