Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaring med Sonar SX-1 EVO dekkene GS selger?

Vil ha Rondell d58 replica-settet (18"x10" + 18"x8"), men ser at prisen varierer med 3000,- for settet med Kuhmo-dekk kontra settet med Sonar-dekkene.

Er Kuhmo-dekke så mye bedre at de er verdt de ekstra pengene?

Formeninger? :lol:

Sonar

http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=588398&type=new

Kuhmo

http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=588400&type=new

Skrevet

Kumho KU-31 er et kjempebra dekk! Har kjørt på dette på flere tidligere biler og bruker det i dag i 18" på både M5'en og A3'en! Godt fornøyd!

Sonar har jeg ikke fått prøvd enda, men det er veldig billig! Det skal visst være et produkt fra Nankang. Jeg har nettop kjøpt 4 stk 17" Sonar fra GS som jeg skal drifte opp på Gatebil neste helg. Kan gi deg en tilbakemeldig etter dette (selv om formålet mitt er noe anderledes enn ditt.. ) ;) ;)

Skrevet
Kumho KU-31 er et kjempebra dekk! Har kjørt på dette på flere tidligere biler og bruker det i dag i 18" på både M5'en og A3'en! Godt fornøyd!

Sonar har jeg ikke fått prøvd enda, men det er veldig billig! Det skal visst være et produkt fra Nankang. Jeg har nettop kjøpt 4 stk 17" Sonar fra GS som jeg skal drifte opp på Gatebil neste helg. Kan gi deg en tilbakemeldig etter dette (selv om formålet mitt er noe anderledes enn ditt.. ) ;) ;)

Hehe! Ja skulle du få muligheten så kan du alltids ta deg 10 sekund å merke deg støy osv før du donerer gummien til naturen igjen :lol:

Skrevet
Har prøvd sonar tidliger , heilt ok dekk, viss du ikkje skal sette fartsrekord.

kan slippe litt i en rundkjøring viss du trør på , men til normal kjøring funker dem flott.

Skulle i tilfelle stått på en 520iA, så er vell neppe noen fartsrekord i sikte, mye å håpe på å at den slipper i ein rundkjøring også sikkert :P Hehe!

Skrevet

Du må tenke på slitasje.. Hvis Kumho-dekkene varer dobbelt så lenge som Sonar-dekkene har du i virkeligheten kun utsatt kostnaden.

Skrevet

Meget fornuftig! :D Fattern har kjørt på disse dekka, han skryter hemningsløst av dem mht slitestyrke og støynivå ihvertfall :)

Skrevet

Noen med erfaringer med "billigdekk" i 20-tom? Heller mot Kumho, men fins det noe bedre alternativ til 5-7K for 4?

Skrevet

Kumho er nok et lurt valg. Ellers har du http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Kjørt på disse selv, var veldig fornøyd! De har også veldig gode resultater på www.tyretest.com

Kumho KU31 får du forresten billig der http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Det fine med Falken-dekka er den brede felgbeskyttelseskanten. Dette er ekstra viktig mht størrelsen du tenker på.

Dekkonline er jeg forøvrig veldig fornøyd med. Alltid levert iløpet av 4-5 dager på døra her. Veldig imponerende!

• 11 months later...
Skrevet

Sonar er et drittdekk ;-) Har det foran på min e39 i dimensjon 235/35-19 og det høres ut som hjullagerene mine er ødelagte spesielt rundt 50 km/h :S Altså veldig mye rumlestøy fra de!

Og ja har prøvd akkurat samme felg og dekkdimensjon foran bare med Kumho KU31 og da var det helt stille ;)

Skrevet

har 235/35/19 på min BMW e46, syns det fungerer greit, men syns de bråker litt mye, så neste gang blir det å kjøpe noen litt dyrere dekk.

• 9 months later...
Skrevet

Hei,

Slenger meg på denne. Har idag kjøpt nye felger og dekk. Det ble 233/30 19" med Sonar dekk. Etter å ha kjørt ca 2 mil både på E6 og bykjøring opplever jeg ikke disse dekkene støyer nevneverdig mer enn andre dekk.

Disse sitter på en E91 som har bedre lydisolering enn på E46. Mine personlige erfaringer :)

Skrevet
Sonar er et drittdekk ;-) Har det foran på min e39 i dimensjon 235/35-19 og det høres ut som hjullagerene mine er ødelagte spesielt rundt 50 km/h :S Altså veldig mye rumlestøy fra de!

Og ja har prøvd akkurat samme felg og dekkdimensjon foran bare med Kumho KU31 og da var det helt stille ;)

Høres helt likt ut hos meg også. Hvordan virker Kumho KU31 ellers..? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...