MariusW Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 Jeg hadde akkurat samme som deg PenguiN.. Da var det 3-4 hull i ekspansjonstanken. jeg så helleri kke drypping under bilen fordi allt ble liggende i det plastdekslet under motoren... Prøvde trykktest og så 4 store stråler tyte ut... Ny ekspansjonstank og alt var i den skjønneste orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 Ekspansjonstanken er helt original, ikke skiftet. Har fyllt tanken opp med kjølevæske og hadde litt gasspådrag mens vi gjorde det. Tipper ekspansjonstanken din jeg også, men å fylle/lufte/ systemet på den måten er feil. Skaper masse luft hvis du gjør det på den måten. Før du begynner å fylle på ny kjøleveske skal du skru varmeapparatet på fullt (32 grader) og stille viften på laveste hastighet, da starter en liten sirkulasjonspumpe. Så begynner du å fylle kjølevesken på tanken veldig rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 Er fortsatt sikker på at ekspansjonstanken din er gåen. Når du har holdt på med dette og motoren har vært varm så har du nok tatt livet av tanken. Motoren MÅ være kald når du fyller og topper tanken !!! -KALD MOTOR -SETT PÅ VARMEAPP.PÅ FULLT FOR Å FÅ GOD SIRKULASJON ! -IKKE SNAKK OM NOE ANNET.IKKE SNAKK OM SVAK VIFTE.FULL DRUS! -ÅPNE LUFTESKRUER -FYLL PÅ EKSPANSJONSTANKEN TIL DET RENNER FRA LUFTESKRUER OG TYTER OVER I PÅFYLLINGSHULL OG RENT VANN RENNER UTEN LUFT. -SKRU IGJEN LUFTESKRUER OG SETT PÅ LOKKET -START OPP OG LA DEN STÅ OG GÅ TIL MOTOR ER DRIFTSVARM. -STOPP DEN OG LA DEN STÅ.ETTERHVERT SKAL NIVÅET SYNKE NED TIL "NORMAL" STREKEN PÅ TANKEN DIN,OG DER SKAL DET VÆRE NÅR DEN ER KALD. Ferdig ! PS: Nei caps lock har ikke hengt seg opp. Nei jeg er ikke sint. Dette ER måten å gjøre det på. DRIT i oppoverbakker og nedoverbakker.Spiller ingen rolle på E39. (Såvidt det spiller noen rolle og ganske unødvendig på E34 også faktisk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umotorsport Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 Har hatt akkuratt samme problem på min nå, skiftet termostat, termostathus vannpumpe og radiator uten at det hjalp. Er ikke trykk i systemet, olje like fin, eksos helt fin og varme app. helt i orden, men ekspansjonstanken ble tom etter en tur på ca 3mil. Kjøpte Fortè radiator seal og etter det mister jeg ikke en dråpe vann. En på verkstedet jeg handla hos mente dette var en liten sprekk inn til en eksosventil så vannet havna i eksosen. Men pga. katalysatoren ble det veldig vanskelig og oppdage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 så, radiotartett er veien å gå når man bestemmt mener at ekspansjonstanken er intakt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Vegardsen Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 jeg hadde samme problem på min bil,, kjøpte "barleaks" å blanda på ekspansjonstanken, dette er et veldig bra tettningsmiddel, for hos meg var det lekasje fra varmeappartregister mest sansynnelig, så det kom inn ved gulvet. har ikke brukt en dråpe vann etter dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein albertsen Skrevet August 21, 2009 Share Skrevet August 21, 2009 Du er ikkje plaga med fuktighet inni bilen? Dogg på ruta osv? jeg er plaga med samme feil men har også dogg på rutene osv.. hva kan du være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein albertsen Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Du er ikkje plaga med fuktighet inni bilen? Dogg på ruta osv? jeg slite litt med dugging kan det ha sammenheng?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Du er ikkje plaga med fuktighet inni bilen? Dogg på ruta osv? jeg slite litt med dugging kan det ha sammenheng?? Lekkasje i varmeregisteret, ville jeg kanskje misstenkt da, hvis du mister kjøleveske og bilen dugger innvendig. Sjekk teppet forran på passasjersiden, under matta og opp mot torpedoveggen din, er det fuktig eller rått der? Hvis ikke legger du servietter ved kanalene mot frontruten kjører på ved svak blåst (varm) mot frontruten og ser om serviettene blir fuktige. Blir de det eller teppe er fuktig, da er nok registeret som bør byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Har ringet rundt det omerådet hvor disse pleier å sprekke, neste umulig å se før tanken er tatt ut. Dette er ikke noe ukjent fenomen på disse tankene, og bilen kan holde på kjølevesken når motoren er kald. Det er først når motoren og vesken blir varm, og det blir litt trykk i tanken denne sprekken gjør sitt til at man mister veske, og da behøver det ikke å renne ut, men kan fordampe, slik at det ikke synes uten i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lia2072 Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 Hei Vet ikke om det er forsent å få noe svar på dette problemet, men jeg prøver. Lekker hos meg også. Fyller nesten mer kjøleveske enn diesel Har en 2001 520d E39 og kjølesystemet mitt er annerledes enn det som er avbildet rett ovenfor. Ekspansjonstanken min sitter ved venstre forskjerm. Har ikke dugg, tap av varme på varmeapparatet, ikke forandring på temp.måler. Håper på hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå