Gå til innhold

USB / ipod på 16/9 skjerm


Anbefalte innlegg

Da kommer enda en post om dette.

Har lest side opp og ned her og på bmwccn men egentlig bare blitt meir usikker på hva som er å satse på........

Har en 2003 e53 og er ute etter å få sang titlene på skjermen og kunne bruke knappene på rattet ved bruk av ipod / usb..

Sett noen av desse systema men synes ikke at d blir så oversiktlig med tanke på mapper / sangtitler osv.

Noen som har erfaringer med Dice / Intravee II / dension gateway eller lignende system for å få USB / ipod tilkobling på 16/9 skjermer?

Legg gjerne ved bilder som viser systemet i bruk.(Hvordan skjermen ser ut ved mappe oversikt og sang info)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har Dice kit.

Det funker fortreffelig.. Tar noen dager å komme inni hvilket disknummer som velger hva du sorterer sangene etter,playlist, artist, album, etc.) men det er ikke noe spess vanskelig..

Navnet på sangene kan vises i dash eller på screen, og knappene på rattet kan brukes til å velge sang.

Intravee skal vistnok være bedre, uten at jeg har noen erfaring med det, men det er vel ca 2,5 ganger prisen til dice.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dice mener jeg passer best på bilen uten skjerm, da man kun har en linje tilgjengelig. Man får ikke noe mer informasjon utav Dice om man har skjerm såvidt jeg vet. Av samme grunn mener jeg Intravee er litt "overkill" for de med vanlig cd-spiller og passer best for de som har skjerm.

Her er noen bilder fra Intravee sin side.

Her er link til Intravee sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Dice på min E39 med navi, fungerte greit. Men du får ikke opp noe vettug info på skjermen med Dice. Den er best på OBDen.

På de med kun Business CD får du opplåtnavn i displayet på spillern.

Intravee er mye bedre når man har navi, men koster en del mer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekvals, Interessant.. for Intravee må man jo ha både et Alpine-adapter og Intravee-boksen til. Dice er vel kun selve Dice-enheten. Mye hyggeligere pris! Så hvis den faktisk fungerer supert med tittel og playlist på skjerm OG kan styres av multifunksjonsrattet, så er det vel ikke noe å lure på lenger...? Har ventet med å kjøpe fordi jeg vil bruke skjermen når jeg først har den, og har derfor vært mest keen på Intravee II.

Hvordan er det med lading og låsing av skjerm vs versjoner av Ipod osv på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til DICE i går og fikk svar i natt:

And yes, our kit does support Track, Artist, Album and Playlist text on the radio. Only the much older versions of our kit did not.

Da er med andre ord dette helt på det rene, nyere DICE fungerer også med navi-skjerm, slik som Intravee II. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk opp i navi jeg å, men kun 10 tegn og en linje. Intravee har en funskjon som gjør at man "blar" igjennom ipod menyen på navi skjermen. 2 helt forskjellige ting.

Jo, det stemmer vel at en bare får en linje..

Men, jeg har egentlig ikke manglet noe synes jeg.. HVa mer trenger en liksom, en ser hva sang som spilles...

Intravee har jeg også hørt at en har mye flere muligheter, og muligens bedre i bruk.. Men da snakker vi om en helt annen pris, ca 3x dice.. da blir det noen tusen lapper..

Men det er selvfølgelig smak og behag..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte brukt Intravee tilsalgs på forumet til Intravee, her kan man få det noe billigere hvis man er heldig.

På samme måte er det ofte brukte Dice og slikt på diverse BMW-forumer rundtom.

Velger man Intravee og har en nyere iPhone/iPod, bør man også ha "ladedingsen", som koster en hundrelapp eller to. Dette kommer jo også i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...