Gå til innhold

- UP vendetta mot Gatebil


oddis
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nei, det må det faktisk ikke. Bilen din stemmer ikke overens med den bilen forsikringselskapet har forsikret. Du har ved vilje godt inn i en avtale der du vet at du ikke overholder din del - dette kvalifiseres som avtalebrudd og forsikringen din er i praksis ugyldig. Ettersom du har faktisk betalt inn et beløp (selv om det er langt mindre enn hva du egentlige skulle ha gjort), ville resultatet nok ha blitt en kraftig avkortning.

Forsikringen er jo ikke bare ugyldig... du har ingen forsikring... heller ikke en ansvarsforsikring i slike tilfeller... og det er alvorlig. Dette betyr at motpartens (partenes) forsikringsselskap i en evt. ulykke vil kreve regress og dermed rette de kostnader de har i forbindelse med ulykken mot deg. Det er derfor det er påbudt med en ansvarsforsikring... beløpene er enorme når de går utenom forsikringsselskapenes forsikringspool (medforsikring).

Akkurat hvor forsikringsselskapet setter grensen for en evt. ombygging av bilen i relasjon til et avtalebrudd varierer, men selve polisen beskriver normalt dette ganske inngående. I mine poliser har det vært fokus på effektøkning (såkalte konstruktive endringer av bilen) og hvorvidt man har vært med i et et billøp.

Det eneste gode det kommer ut, for offeret og han/hun sine pårørende er at de får utbetalt sine penger gjennom forsikringsselskapet ganske fort.. Som deretter tar et økonomisk oppgjør/regress eller rettsak med deg. Føler ikke dette kom så godt fram, så jeg ville presissere det. Så det er forsikringsselskapet du økonomisk står til direkte ansvar for, ikke den skadelidenes familie (utenfor rettsaken selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en tur til Våler..

Og skal vi holde oss innen Topic kan jeg oppsummere med at det ikke var kontroll på vei inn.. Men på vei hjem sto det 3 politibiler og 3 BT-biler på en bussholdeplass, hvor de forøvrig hadde sett ned grensen til 60 km/t.. Dette var på "hovedveien" til våler..

På bakveien på andre siden av glomma sto de 1 politibil og 2 biltilsynet biler..

De sto med kikkert og luka ut gatebiler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte ikke skille seg ut.. Så lenge det SÅ ut som ungdomsbil.. De stoppa en kompis med E46 og 18" hjul.. Han kjørte med tåkelys og parklys (var lyst enda)..

Fikk ingen mangel, men nevertheless.. De huka han inn fordi han så ut som en ungdomsbil..

Jeg kjørte 525d stasjonsvogn i dag og jeg ble ikke huka inn... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avskiltet politibil

En av politibilene som holdt stand under Gatebil-treffet på Vålerbanen ble natt til søndag frastjålet begge skiltene. Registreringsnummeret er HB 66640.

hentet fra ostlendingen.no

PRICELESS! Ikke bare vanlige biler som blir avskiltet, hehe..

Ikke alle i politiet ser humoren i sånt og det vil garantert ramme gatebilmiljøet, provoser politiet og det vil slå tilbake, hva var IQ'n på den som skrudde av de skiltene tro?neppe noe høyere enn skostørrelsen hans :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avskiltet politibil

En av politibilene som holdt stand under Gatebil-treffet på Vålerbanen ble natt til søndag frastjålet begge skiltene. Registreringsnummeret er HB 66640.

hentet fra ostlendingen.no

PRICELESS! Ikke bare vanlige biler som blir avskiltet, hehe..

Ikke alle i politiet ser humoren i sånt og det vil garantert ramme gatebilmiljøet, provoser politiet og det vil slå tilbake, hva var IQ'n på den som skrudde av de skiltene tro?neppe noe høyere enn skostørrelsen hans :lol:

det driter da jeg i... syns det er det genialt jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle hva slags biler som sto avskiltet?

Var det bare typiske råne/entusiastbiler, eller var det pizzabiler uten betalt årsavgift, MPVer uten forsikring etc.

Litt kjedelig hvis de er så overfokusert på rånebiler at de lar narkomane i stjålede biler, polske kassebiler fulle av tyvgods, fyllekjørere osv slippe gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...