S.Arnesen Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Hmm.. Men hva bør jeg si til han når han kommer hit med bilen?? Jeg gir han ihvertfall ikke tilbake alle pengene nå, og lar det være greit. Skal forhøre meg litt rundt tenker jeg.. Ang. breiing mellom fartsdumpene, har det ikke vært så mye spor her.., skal inrømme at jeg sladda litt på snøen i vinter.., som du sikkert så men det var men en annen bil.., og på snø.., trenger ikke clutch til det.. Har faktisk aldri clutcha ut noe spinning.., så helt hvordan man får det til vet jeg ikke.. Om det er dokument forfalskning.., så er vel ikke akkurat det bra for han ?? Selv knuste jeg halve kabinettet til datamaskinen jeg kjøpte av deg mens jeg breiet over en fartsdump oppe hos deg hehe Om han har skrevet under med ett annet navn så er det politisak. Tror jeg ville dratt på bt i morgen og levert salgsmelding. Alle oppegående mennesker vet det at en gammel bil til 12 000kr er en gammel bil til 12 000k, dermed kan ting gå galt. Uansett OM han har misbrukt den eller ikke, så sitter han med ansvaret. Det å skrive kontrakt er det viktigste med med hele salget/kjøpet. Om det så bare en en serviett med noen få setninger og to underskrifter på f.eks, så er det fortsatt en juridisk bindene kontrakt. Hadde aldri latt en kar kjøre av gårde uten å sjekke at jeg hadde mitt på det tørre før jeg leverte over nøkkelen. Men det har du jo uansett lært nå Det du skal si er så enkelt som at det er en gammel bil til en billig penge, ting kan skje. Man kan ha flaks å få en bil som går i mange år fremover, eller så kan man ende opp med reperasjoner med engang. uansett så er det ikke noe vits å krangle med han og beskylde han for eventuelle dekk spor og lignende. Er nok neppe noe å bekymre seg for
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Noen som har noen formening om hva som har skjedd med bilen...? Clutch? Clutchpumpe/Slavesylinder? Evt andre ting?? Og hvordan kan denne feilen / dette oppstå? Ikke med ordenlig kjøring / normal kjøring på en motorvei?? Takker mye for hjelpen
kje Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Æ tenkte øyeblikkelig på utløselageret. Litt røff bruk kan jo ta livet av det... Denne karen er forøvrig min helt! - En 316i ut i sladd!!? Trodde det var fysisk umulig
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Æ tenkte øyeblikkelig på utløselageret. Litt røff bruk kan jo ta livet av det... Denne karen er forøvrig min helt! - En 316i ut i sladd!!? Trodde det var fysisk umulig Tror selv det er vanskelig.., men skal vel mye clutch bruk / sluring til i tilfelle?? Egentlig nok om det.., hva gjør jeg nå..? Hva om han krever å få igjen penga når han dumper bilen her?? Men han kan ikke bare dumpe den her sånn uten videre heller?? Er vel faktisk ikke min jobb å undersøke eller fikse den.., selv om jeg med mye hjelp herfra muligens kunne fått det til.. :/ Takker igjen
S.Arnesen Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Egentlig nok om det.., hva gjør jeg nå..? Hva om han krever å få igjen penga når han dumper bilen her?? Men han kan ikke bare dumpe den her sånn uten videre heller?? Er vel faktisk ikke min jobb å undersøke eller fikse den.., selv om jeg med mye hjelp herfra muligens kunne fått det til.. :/ Takker igjen Om han velger å dumpe den hos deg så kan du levere salgsmelding i morgen, også få falcken til å hente den f.eks Han får såklart ikke hevet kjøpet, men at han f.eks får igjen 2000kr på "goodwill" fra deg er ett alternativ. Dette vil dekke ny clutch (ikke arbeidet såklart)...
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Hva om han kommer her og krever igjen penga for bilen?? Hva kan jeg gjøre..? SKulle faen ikke forundre meg om dem kommer flere stk også.. Liten lyst på blåmerker .. :/
Hedfelt Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Uten kontrakt er det vel egentlig han som sitter med skjegget i postkassa mener nå jeg da. Ikke at jeg er jurist men.. Du har ikke noe lydopptaksutstyr da? Mikrofon? Ta opp samtalen når du møter han i tilfelle han innrømmer sladding osv.. Prøv å ordlegge deg litt godt, lure fram noe. Vil kanskje føre til at blåveisfaren øker betraktlig (bare så du er klar over det).
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Han bør være her vært min nå ja .. Dårlig med opptak muligheter.., men skal se .. Takker så langt folka.. Men å betale han nå bær være uaktuelt?? ikke sant?? jeg bør kunne få sjekke opp mer med f.eks NAF, osv , osv..
OLEZZ Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Har vært borti det samme selv. Bruktbilkjøp når prisen er så lav er en risiko. Tror ikke du skal drive å spekulere i om han har herja eller ikke. Det blir litt vanskelig å bevise. Det er bare å stå på ditt i denne saken. Når man kjøper en bil til 12000kr så kan ting ryke, og clutch er en slitedel. Så i denne saken har han ikke noe å komme med.
OLEZZ Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Selger vil ikke være ansvarlig for problemer som skyldes feil bruk av bilen eller manglende vedlikehold i din eiertid. Selger vil heller ikke være ansvarlig for problemer som skyldes normal slitasje eller ulykkeshendelser.Det er viktig å merke seg at kjøper ikke kan klage på forhold han visste,eller burde ha visst om, på kjøpetidspunktet. Synlige feil vil være hans risiko som kjøper. Fra forbrukerrådet.
nimitz Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Hei!Typsik.., litt over en time etter at jeg solgte bilen. En 92modell BMW 316 E36 sedan. ringer han som kjøpte den. (Og bare for å ha sagt det, jeg og broren min hørte godt at det kom pipe lyd fra dekk like etter han reiste her i fra). Han sier han ikke har noe clutch, og skal ikke ha bilen. Jeg har kjørt denne bilen daglig i 1/2 år, og har aldri hatt noe problemer.. Han sier pedalen er hard, men klarer å dytte den helt inn om han vil, men ingen ting skjer. Noen som har noe aning om hva som kan ha skjedd?? Noe bra måte å sjekke dekk om det nettop er spinnet bort mye? Eller fin måte å sjekke om han faktisk har "burnet" / brent clutchen?? Faen ass... :S Hallo!! Nå er vel ikke det første man tenker på i en 316 og burne dekk. Har vel nok med og holde følge med den øvrige trafikken
OLEZZ Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Men jeg synes du virker veldig tvilende her, og for meg så virker det som det kommer til å ende med at du gir tilbake pengene. Da blir det til at du aldri hører fra han igjen. Han må jo skjønne at han ikke bare kan hente pengene sine igjen. Du må jo ha tid til å undersøke, og finne ut en løsning. Hadde det vært så lett å få tilbake pengene ville ikke bruktbilkjøp vært noe risiko i det heletatt.
nimitz Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Så vitt meg bekjent så har kunden bytterett innenfor eks anntall dager. 14 dg mener jeg. Solgte selv nettopp en bil og da lot jeg pengene stå urørt de første 14 dg i tilfelle kunden ikke var fornøyd. Kjøpsloven gjelder for alle selv om varen er kostbar eller billig. Der trur jeg ikke du kommer noen vei med den saken. Og clutsh havari etter en time må nok sies og være innenfor bytte retts loven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå