Gå til innhold

VIKTIG!!! Storkontroll pågår akkurat nå i retning Vålerbanen

316
 Share

Anbefalte innlegg

Spørs jo helt hva som er "drit" da.

Biltilsynet er kun ute etter å oppfylle sine budsjettforpliktelser.

Fartskontroll fra UP er helt greit, men dette var langt fra noen ensrettet farts og ruskontroll. Dette var uvelgelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 229
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det forstår jeg også, men jeg forstår ikke hvor Biltilsynet driver på denne måten. De er de som ille. Ennå det er mange i UP avdelingen med en personlig aggresjon mot bil og Gatebilmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant (=

Men det samler mye ræl også, sier ikke at alt der er ræl.... For all del, ruller endel milioner der.

Men altså... Om det IKKE hadde vært mye drit der, hvorfor skulle politi og vegvesen gidde å ha kontroll? (=

Hadde dem giddet å vise litt velvilje i utgangspunktet,og ikke gjort det umulig for en vanlig person å godkjenne en ombygd bil,så hadde de vel hatt minimalt å gjøre på sånne treff vil jeg tro.

Tror mange andre tenker som meg : Går det ikke ann å følge loven,så gir jeg faen,og bryter den med et smil om munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant (=

Men det samler mye ræl også, sier ikke at alt der er ræl.... For all del, ruller endel milioner der.

Men altså... Om det IKKE hadde vært mye drit der, hvorfor skulle politi og vegvesen gidde å ha kontroll? (=

Hadde dem giddet å vise litt velvilje i utgangspunktet,og ikke gjort det umulig for en vanlig person å godkjenne en ombygd bil,så hadde de vel hatt minimalt å gjøre på sånne treff vil jeg tro.

Tror mange andre tenker som meg : Går det ikke ann å følge loven,så gir jeg faen,og bryter den med et smil om munnen.

Det er jo ikke sånn at folk ikke vil godkjenne.. Men når det er komplett umulig, selv om det er logisk, og når det kun er inkompetente hovne og flåsete "konger" du møter uten kompetanse og evne til å føre en relevant diskusjon, ja da skjønner jeg hvorfor så mange gir f...

Folk hadde gladelig oppgradert bremser og drivlinje om det hadde vært løsningen for å få godkjent ett motorbygg.. Folk hadde gladelig gjort ting riktig om det var mulig å godkjenne det når man han hadde gjort skikkelig arbeid.. Er det ikke slik at det hadde vært bedre med LOVLIGE, riktig dimensjonerte biler etter veiene, med RIKTIG oppgradert forsikring? Istedet for slik det er nå, der flere gir f.... for de får det ikke godkjent likevel, og kjører rundt med feildimensjonert biler og en potensielt ugyldig forsikring?

Hadde man kunne blitt møtt med gjensidig respekt og muligheter for en åpen dialog med informasjonsutveksling tror jeg ikke det er noe ungdom hadde hoppa og driti i.. I dag kommer man med "lua i hånda" og ber om råd og blir jagd ut og slengt drit etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevin, det vil alltid være folk som enten ikke gidder eller ikke har råd til å godkjenne bygg...

Oppgradering av bremser osv som du sier, er ikke gratis heller. Mange som trimmer med lavest mulig budsjett.

Og det du sa om at en kontroll i forkant av et BMWCCN treff ville funnet like mye uregelmessigheter, er jeg til dels uenig i. Jeg sier ikke at BMW-folket ikke trimmer ulovlig, men teknisk er standarden langt høyere på slike entusiast-treff enn på Gatebil.

Det våger jeg faktisk å påstå.

Når det er sagt, velger jeg også å påstå at det også er tilfelle f.eks på Volvo-klubbens eller VAG-klubbens treff. Innenfor en entusisastklubb er folket mye mere nøye med bilene sine. Men selvsagt reiser også endel av disse medlemmene på Gatebil, men flertallet i en entusiastklubb tror jeg er opptatt av at alt skal være iorden osv på bilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevin, det vil alltid være folk som enten ikke gidder eller ikke har råd til å godkjenne bygg...

Oppgradering av bremser osv som du sier, er ikke gratis heller. Mange som trimmer med lavest mulig budsjett.

Poenget mitt er at det nok er mange som hadde tatt den ekstra kostnaden OM det hadde vært muligheter for godkjenning dersom det ble gjort riktig. En godkjenning henger HØYT altså..

Og det du sa om at en kontroll i forkant av et BMWCCN treff ville funnet like mye uregelmessigheter, er jeg til dels uenig i. Jeg sier ikke at BMW-folket ikke trimmer ulovlig, men teknisk er standarden langt høyere på slike entusiast-treff enn på Gatebil.

Det våger jeg faktisk å påstå.

dersom du skulle kontrollert på ccn, ville ANDELEN biler med mangellapp absolutt være MINST like høy, da det er fullt i entusiaster som kjører rundt med både ettermontert AE, xenon i hue og rævva, for store felger, felger med feil dimensjoner, dekkdimensjoner som ikke kan godkjennes i kombinasjon, toning på fremruter osv osv..

Andelen med avskiltining er litt vanskelig å anslå. Er nok flere som kjører rundt uten forsikring, eller GYLDIG forsikring (i henhold til ombygginger o.l.) blant oss enn du tror.. Når det kommer til andelen med motorbygg o.l. som ikke er godkjent, er nok den betraktelig mye mindre.. Det TØRR jeg også påstå. De fleste drar da bilen på henger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er muligens det mest idiotiske jeg har hørt i år. Slike utsagn kan du spare deg på dette forumet mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kun snakke for meg megselv..

Om jeg bryter loven, smiler jeg ikke, men er godt bevisst på hva jeg gjør, og ALLTID klar for å ta straffen for det..

Forrige gang jeg ble stoppet av sivilen, i 106 km/t, betalte jeg bota mens jeg satt i baksetet på volvoen dems..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BreitBau, du tok ikke med hele sitatet mitt, men ok, vi er uenige ;) Jeghar vært på nok BMWCCN treff til å vite det jeg sier ihvertfall.

Av ettermontert xenon, som du dro frem, var det kanskje 4 biler av 200 inne på området som hadde dette. Inkl.meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte jeg tok med det viktige;)

Uansett, jeg tror du tar feil :P Men det er greit ;)

Hvis vi deretter flytter fokuset over på andre siden av depotet, mot utstillinga, så kan vi jo kanskje se litt på hvor mange der som hadde bare kunne kjørt videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er muligens det mest idiotiske jeg har hørt i år. Slike utsagn kan du spare deg på dette forumet mener jeg.

enig med 336mik jeg også.. hvorfor er det idiotisk i følge deg da pingvinen?! :lol: At vi er dumme nok til å bo i landet her er idiotisk, at du sier deg enig med statens vegvesen er idiotisk som du så fint kaller det, men så er det jo de rødgrønne som får flertallet her i landet, så da kan man jo ikke forvente at du eller de fleste her i landet er totalt doktrinerte og er redd det man ikke trenger å være redd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som følger litt med i Gatebi.no-tråden har det kommet noen intressante innspill fra folka i Gatebil.

Hei

Jo mere jeg leser av hva dere skriver med deres egne erfaringer jo mere oppgitt blir jeg / vi.

Jeg har fått flere hendvendelser på mail og pr tlf og alle har samme oppfatning om at dette ikke kan fortsette lenger og at vi i fellesska må gjøre noe.

Vi kommer til å bruke tid på å gjøre noe som markerer hva vi mener om denne måten å komme i dialog med miljøet på.

Jeg håper at det er flere av dere som er på andre forumer som kan plante denne saken videre i miljøene.

Vi har allerede sendt det til Politiet og Statens vegvesen, men desv er det ingen rekasjon.

Kanskje vi må skape en reaksjon ....

Leif

og

Det viktigste nå er og få ut i lyset hvordan UP og BT opererer. Jeg er ikke sikker på at vi i miljøet har full kompetanse på hvordan dette skal drives, men jeg er sikker på at ikke de øverige myndigheter er klar over hvordan UP og BT drives heller...

Hvis miljøet får fremlagt sine erfaringer, skal vi i Gatebil få fremlagt dette på så god måte som mulig - og forhåpenligvis skapt en debatt rundt dette. Gatebil mottar daglig henvendelser fra publikum om hvordan man får registrert biler, hvordan det er med skilter og banekjøring, forsikringer, sikkerhetsbur i biler etc. Vi prøver å svare best mulig på disse spørsmålene, men vår generelle oppfatning om en godkjenning går igjennom eller ikke er dagsformen til han som godkjenner bilen på biltilsynet.

Slik det er i dag kan man ikke få godkjent sikkerhetsbur i gateregistrerte biler. Det finnes INGEN regler om dette i vegtrafikkloven, men det er punkts som nevner "krav om innvendig sikkerhet". Min gamle originale Evo VI med standard motor, men med sikkerhetsbur og brannslukkere ble aldri godkjent - tiltross for gjentatte brev og visninger, både på Risløkka og i Bergen. Dette var rett og slett en bil som ikke lovverket i Norge har tilrettelagt for overhode, selv om det er en tildels original bil.

Da er det ikke rart at mange på Gatebil blir stoppet for at de ikke har tingene i orden.

BT må tilrettelegge for miljøet før de gjør storangrep inn mot det. Det er feigt og uproffesjonellt slik de opererer i dag!

Det er noen punkter vi kommer til å jobbe med å få igjennom

- Et regelverk som er tilrettelagt for folket (da Gatebil-miljøet)

- En organisasjon som er behjelpelige og med intensjon om å få hjelpe folk med å få godkjente biler som er trygge på veien.

- Et godt samarbeid mellom myndighetene og folket, som i dette tilfellet er BT og Gatebil-miljøet.

- Myndighetene lukker øyne og sier "all grisekjøring er forbudt"

- Gatebil mener grisekjøring vil bli gjort, gjør det hos oss på lukket område i ordnede former. IKKE på veien.

- Myndighetene sier at bur, trimming og modifisering etc er forbudt

- Gatebil mener at alle disse tingene burde det bli lagt tilrette for, slik at publikum og myndighetene kan ha kontroll over det.

Skal du ha et sikkerhetsbur i dag, får du ikke dette godkjent. Du bygger dette selv hos en kompis og kjører rundt med en "ulovlig bil".

Det burde selvfølgelig vært laget regler for dette og at man viser bilen og at BT sjekker at dette er forsvarlig bygd og før man får godkjent dette.

Sitat fra "Øyvind S" i saken på forsiden:

"Nei, er det rart bilinteresserte bygger og driter i regler, når regelboka uansett brukes til å denge deg helseløs til du gir opp....?"

Skriv inn til post@gatebil.no, diskuter artikkel eller post her på forumet hvis dere har møtt motstand fra biltilsynet.

Kjør pent på veien, grisekjøring kan du gjøre på Gatebil!

Henrik

Som jeg allerede har skrevet i tråden så er det bra at Gatebil tar iniativ til en slik diskusjon, og evt presser på for å opprette en egen orginaisasjon (noe vi bilintresserte sårt mangler!) som ser det fra en bilintressert sine side.

Dette noe som vi absolutt burde hatt en diskusjon på.

Og igjen:

Skriv inn til post@gatebil.no, diskuter artikkel eller post her på forumet hvis dere har møtt motstand fra biltilsynet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...