bimmelim Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Er såååå irriterende å komme kjørende og høre denne knirk knirk fra utsiden, mener at å kjøre så standsmessig ikke bør høres, men bare sees. Så da lurer jeg på om det er noen her som vet noe om hva det kan være. Takknemlig for svar.
Bimmerlars Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Nedre foring ytre bak. Kjent som knirkeforing. Mercedes har også denne
-Vegard- Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 jeg byttet disse på min for litt siden, drittjobb, og ikke blei knirkinga vekk heller...
bimmelim Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Skrevet Juli 23, 2009 Takk så mye for svar. Er det noen av dere som kan ha ha spreng skisse med dele nr. på foringene som dere tror lager knirkelyden.
Steffan C Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Del nr. 2 her er den berykta "knirke"foringen . Nylig byttet begge på min Touring, uten at knirkingen forsvant . Viste seg at det var pendelstagene bak som var synderen, del nr. 6 her
Rogern Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Min knirka ikke helt til jeg kjørte 60 mil med en m20 i baggasjerommet. Nå knirker den
_CoZm|C_ Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Mye jobb å skifte? Må det spesialutstyr til eller går det an for den vanlige mann i gata å skifte den?
Flextron Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 hadde samme problemet.. på høresiden, smurte opp alle foringene på undelstellet.. da forsvant det.. alle foringene ble bytta på verksted i fjor høst.. så de skal jo være gode..
bimmelim Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Skrevet Juli 28, 2009 Kjempeflott, da er vi kanskje litt nærmere målet. Takker for mange svar.
Flextron Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 .... etter litt grisekjøring så kom det tilbake... skal bytte foringa...
Erik S. Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Er ikke så veldig vanskelig uten spesialverktøy, men mye lettere med. Se denne tråden
yeppbiz Skrevet August 16, 2009 Skrevet August 16, 2009 Kjøp dere ei "narkosprøyte" med tynn spiss og sprut inn olje i belgen rett nedenfor bremsekaliper. Funker utmerket på min bil:-)
yeppbiz Skrevet August 16, 2009 Skrevet August 16, 2009 Anbefaler å prøve dette før dere tar jobben med å bytte foringa! Om da ikke foringa er så slitt at den sliter på dekket da!!
Gunnar Skrevet August 16, 2009 Skrevet August 16, 2009 Jekk opp og prøv å rikke på hjulet, oppe/nede og mot sidene. Gir det seg så er det bare å finne synderne og fikse det, gir det seg ikke så kan narkosprøyten være en mulighet. Da er det nok bare knirking uten at den egentlig er utslitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå