Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja. Det er vel ikke første gang at politiet sier at dem skal ta dem som kjører for sakte i trafikken. Nok en gang bare agurk-nyheter om sommeren.

Kan ikke akkurat si at jeg kjører så veldig sakte, men skulle likt å tatt den diskusjonen med en den politibetjenten som stoppet meg for å kjøre for sakte når vi har dagens trangsynte betjenter og bøtesatsene.

Skrevet

En politimann jeg snakket med tidligere i sommer sa at de pleide å vinke inn biler som kjørte under fartsgrensen og tydelig lagde kø.

Skrevet

det er faen i meg på tide. kjører til og fra jobb hver dag i ca 55-60 i 80 sone. og det er til tider nede i ca 48 +/-

også irriterende de som ligger i 60 i 70 sona og ser en fotoboks. da bremser de ned i 50 for og ikke bli fotografert.

Skrevet

Er på tide ja..de som kjører alt for sakte er uten tvil skyld i farlige forbikjøringer osv..er på tide de slår "hardt" ned på disse nå ja :)

Skrevet

Begynner å miste respekten for UP gutta..

Først så går de ut i avisen om at de skal ta verstingene på norske veier. For noen uker siden hadde de en kampanje der de skulle ta de som kjører 5-10kmt over grensen. Farten SKAL ned sier de. Folk kjører med livet som innsats osv...

De har drevet med skremsels propaganda i media i hele sommer og nå som folk er livredde for å kjøre 5 kmt over grensen så går de ut å ser at det skal ta lusekjørene også... Er det mulig...

Skrevet
Er på tide ja..de som kjører alt for sakte er uten tvil skyld i farlige forbikjøringer osv..er på tide de slår "hardt" ned på disse nå ja :)

Det er vel den som kjører forbi som skaper den farlige forbikjøringen :?

Trenger ikke sette i gang en hasardiøs forbikjøring fordi den foran kjører for sakte.

Skrevet

Media må nok ta på seg litt skyld og, for de blåser opp UP's uttalelser år etter år etter år. At ikke UP lærer av dette, er en annen sak.

Det UP vil frem med her, er jo at de vinker inn treigingene og gir dem ett par tips om kjørestil. Artikkelen fremstiller imidlertid situasjonen som om lusekjørere skal bøtelegges.

Øyvind.L har imidlertid et godt poeng iom at UP den ene dagen går ut og "freder" folk som kjører 5-10 over ved å si at det er råkjørerne de er ute etter, for å en måned senere si at de som "råkjører" i 90 i 80-sona må og skal tas.

Så sitter jeg til slutt og lurer på hva som egentlig er 90. Blir jeg målt til 90 i 80-n, så vet jeg at jeg fortjener en bot, men jeg vet også at jeg ikke gjør dette om jeg etter mitt speedometer blir tatt i "90 kmt"...Dette skaper selvsagt også "lusekjørere", ettersom bestefar, tante, broderen eller fandens oldemor (hvemdetmåttevære) tror de holder grensa når de ligger på grensa sett fra speedometeret. Fasiten blir seff at de ligger 5-10 under. Folk, få dere GPS om dere er i tvil - og UP: trekk i litt samme retning, gutter!! :)

Skrevet

jeg bruker alltid gps og digitale speedometeret i dashen. de er temmelig nøyaktige begge 2. og ligger ikke likt som vanlige speedometeret. det ligger somregle på 67-68 når jeg kjører i 60.

men som jeg sa i sta at folk ligger nede på 40 tallet i 80 sone så er det ikke på speedometeret feilen ligger.

Skrevet

Håper det ligger noe i dette, det er på tide. Har kjørt forbi en del agurker på 70 + som ligger langt under fartsgrensa. De tuter, blinker og svinger som om jeg skulle ha vært hitler.

Skrevet

Og uansett så står det jo i artikkelen at de ikke vil gi ut bøter til de som kjører for sakte, de skal bare vinkes inn og bli forklart hvordan de "bør" kjøre.

Så tror ikke dette hjelper så veldig mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...