danielner Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 sku dra ei campingvogn på 2tonn å da steg temperaturen på motoren. va bare ei kort stund så bei den bra ijenn... lurt å legge ut på langtur?? ka d kan komme av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProjectE39 Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 6'erne til BMW, spesielt 2-litern, blir glovarm rett etter man har stoppet den. Ved start og igangsetting rett etter stopp vil man kunne oppleve at temperaturen stiger for så å gå tilbake når man begynner å kjøre. Dette har jeg opplevd på min E39 flere ganger, spesielt i sommervarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Hvilen E39? er jo flere motoralternativ til de da? Personlig tror jeg ikke jeg ville lagt ut på Campingtur med noe mindre enn en 530 eller 540 med så mye tyngde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 det er en 523 med 170hk. kan dra 1945kg så eg må hive ut div ting.men det rare va at det gikk heilt fint å kjøre,men så plutselig etter en halvtime så steg den.lå da i 4gir i 50km/t,stoppa 2min å kjørte videre så var alt ok...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 kan det være termostaten som begynner å ta kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 kan det være termostaten som begynner å ta kveld? Kan jo være det ja, men den står som regel i åpen stilling når den ryker, kan jo også være dårlig vannpumpe da. Men nå vet jeg ikke hvilken temperaturer det er der som du er heller da, når det er 30 grader ute å du belaster motoren mye så har det selvfølgelig innvirkning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 ny vannpumpe. 15grader ute,va fin temp heile tia..han fikk seg liksom bare et lite tulltak.. eg svingte bare bilen in på ei busslomma,stoppa ik motoren engang.å da bei tempen ok ijenn...veldig rart.. det e en 99 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProjectE39 Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Temp.følerfeil...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Har opplevd samme på min tds, ikke tunglast, men svært krevende fjelloverganger.. Sjekka at el-vifta i fronten går ? Den skal gå når du har aktivert klimaanlegget, dem er også med på å kjøle motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Her har du grovt sett 4 feilmuligheter: 1. Luft i systemet 2. Defekt vannpumpe 3. Defekt termostat 4. Defekt viskosekobling Siden det skjer ved hard belastning (kun ved hard belastning?) heller jeg mot viskosekoblingen, muligens i kombinasjon med luft i systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 ja eg lure og litt på om det er luft i systemet el feil med viskosekobling. hvordan sjekker jeg koblinga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 ja kun med belastning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 ser at det kommer vann ut av eksosen og.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 ser at det kommer vann ut av eksosen og.. Når motor er god å varm også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå