Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gir jo ikke politiet noen rett til å gi dem bot for noe de ikke har gjort for det da... :?

NEI HELT RIKTIG! det er faktisk ulovlig det ;) men det gjør vel ikke noe siden det er onkel blå som gjør noe på feil side av loven.

Det som forundrer meg er att faktisk att mange her inne synes dette er greitt ??? hva f... skjer?

Byner medlemene her inne å få samme svine sjuka som i en viss annen BMW realtert kubb eller? eller er den klubben med pappagutter å orginal politi lakt dau slik att dem har trekt inn her får å komme med slike tette meninger?

Du SKAL IKKE BØTLEGGES FÅR NOE DU IKKE HAR GJORT. punktom!

(faan blir så irritert att leg kan sprekke, angrer sikkert på disse hissige innleggene i morgen tidlig men får unnskylde meg da ) hihi

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

At politiet i det hele tatt skal bøtelegge for ikke bruk av blinklys bør de begynne å vurdere at alle politi gjør det samme.

Det dere var nok ikke så særlig smart. Men uansett. Ingen lovbrudd. Ingen bot. På tide at endel politifolk bør jekkes ned et par hakk.

"ånei en bil følger etter oss. Skikkelig irriterende. skal vi gi han bot for gøy eller? han brukte sikkert ikke blinklys.. vi tar han for det"

Skrevet
At politiet i det hele tatt skal bøtelegge for ikke bruk av blinklys bør de begynne å vurdere at alle politi gjør det samme.

Det dere var nok ikke så særlig smart. Men uansett. Ingen lovbrudd. Ingen bot. På tide at endel politifolk bør jekkes ned et par hakk.

"ånei en bil følger etter oss. Skikkelig irriterende. skal vi gi han bot for gøy eller? han brukte sikkert ikke blinklys.. vi tar han for det"

Les hva trådstarter skriver. Det er noe snodig over det hele. Og, nå har vi jo bare hørt hans versjon. Hva som faktisk skjedde har vi ingen anelse om. Men, for å ta noe av det som ikke rimer:

- han sier at politimannen sa at de enten skulle godta forelegget på 2000 kroner, eller så skulle han anmelde de. Greit nok. Trådstarter sier så også at de nå sitter der med ei bot på 2000 kroner. Da har de altså godtatt forelegget. Etter litt frem og tilbake i denne tråden, sier trådstarter senere at de dagen etter møtte politimannen igjen, og da har politimannen ennå ikke bestemt seg om de skal anmelde forholdet eller ei. Altså har de ikke fått bot likevel? Men, politiet kan da ikke vente med å anmelde et sånt forhold? Enten godtar man et forelegg PÅ STEDET, eller så blir man anmeldt.

- neste er at trådstarter sier ta politiet ba de om å ta bilen på teknisk kontroll, visstnok bare pga rust på en hjulbue eller hva det var. Litt senere sier han at de nå sitter med en bot på 2000 kroner og en Accord uten skilter... Altså har den blitt avskiltet. Da har den altså ikke bare en rusten hjulbue... Sagt med andre ord; politiet hadde definitivt god grunn til å reagere.

Jeg må si at jeg tviler sterkt på historien til trådstarter.

Skrevet

Klarer definitivt ikke å se problemet med at dere fulgte etter snuten.Ingen lovbrudd begått heller(i følge utsagn,med mulig film bevis).

Hvorfor folk her inn har så vondt av at noen faktisk tør/gidder å provosere politiet er langt forbi min forståelse.

Kort og godt,dere som fryder dere over at andre får bøter,mister lappen o.l,har virkelig hatt et kjedelig liv.Hadde alle vært som dere,så hadde vi jo ikke trengt et korrupt overformynderi,for da hadde jo aldri noen gjort noe galt. Gi faen i å være så jævlig skinnhellige,og slutt å trakaser folk som faktisk tør å si at de har gjort noe ulovlig/på kanten,i stedet for å være så forbanna feige.

Se til h*****te å kom dere ned fra deres høye hest. Idioti.

Skrevet

Jeg må si meg enig med E30 Big..

Hvis det er tilfelle at dere faktisk blinket, så gå til sak, og vis hvor dumme/maktsyke enkelte innenfor politi systemet er!

Da vil det faktisk bli gjort noe, fordi den norske stat vil vell ikke at politiet skal bli sett på som noen idioter..

Får bare håpe at riktige mennesker ser dette her.. (Hvis det blir noen sak utav det)

Skrevet
Hvorfor folk her inn har så vondt av at noen faktisk tør/gidder å provosere politiet er langt forbi min forståelse.

Hvorfor folk skal provosere politiet er langt forbi min forståelse.

Politiet er bare satt til å håndheve regler. At enkelte er sure fordi de ikke får fyllekjøre med sin 800hk ombygde traktor eller herje på som de vil ellers kan så være, men jeg greier virkelig ikke se hva i alle dager folk forventer å få ut av å provosere politiet.

Skrevet

Herregud for noen barnslig oppførsel. Folk her på forumet roper og skriker trakasering og forfølgelse så fort snuten gjør seg synlig i miljøer der det ofte forekommer lovbrudd i trafikken. Når noen finner på slike tåpelige påfunn mot snuten så er det forstsatt snuten sin feil. Hvor er logikken?

At politiet tok dere på noe så smålig som blinklys er sikkert fordi at de skjønte at dere ikke hadde tenkt til å gi dere på en stund.

Skrevet

Hvorfor folk skal provosere politiet er langt forbi min forståelse.

Politiet er bare satt til å håndheve regler. At enkelte er sure fordi de ikke får fyllekjøre med sin 800hk ombygde traktor eller herje på som de vil ellers kan så være, men jeg greier virkelig ikke se hva i alle dager folk forventer å få ut av å provosere politiet.

Den siste delen i innlegget ditt kan du spare deg for,da dette er OT i denne diskusjonen.

Det sies ikke at folk skal få bedrive all mulig faenskap her i verden,men min oppfattelse av denne saken er vel at snuten har følt seg,som i hele sin oppvekst,mobbet.

De som mener at snut ikke provoserer,har virkelig skylapper.

Her har vel politiet kun fått smake egen medisin,noe de ikke tålte,og begynner da med all mulig korrupsjon,og alle trusseler de kan få til.

Hagenisse,hva får politiet ut av å provosere billister?

Skrevet

Les hva trådstarter skriver. Det er noe snodig over det hele. Og, nå har vi jo bare hørt hans versjon. Hva som faktisk skjedde har vi ingen anelse om. Men, for å ta noe av det som ikke rimer:

- han sier at politimannen sa at de enten skulle godta forelegget på 2000 kroner, eller så skulle han anmelde de. Greit nok. Trådstarter sier så også at de nå sitter der med ei bot på 2000 kroner. Da har de altså godtatt forelegget. Etter litt frem og tilbake i denne tråden, sier trådstarter senere at de dagen etter møtte politimannen igjen, og da har politimannen ennå ikke bestemt seg om de skal anmelde forholdet eller ei. Altså har de ikke fått bot likevel? Men, politiet kan da ikke vente med å anmelde et sånt forhold? Enten godtar man et forelegg PÅ STEDET, eller så blir man anmeldt.

- neste er at trådstarter sier ta politiet ba de om å ta bilen på teknisk kontroll, visstnok bare pga rust på en hjulbue eller hva det var. Litt senere sier han at de nå sitter med en bot på 2000 kroner og en Accord uten skilter... Altså har den blitt avskiltet. Da har den altså ikke bare en rusten hjulbue... Sagt med andre ord; politiet hadde definitivt god grunn til å reagere.

Jeg må si at jeg tviler sterkt på historien til trådstarter.

Greit nok at historien kan være tvilsom. Gikk bare utifra første innlegg.

Skrevet

Mye sterke ord som blir brukt i sånne debatter.. Korrupsjon, trakassering og diskriminering er ord som ofte går igjen.

Tror ikke det hjelper saken deres noe særlig å bruke så kraftige ord. En politimann som MENER at noen har brukt belte, men som kanskje tar feil, er ikke korrupt. Og jeg tviler på de jobber på provisjon, så det er vel neppe det som er motivet.

Skrevet

Det enkelte her ikke klarer å skjønne, er at det er nå en gang politiet som sitter med makten i en slik situasjon. Å provosere bare for å provosere, er så barnslig og uintelligent at det er nesten ikke verdt å vie det oppmerksomhet. Og begynne å med betegnelser som snutslikker vitner bare om mangel på modenhet. Men man kan jo håpe at det er noe som bedrer seg med tiden :wink:

Skrevet
Du mener politiet generelt er ute etter å provosere bilister?

Ikke på generel basis,men det forekommer definitivt.

Og som eirikL sier,de sitter med makten,og det vet de svina jaggu å benytte seg av.

Forhåpentligvis,så har en politimann sett utfall av flere saker en "vanlige" folk,og vet hvor lett forlk kan bli dømt hvis de drar "en spansk en".

Jeg for min del har sett meg såpass lei på dette,så jeg har hurtigtast på telefonen min til lydopptak,for å slippe unna korrupte snuter som står og truer med : hvis du ikke godtar denne bota,så anmelder jeg deg,og i en rettsak vil det bli mitt ord mot ditt,og der stiller jeg sterkere.

Skrevet
Det er jo snakk om at de med vilje fulgte etter, kun for å følge etter, tåpelig og idiotisk tidsfordriv spør du meg, og på denne måten har de inndirekte provosert onkel blå!

Ta straffen og lev videre!

Betyr det at dersom noen følger etter meg, la oss si, lenger enn et kvarter, så har jeg rett til å stoppe bilen, dra de ut av den, og spørre hva faen de vil?

Er du politi? :wink:

Skrevet

Legger også til det å ha vondt av ordet snutslikker,og kalle det umodent,er like seriøst,og umodent som å dra inn inteligensen til folk som ikke mener det samme som de som opphøyer seg selv til å ha den blankeste glorie.

Umodent er det også å dra inn settninger som "fyllekjøre med en 800 hesters traktor",når dette på en eller annen måte kan rettes mot en enkelt person/gruppe.

Bare fordi alle ikke frykter politiet,og loggrer så fort de blir utsatt for dem(utsatt skrevet med vilje),så er det ikke dermed sagt at de er hverken uintelignete eller hillbillies.De er folk med egene meninger,som faktisk tør å stå for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...