Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk prater så mye om at dem er glad i BMW

Men mange kan dra til sverige å kjøpe seg BMW m3 å ribbe den for så å vrake karosserie,eller bygge om å ikke i det heletatt godkjenne den som m bil,bare for at dem ikke gidder (for mye jobb) eller ikke gidder å bruke nok penger :?

En ombygget BMW til M blir aldri en orginal M (I mine øyne)

Er som regel en grunn til at man bygger om,for å spare penger..å da blir det aldri bra..

Da mener jeg ikke alle :wink:

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

alle m biler kan nesten bygges om, det er nesten det samme da, eneste at i vognkorte så står det gokjent ombygd, det er jo bare karossn som forblir uorginal :P men såklart, det er mer sjarm i en orginal M bil en en ombygd M bil, du kan ikke bygge om en e30 316-325 til en e30m3, du får jo plastbreddere, det blir ikke det samme, og bagasajen vil ikke stemme, om du ikke deler bilen i 2 og sveiser sammen en "320" front med en org m3 bakende da:P en 520 e39 kan jo bli en heftig e39m5. min mening er så lenge den er gjenomført ombygd, og gokjent i vognkort så går det fint :)

Skrevet

En original bil holder seg ikke alltid bedre i pris enn en som er ombygd. Det er markedet eller kjøper som bestemmer det.. Hvis kjøper skal ha en seriøst ombygd M bil så er han villig til å betale mere for den enn for en original en. Det ville også blitt mye dyrer for han å kjøpe en original bil for så og bygge den enda råere..

E30M3 vil nok få en samlevedi etter vært, men E36M3 og nyere vil aldri få det. E46M3CSL vil nok og E36M3GT. Resten er vanlig bruksbiler som er produsert i 100000 vis.

Bakdelene med å handle ombyd er at man ikke vet om han som har gjort jobben har tatt masse snarveier. De fleste som bygger om for så og selge de skal tjene mest mulig penger og gjør derfor alt de kan får å spare penger under ombyggingen.

Skrevet

Når det handler om store forskjeller som utmerker seg i vognkort er jeg helt klart for at ting skal holdes original. Men om en bil er original m-tech eller ikke kunne ikke brydd meg mindre :P

Men jeg er, og kommer nok alltid til å være originalpoliti... Gamle biler i fin original stand bør forbli originale. Er kanskje derfor jeg har to gamle, dønn originale biler i garasjen ;)

Skrevet
Folk prater så mye om at dem er glad i BMW

Men mange kan dra til sverige å kjøpe seg BMW m3 å ribbe den for så å vrake karosserie,eller bygge om å ikke i det heletatt godkjenne den som m bil,bare for at dem ikke gidder (for mye jobb) eller ikke gidder å bruke nok penger :?

En ombygget BMW til M blir aldri en orginal M (I mine øyne)

Er som regel en grunn til at man bygger om,for å spare penger..å da blir det aldri bra..

Da mener jeg ikke alle :wink:

"En ombygget BMW til M blir aldri en orginal M" .. Nei, det er vel ekstremt vanskelig :)

Skrevet
Tror kjøregleden er det samme i en ombygget bil eller en original bil så for meg betyr det ikke så mye å si.

Jeg har ikke merket noe hvertfall. 90% av opplevelsen i en M er motoren og dens karakter syns jeg. Resten er jo nesten likt..

Skrevet

E30M3 vil nok få en samlevedi etter vært, men E36M3 og nyere vil aldri få det. E46M3CSL vil nok og E36M3GT. Resten er vanlig bruksbiler som er produsert i 100000 vis.

Nå er jo E30 M3 produsert i ganske store mengder, så direkte sjeldenheter blir dem vel aldri. Er mer nostalgi som drar prisene oppover.

Mulig det samme skjer med E36 M3 om 15 år. Spesielt med tanke på hvor mange tyske, svenske og engelske biler som må bøte med livet som delebiler her til lands.

Skrevet
Billigere forsikring på ombygde,de er da noe....?

men om du kræsjer får du ikke tilbake som en m bil da :P om det var en 320 eller 520 så får du ijenn for en 320 eller 520 ;)

Skrevet

Det samme sa mange bilblader på 70-tallet om Mustangens samlerfremtid; For masseprodusert var konklusjonen. I dag er disse nesten uansett variant og utstyr, vært en en del penger. Se også på Alfa Romeos masseproduserte 105-serie som stadig går opp i pris.

Jeg synes derfor er vanskelig å slå fast noe sånt kun på bakgrunn av at de har solgt relativt bra.

Skrevet
Billigere forsikring på ombygde,de er da noe....?

men om du kræsjer får du ikke tilbake som en m bil da :P om det var en 320 eller 520 så får du ijenn for en 320 eller 520 ;)

Vell,du kan ikke få både i pose og sekk...
Skrevet

Dette blir litt som å diskutere coverlåter, to versjoner men hvilken er best? Det er stort sett samme låt.

For min egen del ville jeg hatt en original M bil, kan faktisk ikke svare på hvorfor. Blir som bosselini vs. levis da jeg var ung.

Skrevet

Nå er jo E30 M3 produsert i ganske store mengder, så direkte sjeldenheter blir dem vel aldri. Er mer nostalgi som drar prisene oppover.

Mulig det samme skjer med E36 M3 om 15 år. Spesielt med tanke på hvor mange tyske, svenske og engelske biler som må bøte med livet som delebiler her til lands.

Det ble totalt produsert 17970 E30M3 i 13 forskjellige versjoner.

Til sammenligning ble det produsert 71 279 E36M3 i 21 forskjellige versjoner.

Skrevet

Det samme sa mange bilblader på 70-tallet om Mustangens samlerfremtid; For masseprodusert var konklusjonen. I dag er disse nesten uansett variant og utstyr, vært en en del penger. Se også på Alfa Romeos masseproduserte 105-serie som stadig går opp i pris.

Jeg synes derfor er vanskelig å slå fast noe sånt kun på bakgrunn av at de har solgt relativt bra.

Men E36M3 har aldri vært en "bra" M3 på samme måte som E30M3 var desverre. E36M3 er den dårligste M3en BMW laget. Den minst sportslige av alle M3 modellene som er laget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...