hagenisse Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Skal montere et KW V2 på Z3n nå, men har fått et problem. Jeg får ikke strammet toppmutteren foran, fordi jeg ikke har noe jeg får holdt igjen med. Biltema selger et sånt sett, og det ville fungert - hvis det hadde passet. Noen som har noen tips til hvor jeg får tak i noe verktøy som kan brukes eller en lur ide på hvordan man gjør dette? Holde igjen med en tang fungerer ikke helt..
Superbeetle Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Har ikke biltema riktig dimensjon da? En mulighet er vel å trekke til mutteren etter bilen har kommet på hjulene og det er mer spenn i fjæren. Evt muttertrekker...
hagenisse Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Skrevet Juli 15, 2009 Nope, mulig de har i et sett til 1400, men det er rimelig uaktuelt. Muttertrekker er selvsagt en mulighet, men jeg liker ikke det verktøyet.
Superbeetle Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Forståelig nok kanskje... I mangel på annet å gjøre så bladde jeg litt på Würth sine nettsider, men klarte ikke å finne noe.. Men de el tilsvarende butikker burde nok klare å skaffe en slik pipe..
hagenisse Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Skrevet Juli 15, 2009 Kunne holdt igjen med en fastnøkkel, men pga de har en liten bøy går den ikke oppi den andre hylsa. Møkkaproblem!
S.Arnesen Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 muttertrekker er tingen, men om du ikkke vil bruke det så er kun ett slikt sett fra tema brukende. Men det kan hende du må bruke en 16mm pipe også holde igjen den med en vannpumpe tang eller noe. også finne frem umbracoen... Enkleste er å vente til klovneskoen er på bakken igjen, også stramme med muttertrekker
Superbeetle Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Den delen i biltema-settet som skal holde igjen demperen?, det går ikke an å modifisere den litt slik at åpningen blir større da? Slik jeg har forstått det er den i settet 6-8mm, mens sporet i Kw sine er 10mm. Burde jo gå an å bare skjære den helt åpen da. Så lenge den er riktig åpning andre veien(som ser ut til å være lik på begge str fra biltema) Deretter må du vel bare ha en lang 22mm pipe å tre utenpå.. *tenke* Som du igjen ikke klarer å holde igjen... Stemmer for muttertrekker jeg!
hagenisse Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Skrevet Juli 15, 2009 Er 8mm på demperne jeg har, dvs, er jo større den andre veien liksom, men en 8mm fastnøkkel ville kunne holdt igjen. Er 3 størrelser på biltema-settet, men alle er for små.
rolfi Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Hva med en fastnøkkel med ekstra mye bøy på? Tenker på noe a.la. dette (den på bildet ser ut til å være hjemmelaget, men får kjøpt slike også): http://i95.photobucket.com/albums/l155/ ... G_0499.jpg Da skal du vel klare deg. Får snudd en halv omdreining før du må flytte fastnøkkelen i midten. Men du blir da ferdig tilslutt.
hagenisse Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 Joda, men problemet at jeg ikke får holdt igjen blir fortsatt der. Men ser ut som det ordnet seg. Brukte hylsa fra biltema-settet, og tvang nedi en liten fastnøkkel. Plundrete, men tror det fungerte. Usikker på om jeg fikk strammet nok, men det står bare 35nm og det er jo ikke stort..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå