Bjørnar_ Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Noen som vet dimensjonen på "downpipe" røret på denne modellen? Altså den delen som har flexikoblinga. Jeg akter ikke betale 6 lapper for ny katalysator når det kun er flexibiten som er gått i stykker, men skulle gjerne visst hva dimensjonen naturligvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Jeg har ikke en billig løsning for deg, men jeg hadde såklart samme problemet som deg. Snakket da med Svendsen eksos og de hadde prøvd seg på diverse løsninger, uten stort hell. Alt gikk i stykker innen 0,5-1 år etterpå. Så jeg tok en ny kat... Kostet meg 7400,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 Jeg har handlet en flexisak på biltema som jeg har sveist inn, og for 7400 kroner syns jeg det er verdt et forsøk. Delen jeg kjøpte på biltema kostet meg cirka 150-160 kroner en plass tror jeg det var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320solar Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Jeg har handlet en flexisak på biltema som jeg har sveist inn, og for 7400 kroner syns jeg det er verdt et forsøk. Delen jeg kjøpte på biltema kostet meg cirka 150-160 kroner en plass tror jeg det var. Har kjøpt samme delen på bilteme, men ikke fått sveist den på enda. Rekne med det går greit ja ! Kapp ut, sveis inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Er denne delen blitt utett? eller er det bare lyd fra den, klunking? Hvis det er lyd, stopper denne når du trykker på eksospotta med foten? Hvis dette er tilfelle så kan du prøve hva som skjer når du trykker gasspedalen sakte inn slik at du øker tomgangshastigheten 50-100 omdreininger. Forsvinner lyden da så vet du hva du må gjøre. Dra til BMW og be dem justere opp tomgangshastigheten på bilen din med ca 100 omdreinnger. Jeg hadde en 320d selv før og hadde dette problemet, men bare av og til, da jeg antar at det avhenger litt av trykk og temperatur ute for hva slags tomgangshastighet det blir. og hastigheten var akkurat på grensa til klunkelyden. Det plagde meg ikke noe særlig, da jeg ikke hørte noe inne i bilen, så jeg gjorde aldri noe med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Jeg fikk pris på ny katalysator hos bmw og den kom på 5000kr, men hos meg var det røret som va knekt, tok bare å demonterte å sveiset å monterte det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2009 Jeg har nå kappet ut den flexibiten og sveist inn en ny bit ifra Biltema. Mulig dette ikke holder evig, men syns det er verdt et forsøk med tanke på at man må kjøpe ny katalysator for å få dette reparert med originaldeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå