Gå til innhold

Er m40 den dårligste motoren BMW har laget?  

47 stemmer

1. 1. Er m40 den dårligste motoren BMW har laget?

• ja
      39
    • nei
      8

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvorfor liker enkelte ikke S14? Bare fordi det er en 4'rer?

Fordi de fleste "hattkaller" i bmwccn mener dette er grommotoren over alle motorer,og syns dette er det ultimate hva power angår,noe de fleste dødlige vet at titt og ofte blir overgått av 6`ere.Skal man sikte på balanse som de fleste(i bmwccn) bruker som argument,så burde dem heller gå for wankel eller boxer motor.

Dessuten er i mine øyne 6`er,og ting som kan relateres med 6`er(V12),de eneste motorer bmw fortjener.

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Akkurat nå hater jeg M52B25 pga. masse elektronikk som kødder, men er en fin motor når det funker.

Av de jeg har prøvd er M20 og S50 de beste og M40 den værste.

Skrevet

Når M40n funker, så funker den mye bedre enn hvilken som helst annen M10. Men når den ikke fungerer, så snur folk seg da du kommer. Og ikke fordi det låter godt..

Skrevet

M41D17 er uten tvil en av de kjedeligste motorene BMW har bygget... relativt solid dog. Ellers må da S70/2 (S70/3) være BMW´s beste motor gjennom tidene... med klar margin.

Skrevet
Bare et spørsmål: I en 1997 BMW 528 ia; er det m50 motor som sitter i den? :D Blei usikker etter alle disse svarene..

Nei... M52B28

Skrevet

Har både prøvd diesel og bensin. Diesel er mer cruise motor for meg, med lavt turtall, med deilig moment, fordi det ikke gir samme frysninger nedover ryggen som en heftig bensin motor som kjøres ordentlig.

Har en E36 serie med m40b18 nå og det jeg ikke helt liker med den er bensinforbruket og at den bruker litt olje/bruker ikke olje, alt ettersom åssen jeg kjører. E30'en jeg hadde en liten stund har nok favoritt motoren min så langt m20b25, sinnsykt deilig lyd og drag!

Har kun prøvd en diesel, og den sitter i E39'en til far. Gått 230 000km hvert øyeblikk uten noe motorproblemer i det hele tatt! (Det elektriske derimot) 2liter turbodiesel, og den låner jeg til langturer, pga at forbruket på m40'n er helt latterlig. Fram og tilbake på jobb er 7mil. Kjører jeg rolig bruker jeg litt over 8 liter :/

Best: m20

Værst: m40

Skrevet

Hmmm

M10:love: (den først bmw maskinen jeg kjørte) , M42, S14 er vel favoritt firere :clap:

M20 (6500omdr.+++++:whoa: :drink: ), S50 og M30 og S38 favoritt seksere :moroklem:

M62 og S62 :kose: :whoa:

S70 :headbang:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...