Øyvind L. Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Er jo gammelt nytt at M motorer med slike "standard" chiper går magert. Jeg skal ALDRI kjøpe en slik chip å sette på en M motor, de går magert i toppen originalt og enda mere magert i toppen med chip. Noen tiper på høyt turtall på autobahn og vips så har man hull i stempler osv..
Arotished Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Skrevet Juni 29, 2009 Det er nok enda mer å hente men nå begynner det å bli litt dyere for å komme til neste trinn. Det neste som blir diffen vil komme på 2600 dollar pluss frakt og avgifter men får 600 dollar med å sende min orginale tilbake men det går nesten vinningne opp i spinningen. Kamakslinger vil komme på 3000 dollar og Borring av TB vil bli 5500 dollar. Portingen har jeg ikke forhørt meg om men regner med jeg kjøper 2 brukte topper som jeg overhaller å borrer. Ang diffen og lavere toppfarten, selv om jeg har lest at den ikke skal ha så stor påvirking på toppfaren bryr jeg meg ikke om toppfarten er f.eks 280 eller 300. 300rpm i 100 i sjettegir var bare et refaranse punkt på den farten jeg for det meste ligger i. Jeg tror ikke jeg vil tulle formye med rpm'n. Men ser jo at kurven er stigende så er det nok mye mer å hente i å gå til f.eks 7500 men da har man mye masse bevegelse og det risikerer jeg ikke på en orginal motor. NiklasJa: Ja, godt noen forstår hvordan det er Har vurdert kompressor men jeg får ikke kjøpe kompressorkitet ifra ESS. Så jeg skal heller øke sugehestene. Det er en i området med kompressor i sin E39 M5 men han fikk 435hk på hjulene pluss veier hans bil 300kg mer enn min. Hvis jeg klarer å nå 400hk og 15% mer torque over hele kurven så tror jeg nok jeg tar han. Det håper jeg på å klare med diff'n, fjerne den mekansike viften (bytte ut med en elektronisk) og kammer. Ang software så vet jeg at M motorene går litt magert på topp. Jeg var ikke ute etter å øke hestene men mer å fjerne fartsperren men tenkte at en litt mer resåonsvillig motor ikke hadde skadet.
Haug530D Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Du får ikke kjøpe kompressorkittet fra ESS som i at de ikke vil selge?
NiklasJa Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 Du får ikke kjøpe kompressorkittet fra ESS som i at de ikke vil selge? Stusset litt på dette selv. Har de sluttet å produsere?
oddis Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 Jeg oppfatter det slik at du har gjort en feil, nemlig å kjøpe ferdig chip, og ikke dra til et sted som lager chip til deg, ut fra hvordan din bil/motor reagerer i dynobenken. Først da kan man forbedre. Sånne chipper er som russisk rulett, enten funker det, eller ikke. Et skikkelig datasprut hadde ikke vært en dum investering, om det er den veien du vil gå Finnes flere firmaer som lager chip i Norge. Vær også klar over at det er litt andre bensinblandinger og klimaforhold i USA. Greit å ha i bakhodet, med mindre de har tatt høyde for det.
Arotished Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Skrevet Juni 30, 2009 Fuel mappen var feil. Var feil offset og index på min bil iforholdt til US spec. Men for siste gang, så skulle jeg ta en A/F måling slik at de kunne finjustere den. Har fått ny fil nå som jeg skal laste over, ta en ny dyno med A/F målinger. Datasprut? Hvorfor datasprut når den orginale ECU'n alerede er på plass og er mer en god nok? På en E39 M5 med kompressor (800hk og 700nm) klarte den orginale ECU'n seg meget bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå