Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe halogen facelift lykter til e39, men blir vel å bygge om til xenon etter hvert... men hører så sykt mye noia om xenon ombygningssett, at det er farlig for alt mulig, lyktene er ikke bygd for slike pærer, og det blender alt og alle og det vil lyse flere mil unna at jeg er en kriminiell og usympatisk sjåfør. Så spør de som sikkert har litt erfaring:

er det stress å bygge om til xenon i e39, og er det egentlig noe særlig forskjell så lenge man justerer lysene riktig? Jeg har jo også justering med bryter inni bilen... så det skal vel ikke være noe stort problem da? Hvorfor er denne typen xenon ulovlig, er det noen større problemer enn at de fleste ikke justerer lysene så de blender andre sjåfører?

Ellers, er det lett å se om det er original xenon facelift eller om det er bygd om fra halogen? (snakker om et sett til ca 1000, ikke de lovlige settene som er flere ganger dyrere, hva er forskjellen på de egentlig?)

Håper på kjappe svar, det vil avgjøre om jeg kjøper halogen facelift lykter nå ikveld som gsbildeler fortsatt har tilbud, eller om jeg utsetter det hele til jeg evt. får råd en gang til å gi 10 k for xenon lykter...

Skrevet

de som påstår at ettermontert xenon er så ille, er den samme typen som klager på alt og alle utenom seg selv..

NEI, det er ikke noe problem.. kjør på.

Her går det ikke annet enn ettermontert omtrent, så jeg og noen flere diskuterte dette litt seriøst, vi kom fram til at det blendet noe mer enn normalt, men at det ikke var direkte farlig i det hele tatt.

Skrevet

Har inntrykk av at mange som sier det er av typen som sitter og stirrer inn i lysene til motkommende biler, og liker å leke seg trafikkpoliti og blinke imot... hvis du fokuserer for mye på andres lys når det er mørkt så er det jo lett å bli blendet/sjenert uansett synes jeg.

Men lurte spesielt på dette med åssen lyktene vil se ut, om det vil se mer "jalla" ut, eller om det er veldig tydelig at det ikke er originalt, og hva som gjør at det ikke kan bli EU-godkjent ;)

Skrevet

vet ikke om det er spesielle reflektorer eller noe når man xenon, men du må hvertfall ha automatisk høydejustering såvidt jeg veit..

og det er ikke vanskelig å bygge om, gjort på 10min :)

for å ikke virke som en "slemming" med xenon-kit bør du ikke ha kit'et som lyser mest blått ;) 8000k er vel maks da vil jeg si :)

Skrevet

Det stemmer at man må ha automatisk høydejustering og lyktespyling ja... Så er det også som kjent ikke lov med bixenon, med mindre det er orginalt på bilen.

Skrevet

Du har jo en ganske "ny" bil så sjansen er vel ikke like stor for å bli stoppa.Jeg kjører E30 det er nok litt lettere for meg å bli tatt.

Kjør på med xenon det blir mye penere å se på pluss MYE bedre lys på mørke skummle veier hehe

Skrevet

skru lyktene litt ned etter montering så blender du ingen.

ps orginale xenonlys er som regen 4500k

Skrevet
for å ikke virke som en "slemming" med xenon-kit bør du ikke ha kit'et som lyser mest blått ;) 8000k er vel maks da vil jeg si :)

Heh...eg vil nå sei at 6000 bør vere max! Eg har 6000 sjøl, og angrar fortsatt på at eg ikkje kjøpte 4300...

Skrevet

10 000K er jo lilla... Har 8000K i grøft og 6000K i nær og det er egentlig veldig passe :wink:

Skrevet
jeg anbefaler 10 000k:) hva er vitsen med xenon når det ikke lyser ganske blått..

xenon er jo blå selv om de er 6000k de blir faktisk mindre og mindre blå etter hvert som styrken øker. de som er mest blå er 8000k, deretter blir de noe grønne, før de blir mer lilla, og tilslutt røde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...