Kjetilj Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 ble stoppa i kontrollen på torsdag, senka bil, felger, sota ruter, hadde bare senkesett i vognkort, fikk mangellapp på felger. ellers sjekka de forsikring og årsavgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Jeg ble stoppa på vei til gatebil på lørdag. Mangel på at senkesett og felger ikke var vist, noe som jeg har skulle gjort lenge nå. Så skrev han også på mangellappen at eksos og frontfanger måtte dokumenteres, spurte hva som mentes med det og hva som trengtes, men fikk ikke noe hjelpende svar. ble bare sendt videre så de fikk vinka inn nestemann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Hjelper ikke at de forteller deg det.. Spør besiktigelsesmann på hjemstedet ditt hva han vil ha.. Fangeren fins det nok tuv på.. Eksosen er de sjelden harde på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 Jeg ble stoppa på vei til gatebil på lørdag. Mangel på at senkesett og felger ikke var vist, noe som jeg har skulle gjort lenge nå. Så skrev han også på mangellappen at eksos og frontfanger måtte dokumenteres, spurte hva som mentes med det og hva som trengtes, men fikk ikke noe hjelpende svar. ble bare sendt videre så de fikk vinka inn nestemann Så lenge eksosen er under støykrav, så skal det ikke være noen restriksjoner på det meg bekjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Skal ikke behøve ha TÜV på en fanger! Tull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Har jo TUV papirer på alt og papirer for 4-hjulskontr og lyktstilling. Men han var så opphengt i at bilen skulle ha 11cm bakkeklaring. min har 8,5cm på catkillern. men skal få ringt BT og bestille en time så får vi se hva som sker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 Spør du meg så er det vel egentlig en fordel at bilen er lavest mulig foran. Bedre å havne på panseret enn under bilen hvis du kjører på noen (?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Jeg ble stoppa på vei til gatebil på lørdag. Mangel på at senkesett og felger ikke var vist, noe som jeg har skulle gjort lenge nå. Så skrev han også på mangellappen at eksos og frontfanger måtte dokumenteres, spurte hva som mentes med det og hva som trengtes, men fikk ikke noe hjelpende svar. ble bare sendt videre så de fikk vinka inn nestemann Så lenge eksosen er under støykrav, så skal det ikke være noen restriksjoner på det meg bekjent. Prøvde å forklare han karn at bilen stort sett var lovlig, men klart at han visste bedre enn meg. han hadde antagligvis støymåler innebygd i øre og tommestokk i øya fordi alt han skrev mangellapp på gikk bare på antagelser fra han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Skal ikke behøve ha TÜV på en fanger! Tull. Teknisk sett, skal alt som ikke ble levert originalt eller som ekstrautstyr fra fabrikk ha papirer for at det skal være lovlig.. Men som regel er det lite de ser på det.. Som jeg skriver, man må ta det med sitt lokale BT.. Når det kommer til klaring er det meg bekjent 11 cm til fastmontert del, og 9 cm til plastikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Hmm.. Ja det var nyttig info det ang 9cm på plastikk. Men tror da ikke det skal bli noe prob. med den visinga. har jo papirer på allt. Kjører med 235/35-19 hjul, og ut ifra kalkulatoren her på bimmers skal de være lovlige. Stikker jo ikke utenfor eller subber så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Spør du meg så er det vel egentlig en fordel at bilen er lavest mulig foran. Bedre å havne på panseret enn under bilen hvis du kjører på noen (?) Den samme tanken slo meg også . Det er også et argument fra Bt at bilen må klare en hindring på 11cm, men det skulle man tro er mitt problem om jeg kommer fram eller ei?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xileh Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Da er trønderen i Audien med 20" felgene trygt geleidet inn på campingplassen. ! Vil bare si tusen takk til 316 og E30frelst for hjelpen med og komme til Våler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Spør du meg så er det vel egentlig en fordel at bilen er lavest mulig foran. Bedre å havne på panseret enn under bilen hvis du kjører på noen (?) Den samme tanken slo meg også . Det er også et argument fra Bt at bilen må klare en hindring på 11cm, men det skulle man tro er mitt problem om jeg kommer fram eller ei?? Slett ikke bare ditt problem. Vinteren bringer jo ofte hindringer. Hva skjer med øvrig trafikk når du plutselig må stoppe fordi du ikke kommer deg forbi en issvull? Eller fartsdumper hvor bilene bak må nærmest stoppe fordi du kjøre i sneglefart over? Eller når du skal ombord i ferger? Jepp, jeg har opplevd en fergeforsinkelse på grunn av en idiot som presterte å sette seg fast på fergelemmen da han skulle kjøre ombord. Men det var da snakk om en blodsenka bil. Tre mann måtte til for å løfte ham fri. Om våren har man også problemet med teleløsinga. Der hvor andre biler glatt passerer over, risikerer du å måtte bråbremse for ikke å knerte fronten. Da går det selvsagt også utover andre trafikanter som måtte befinne seg i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Hvis det er derfor det er 11cm som er kravet, så bør di begynne å fikse veier så det går med 11cm og ikke 110cm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Har jo TUV papirer på alt og papirer for 4-hjulskontr og lyktstilling. Men han var så opphengt i at bilen skulle ha 11cm bakkeklaring. min har 8,5cm på catkillern. men skal få ringt BT og bestille en time så får vi se hva som sker. Jeg spurte eksplisitt om dette med 11cm, kloss å kjøre over og alle slike andre rykter (eller hva man skal kalle det) når jeg var innom og godkjente senking på min bil rett før ferien.. De målte aldri hvor lav den var. Det var ikke snakk om å se om den kom over en gitt hindring eller ikke.. eneste kommentaren hans var "er den for lav er det jo ditt problem..". Så jeg tror det praktiseres veeeldig forskjellig her. Risløkka ryktes å være veldig strenge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå