Gå til innhold

Huldra66 sin 850CSI og mange andre sine, store E31 tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Hei du. Artig tråd. Var en sølvfarget 850 med VX regnr tidligere her i hammerfest. Den ble kondemnert pga brann i ledningsnettet. Vraket ble solgt til et høggeri i bodø.

Kan se om jeg finner noen gamle bilder.

Regner med du har denne på lista:

http://dt.no/nyheter/her-er-byens-kuleste-bil-1.6252358

Kjenner meget godt den nye eieren :D han er i styret for CLUB E31 NORGE

Vi skal treffes i Wien faktisk om en uke på det internationale E31 treffet der , ca 60 biler kommer ser det ut som og det er 5 fra Norge med 8)

Den kondemnerte har jeg og på lista , ble vel levert til Willys verksted ?

850 i STERLINGSILBER METALLIC (244) Chassisnr CB00882 reg VX23536

Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vel den 840 en med acs godis, fra nærbø motorfestival for noen år siden: ljsknwng4sih0zpkez79.jpg

zio5gydyefqnkr3ba69e.jpg

t3nhyvmrcla5fec2x1ze.jpg

og her er den 850 en fra hammerfest:

5lh6c5tpz7mtv18hsiz8.jpg

r2ojmnpreret30r1ou9t.jpg

j1dzoestasbfab37tzv5.jpg

1qpjvuf01heggaxv06k6.jpg

På vei til bodø:

bg5pco0xxj32lr1dlqzn.jpg

zvuvo5f0rtlydfoxp7hq.jpg

Han hadde finere vinterfelger (m5 throwing star) enn sommerfelgene som er på bildene,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vel den 840 en med acs godis, fra nærbø motorfestival for noen år siden

Han hadde finere vinterfelger (m5 throwing star) enn sommerfelgene som er på bildene,

Takker , da er bildene lagret på min PC og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har vi hatt en stor Europa tur med CSi'en

5500km gjennom Danmark, Tyskland, Tjekkia , Østerike , Ungarn, Slovakia , Og Polen så hjem igjen.

Og vi fikk med oss det Internationale 8er treffet i Wien , 61stk 8Serie på plass og jeg fikk Presdient award på bilen min 8)

En kjempe tur som frister til gjentagelse ( bortsett fra tre blitser i Tyskland )

Litt bilder

Avreise Norge

g3n2tpfsccy5nwgee9km.jpg

Oppstilling i Wien

q6j1mlazmiwwpvsb1yzl.jpg

Grei dekkbredde

booq4svw3w1m1ut5hyvn.jpg

President award og største pokalen til en Norsk bil , litt stas det da.

whvf8njr6vk3x2q0mofl.jpg

Tauferge i Ungarn

8cqy7c17swvgtd4gqlf7.jpg

Damplokomotiv i Ungarn

5gb4cbefudknxsdbu9ic.jpg

Vinsmaking i Ungarn , her med Vinbonden og Tyskeren som organiserte turen

Han kjører kun BMW Alpina og har for sikkerhetskyld 4 stykker , nesten 70 år gammel og kjører som en gud , faktisk hardt å holde følge med han 8)

ulut8uhslkv0sg20he3g.jpg

Greie temperaturer hadde vi og om morgenen

7t2y1qllibl2bgwt98bl.jpg

Russisk minnesmerke

lej61tewwos0cmqbj6fs.jpg

Vi rykket bilene inn før de fikk jagd oss [-X

ohlb5cjg9zdgr4kaso15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Garasjen er oppgradert og komplett :D

Nytt prosjekt på plass en CSi som trenger en del stell.

Bilen har 233.000km men er opplakkert for 10 år siden og er strøken i lakk , interiør og motorrom ser og godt ut så de meste arbeidet her er under som korrosjon på rør og oppheng + masse foringer som er slitne etter 20år

En del små og større feil som defekt bakhjulstyring.

hj6h6krb3cyyb95dtl2p.jpg

tedrrj48jo4nyqfocqib.jpg

133y7o9xg3ukrfsiwv7x.jpg

z0v7xxic7kpfgb7f73y0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blei jeg faktisk gira på en selv. Hvordan er det med motoren på disse? Holdbare?

Mekanisk så er de omtrent udødelige , ojlelekkasjer, tenning og morkne slanger vel vanligste problem men husk det er en 20 år gammel bil ( mine ) men de første kom allerede i 89 og de fleste Norske biler er 90/91 modeller så de vil ha samme problemer som alle eldre biler om ikke de er godt vedlikeholdt.

Å kjøpe en entusiasteid bil er nok det beste der det er god bunke med kvitteringer :mrgreen:

Det er heller ikke lurt å lete etter billigste på markedet , en kan generet si att de billigste er for dyre og de skikkelig vedlikeholdte er for billige i forhold til hva en får igjen.

Manuell gir , sportseter , rette felger ,CSI styling , ellers mest mulig orginal trekker opp.

Alpina eller CSI er mest ettertraktet og prisene på disse har gått opp de siste årene i Tyskland.

men om du seriøst kikker på noen så gi besjed , jeg kan sikkert komme med mer konkrete tips.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det stemme at det går en rød YA-regget CSI i Stavangerdistriktet? Møtte på en for en drøy uke siden.

Stemmer det , det er CSi'en som Rune på Bavaria hadde i mange år , ny eier bor i Egersund

Det er 4 røde CSier i Norge , 3 har nettop skiftet eier :-) og har havnet hos entusiaster så er nok lenge før det kommer en Rød CSi for salg i Norge tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...