feedon Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 har drivi og sett på biler men da trenger jeg evt. et lån i banken. en betingelse i de fleste banker er at bilens alder + nedbetalingstid ikke kan overstige 15 år. dette blir jo litt vanskelig når jeg ser på 15 år gamle biler. er det noen som har noen tips? forbrukslån føler jeg ikke er noe alternativ akkurat. takk for tips og hjelp
Lars89 Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Plusse på huslånet eller få foreldrene dine til å gjøre det. Banken bryr seg ikke så lenge man har sikkerhet i eiendom
knut e Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 da jeg kjøpte motorsykkel tok jeg forbrukslån, det blir stort sett billigre faktisk da du ikke tenger kasko som de fleste billån krever, det er noe og tenke på.
EirikL Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Jeg har kaskofritt billån på en da 19 år gammel bil med tre års nedbetaling, så det kan ikke være så vanskelig å få til. Bare å snakke med en saksbehandler i banken så ordner det seg nok. Ingen vits i å kun se på nettsidene og hva som står der av kriterier.
Rogern Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Enig med eirikl. Gå til banken som kjenner deg, da har det aldri vært noe problem til meg.
Mexos Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Tingen er å ta huslån og sette panten i eiendom. God rente og null krav til bilen
Kai-P. Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Snakk med Elcon, der kan du få et kaskofritt lån inntil 100k, men det beste og billigste er selvfølgelig å følge Mexos sitt eksempel.
Simen! Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Du har vel en far eller en mor som kan stille sikkerhet for deg
rolfi Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Snakk med Elcon, der kan du få et kaskofritt lån inntil 100k, men det beste og billigste er selvfølgelig å følge Mexos sitt eksempel. Har en kamerat som hadde billån gjennom Elcon, han endte opp med å betale nesten KUN renter. Han kjøpte bilen for 150 000 for 3-4 år siden, i fjor hadde han over 80 000 igjen på lånet. Han fikk til stadighet brev der det sto "Vi ser oss dessverre nødt til å sette opp renten blablabla" JEG skal iallefall aldri bruke elcon! Lån får man i banken.
Kai-P. Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Jeg anbefaler det heller ikke, men skal man ha lån uten sikkerhet så koster det, også i vanlig bank.
Mexos Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Snakk med Elcon, der kan du få et kaskofritt lån inntil 100k, men det beste og billigste er selvfølgelig å følge Mexos sitt eksempel. Har en kamerat som hadde billån gjennom Elcon, han endte opp med å betale nesten KUN renter. Han kjøpte bilen for 150 000 for 3-4 år siden, i fjor hadde han over 80 000 igjen på lånet. Han fikk til stadighet brev der det sto "Vi ser oss dessverre nødt til å sette opp renten blablabla" JEG skal iallefall aldri bruke elcon! Lån får man i banken. Nå må du ikke glemme at det har vært høy rente de siste årene. Sentralbanken har satt opp renta flere ganger og da setter bankene opp renta, elcon også. Er først det siste året at renta har synket. Så elcon har nok satt opp renta i samme grad som konkurrentene. Å betale ned et lån 70 000kr på 3-4 år er vel ikke så ille?
feedon Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Skrevet Juni 27, 2009 takk for alle tips. fikk tips ifra en kamerat som tok 135K i lån på en 90 model celica ifjor om og få foreldre til og stille som kausjonister. huslånet har jeg desverre ikke fått betalt ned nok på til og få lånet inn under huslånet. men da får jeg sitte og "glede" meg til mandagen og se hva banken sier
Werther Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Elcon er et bra alternativ hvis man er en disiplinert betaler. Jeg har hatt 3 billån i Elcon, og de er meget hyggelige og samarbeidsvillige. Ulempen med å bake inn billånet i huslånet er at billånet vil bli uforholdsmessig dyrt da du ikke ser de faktiske kostnadene. Med Elcon-avdrag ser du de reele rentekostnadene hver mnd, og det gjør at man gjerne betaler ned lånet raskere. Man får rett og slett bedre oversikt over økonomien, og det blir ikke noe dyrere enn forbrukslån.
bad_ip Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Må jo være mye bedre å øke huslånet istendenfor å ta lån hos f.eks elcon. Sjekket renten der nå. 6,45%. Mot bankene sine 3%? Har ikke huslån og orket ikke sjekke nå. Men er vel noe sånt det ligger på vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå