Gå til innhold

Min ALPINA B3 3.0


Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Ved nærmere undersøkelser så kunne det se ut som om hele fronten var forsøkt løsnet også..Men uansett kjørte selvfølgelig inn i en isklump og ødela front leppa mi..

Greide noe enda dummere..tok ut den ene matta fra bilen for å tørke den på jobb.. Bilen ble stående ca en uke på jobb..Nå når jeg skulle hente bilen så var matten borte og søplet tømt..

Så ble en nokså dyr bestilling på deler i dag. Ny front leppe, ny dekor til frontleppa og måtte seff bestille 4 nye matter til bilen..

Akkurat nå skulle jeg ønske at bilen hadde vert vinter lagret..i vinter...

Ser ut som om det eneste fungerende lokale karoseriverkstedet har stengt for påsken så har ikke fått pris på lakkering av den nye frontleppa.. Men det blir sikkert såpass dyrt at det faktisk hadde lønt seg med en billig vinterbil i vinter..

Men men nye deler, så lakkering og montering.. Deretter vask og stor polering..Så skal bilen se ut som ny til 1.mai treffet på Mo i rana..

Koster å ha gammel bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

jess stemmer det.

Var og hentet meg en 325ix for å ha som vinterbil for et par mnd siden.. Samme dagen som ixen var plassert inn i garasjen på siden av alpinaen så kvitterte alpinaen med å kvelde dynamoen..Så det var tydeligvis ikke noe populært med selskap i garasjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Lenge siden jeg har skrevet noe her. Men bilen har nå fått byttet alle foringer i bakaksling, nye dempere bak, nye skiver og klosser bak. Nye vindusviskere. Noen nye foringer i forstilling. Samt firehjulskontroll. Nye vinter dekk: Continental med pigg. Fikk også satt motorvarmer i drift i går. DEn har nå rullet ca 162 000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hmm..var visst vanskeligere å selge en først antatt..Men ingen feil bil å beholde heller..Siden dette nå ble min eneste bil nå i vinter..med unntak av konas passat (som jeg ikke greier å bli komfortabel med) så ble det tectyl behandling på bilen.. Jeg vet det er delte meninger om tectyl..Men jeg har stor tro på at tectyl er tingen..

Jeg leverte bilen til Trondheim anti rust senter på mandag og hentet den igjen på tirsdag ettermiddag.. God service og behandling til avtalt pris. 5200kr for min bil og lovnad om at behandlingen holder i tre år. Fikk sånn flott tectyl "sertifikat" til bilen også. Bilen ser nå usedvanlig flott under..skal ta bilder å legge ut.. Jeg anbefaler trondheim anti rust senter..hvis flere vil ha tectyl behandlet bilene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Var superheldig og fikk tak på noen ultra sjeldne Alpina B8 stoler i vannbøffelskinn..Måtte bare kjøpe til bilen min..Synes selv setene er skamråe og passet som et skudd inn i bilen.. Setene må riktignok gjøres rene og smøres litt inn..Venter på pakke fra scandicshine..

Jeg kan ikke ta bilder..Men men..Usikker på om jeg burde bytte sidepaneler også...

Bakseter er i vanlig skinn..

jiq9ttpteqrxmhuz3cnu.jpg

9mdogcxv79wioot8l950.jpg

Vet man ikke skal tukle med orginale Alpina biler.. Men velger å kalle dette en oppgradering..Er sykt sjeldne seter..Samt at de gav bilen et vanvittig løft i mine øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...