Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
All DTM race cars have RWD and 4.0 L V8 engines which are air-restricted to 470 hp

Jeg vil ha BMW inn i DTM :!:

Hvorfor akkurat Deutsche Tourenwagen Masters... det er jo nesten like kjedelig som F1 ?... :?

Skrevet

Jeg er en av dem som følger med i F1 og synes det er gøy :wink:

Men årets F1 har jeg ikke sett mye utav, ble så mye krøll med regler og dobble diffusere, noen hadde det, noen ikke osv..

Alt er jo snudd på hodet.

Men neste løp den 22. august blir spesielt, med Schumacher tilbake i Ferrari siden Massa er på sykehus!

Skrevet
bmw motorsport kan ho lage 2 liters motorer de også, er ikke motoren de bruker i wtcc 2.0? :)

Sist jeg sjekket var det

4'er motor på 2liter med 275hp ved 8400rpm 8)

Kunne godt tatt en sånn jeg ja :D

Herlig lyd fra ca 5:13 (selv med en liten miss i giringa).

Skrevet

Ulike teorier ute å går,fra forumet til formel 1.no

Den aller,aller største årsaken til at BMW nå trekker seg er at det prøysiske selskapet ikke vil assosieres med en sport der det to fremste lederene assosieres som en velkjent nazispanker mens den andre tullingen til alt overmål står åpent frem i media med sin beundring for hitler en stund etterpå.

Det er ikke to slike tullinger denne gjengen vil forbindes med.

Ikke sier de at det er noe annen grunn til at de trekker seg eller,ikke er det økonomiske årsaker,ikke er det sporslige årsaker og ikke er det fordi de ikke skal satse på motorsport eller.De skal da satse på stort sett alt utenom F1 BMW så feige vil jeg ikke kalle de.

Ellers kan vel noe av åraken også tilskrives alt regelrotet de siste årene også og den inkonsekvente styringen med det som har vært lenge nå.

Men hovedårsaken slik jeg tror det er nok at de ikke vil knyttes til en sport som ledes av to tullinger som er så sterkt knyttet i media til nazisme.

Skrevet
Ulike teorier ute å går,fra forumet til formel 1.no

Den aller,aller største årsaken til at BMW nå trekker seg er at det prøysiske selskapet ikke vil assosieres med en sport der det to fremste lederene assosieres som en velkjent nazispanker mens den andre tullingen til alt overmål står åpent frem i media med sin beundring for hitler en stund etterpå.

Det er forståelig, men BMW er ikke prøysisk... bayersk (fra Bayern) derimot passer bedre med Bayerische Motoren Werke (BMW). Historisk er Prøysen eller mer korrekt Preussen området rundt Königsberg (Kaliningrad oblast). Idag er dette en russisk eksklave uten landveisforbindelse til Russland midt mellom Polen og Baltikum. Da Preussen var på sitt største, og endel av det stortyske riket, omfattet det landområder fra Baltikum til Hamburg og ned til Hessen samt mindre tilknyttede områder i Hohenzollern (Baden-Württemberg).

Skrevet

Det at BMW trekker seg fra F1 er veldig trist, men forståeling. Jeg håper inderlig ikke at de ender opp med å satse på WRC, eller noen andre former for rally. Asfalt - ja takk. Klomsete grusspøling - nei takk.

Hvor blir det nå av Kubica og Heidfeld? Har på følelsen av at Heidfeld ikke er så "hot" selv om han er ekstremt stabil og konstant, han ende opp med et meget godt resultat sammenlagt i fjor. Kubica er mer typen jeg foretrekker da, en for høy polakk som ser ut som en nisse, men likevell en ekstremt god sjåfør, digger kjørestilen hans!

Blir trist at den hvite, blå og røde (best looking!) bilen er borte (for en god stund) :(

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...