Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med unntak av E30M3 og div spesialversjoner av de andre modellene ser jeg ikke noe "hellig" med en original M.

Kommer helt sikkert til å kjøpe en ombygd M3/M5 en gang for herje/banebruk...

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Med unntak av E30M3 og div spesialversjoner av de andre modellene ser jeg ikke noe "hellig" med en original M.

Kommer helt sikkert til å kjøpe en ombygd M3/M5 en gang for herje/banebruk...

Enig, men nå skal ikke jeg snakke for høyt om det.. Jeg har jo selv en origianl E30M3 ifra 1987 som har S50 motor i..

Skrevet
Billigere forsikring på ombygde,de er da noe....?

men om du kræsjer får du ikke tilbake som en m bil da :P om det var en 320 eller 520 så får du ijenn for en 320 eller 520 ;)

Vell,du kan ikke få både i pose og sekk...

Dette stemmer ikkje.

Har du en 523 som er ombygd til m5 og er godkjent i vognkortet så får du igjen for det bilen er. Altså en M5. Snakker av erfaring da eg for 3 år siden bygde om en 523 til m5. Komplett karossbytte.Hadde da mange samtaler og e mailing med diverse selskaper og dei kom svart på kvitt frem til at dette var et smutthull dei ikkje kunne komme unna.

Derfor billig forsikring

Skrevet

nå er e34 m5 den siste håndbygde M bilen ... er vel egentlig den norske stat som kan for at vi har så mye ombygde biler i landet . avgifter på avgifter ... kan jo kikke på bilpriser i vårt naboland ...

håplause politikere .

Skrevet

Syns det er rart en blir uglesett av mange fordi en kjører en ombygd bil.

Er bare en måte å komme seg forbi politikere som skal grave til seg. Norges regjering er jo verdens største mafia.

Skrevet

Men E36M3 har aldri vært en "bra" M3 på samme måte som E30M3 var desverre. E36M3 er den dårligste M3en BMW laget. Den minst sportslige av alle M3 modellene som er laget.

Det kan være (jeg har ikke peiling), men poenget mitt var bare at det ikke er slik at masseproduserte biler aldri blir samleobjekter. Se også på Jaguar mk2 (og varianter av den), 1957 Bel Air (og andre varianter av samme karosseri), folkevognbusser eller nesten samtlige muskelbiler.

Skrevet
Syns det er rart en blir uglesett av mange fordi en kjører en ombygd bil.

Er bare en måte å komme seg forbi politikere som skal grave til seg. Norges regjering er jo verdens største mafia.

Føler meg ikke uglesett av noen selv om jeg kjører ombyd bil. Jeg har jo faktisk "ødelagt" en original M3.. Jeg mener at min M3 er blitt mye bedre enn det den var når den var ny. Hva andre sier driter jeg også i.. :)

Skrevet

Enig med Øyvind her..

For å gi et eksempel på mine meninger kan man si at en ombygd E30 M3 aldri vil bli det samme som en original en. Det på grunn av alt karosseri arbeidet som må til for at den faktisk kan bli en "M3".

På en annen side syns jeg det er greit å bygge om E34 M5 og E36 M3 da dette ikke er like spesielt karosserimessig.

Skrevet

Det ble totalt produsert 17970 E30M3 i 13 forskjellige versjoner.

Til sammenligning ble det produsert 71 279 E36M3 i 21 forskjellige versjoner.

Som en kuriositet ble det produsert 11989 E34 M5. Mao får den en ganske stemoderlig behandling i forhold til både E30 og E36 M3.

Det kan være, men poenget mitt var bare at det ikke er slik at masseproduserte biler aldri blir samleobjekter. Se også på Jaguar mk2 (og varianter av den), 1957 Bel Air (og andre varianter av samme karosseri), folkevognbusser eller nesten samtlige muskelbiler.

Et annet eksempel er E30 325 som går oppover i pris her i Norge på tross av høye produksjonstall.

Skrevet
Grunnen til at de stiger i pris nå er jo fordi det ikke finnes så mange bra igjen.

De er ikke spesilet sjeldne sammenlignet med andre biler av tilsvarende alder. På finn fant jeg åtte stykk som hadde 325 i overskriften til annonsen (jeg gikk ikke inn på selve annonsen), og jeg tipper jeg ville funnet enda flere om jeg hadde sett på Autodb.no og. Sammenligner du dette med de fleste hverdagsbiler fra 80-tallet - som samtidig er verdt langt mindre enn Bmws modell - vil du se at du er heldig om det ligger åtte stk. til salgs av selve modellen, og ikke bare enkelte utstyrsvarianter.

