Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen enkelt å greit svare meg på en ting? Hvorfor er det første bildet av så mye bedre kvalitet enn det andre ? Jeg har tatt det andre bildet med ett Olympus E520 DSLR kamera som skal være ett meget godt kamera. Fortsatt synes jeg bilde nr en er så sinnsykt mye klarere og mye mindre kornete.Er godt mulig DSLR`et(og/eller objektivet)til fotograf nr 1 er sykt mye bedre enn mitt men med tanke på den lovprisningen mitt kamera har fått i alle tester osv synes jeg det var en litt for stor forskjell her..

Kevin-brua-HDR.png

CSLfelg1-2.jpg

Skrevet

Fordi han med 99% sikkerthet har ett bedre objektiv enn deg, og har brukt de riktige innstillingene til lysforholdene der og da, samt stativ.

Selve kamerahuset har ikke "så" mye og si, det går for det meste på funksjoner.. hvertfall i dagens marked der de fleste kameraer leverer ok bilder. Men selvfølgelig, et bedre kamera har muligheter for å ta bedre bilder enn et dårligere, med samme objektiv.

Skrevet

Det er klart at i den ene enden har jeg vel gjort mye riktig kameramessig. Som sagt, stativ og selvutløser. riktig lys og en location uten mye forstyrrelser..

Deretter har jeg brukt PS og her vil jo "Unsharpen mask" litt og si.. Bildene blir "crisp" med litt justering der... Deretter er bildet lagret i .png noe gjør fotofila STOR.. Og deretter lastes de opp til photobucket med 1mb begrensning..

Skrevet

det er bra kvalitet på bilde av E46 og

etter det eg har forstått så er det objektivet (linsa) som har mest å sei, er visst der ein budre legge pengene

Skrevet
det er bra kvalitet på bilde av E46 og

etter det eg har forstått så er det objektivet (linsa) som har mest å sei, er visst der ein budre legge pengene

Ja, men hjelper ikek om linsa er god når fotografen har feil instillinger eller ikke er spesiellt flink med kamera ;-) Var ikke ment noe til til trådstarter altså! Men en meget flink fotograf kan ta veldig gode bilder med et mindre bra kamera, enn en som ikke er flink og har et superbra kamera. Øvelse gjør mester. Også vil da den gode fotograf ha skills i PS som gjør bildene enda bedre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...