Grunnen til at de stiger i pris er ikke fordi de er spesielt sjeldne, men fordi mange nok har lyst på dem. Med andre ord et perfekt eksempel på at masseproduserte og relativt vanlige biler kan ble ansett som verdifulle de og.

Skrevet

Grunnen til at de stiger i pris er ikke fordi de er spesielt sjeldne, men fordi mange nok har lyst på dem. Med andre ord et perfekt eksempel på at masseproduserte og relativt vanlige biler kan ble ansett som verdifulle de og.

Korrekt det!

Men så skrev jeg også bra biler. Det er ikke vanskelig å se at det er lite å samle på av det som kommer for salg nå til dags, snakker da spesielt om E30.

Når det først kommer ut en E30 M3 er de som regel eid av entusiast eller bærer preg av å ha vært det tidligere. Ser jo at disse bilene i dag går fra alt mellom 150 og faktisk helt opp til 400 000,- som Patricko annonserte sin for. Da er det for min del helt greit at man kan kreve 100 000,- + for en strøken 325, selv om det er snakk om masseproduksjon kontra en bil som er produsert i "begrenset" opplag. :)

Skrevet

For min del synes jeg ombygget er helt greit.. e46 og e39 må man fjerne reservehjuls brønnnen for og få på eksosen.. Eller ikke rare forandringene i kaross.. Seff skjermer og lignende.. men det går fort og bytte.. Og trenger ikke godkjennes.. omtrent som å bulke den å at den blir byttet ut pga bulken..

E36m3 ser jeg ikke for meg som en samlebil.. Men om en 20 år?

Som noen har påpeket før i diskusjonen så er e30m3 blitt litt nostalgi..

Før eller siden blir e36 å nostalgi.. Ikke for oss.. Men våres barn eller barne barn.. Har et søskenbarn på 13 som sikkler etter min e36 m3.. Den Er ikke orginal eller noe.. ombygget i alle retninger med turbo og bur.. Men for han dreier det seg om helheten i bygget.. viste han en gang en orginal e36 coupe. den likte han overhodet ikke..

E30m3 er for meg en drømme bil.. men en bil jeg aldri gidder kjøpe..

1: den er gammel

2: gammle biler= rust

3: rust er mye arbeid..

4: den har levd et hardt liv..

5: se bort fra alt dette og man vil ha en unik bil og orker og stelle så kjøp..

Jeg kommer ikke og kjøpe en e30 m3 da jeg ikke har tid og stelle eventuell rust som skulle måtte komme..

Men en ombygget e30m3.. Som jeg visste var godt bygget kunnne jeg tenkt litt på..

Mine punkter for dette ville jo vært at bilen har vært helt nedplukket.. Nylig sveiset.. Gjerne overhalt i alle bauer og kanter.. Og nylakket..

Ergo.. kjøreglede i mange år før man må gjøre noe med den..

Hey og den ser jo ut som en orginal bil og er ofte myyye billigere..

Men er utroli sjarm med en orginal m3 seg så være e30 eller e36.. Men ombygget går like godt.. Så er kun når man skal selge man har igjen for et orginal bygg..

Angående ombygg så vil jeg helst ikke kjøpe noe som er bygget og lakket på en låve.. Da foretrekker jeg og kjøpe noe som et firma en gang har bygget, oppdager man da feil bæremessig med kaross har man noen og gå tilbake på.. Det kan man ikke så lett med en privat person..

Min e36m3 turbo hadde jeg nok villet gått meget godt igjenom skulle jeg kjøpt den.. da jeg er privat person.. Har stort verksted og alt er gjort etter boka og like til forsterket der det ikke burde være behov for det.. Men skepsisen er stor til privat ombygg.. Så bilen blir troli alltid i mitt eie.. :)

Synes egentli konklusjonen min her vil bli.. ombygget eller orginal.. like bra.. Hva får man mest igjen for? orginal.. Så har man lyst på en m bil men ikke blø alt man har tar man et ombygget prosjekt..

Var det ikke bt320 fra fræna som kjøpte m3n til automote? Vil tro han er fornøyd med bilen sin?

En ombygget kan å være bedre en orginal da disse ofte har andre oppgraderte understell og folk ikke er redde for og tukle litt med de..

Da skal ofte selger å ha mere for bilen og er man bare ute etter en m modells kjøre egenskaper og motor kraft ville jeg gått for orginal bil visst prisen var lik..

Smaken er delt.. Hver mann/jente får finne sin egen smak og stil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...