Gå til innhold

Panorama soltak sitter fast i åpen tilt. Hva skal jeg gjøre?

E61530DAT
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde samme problem, bakre luke satt fast i åpen stilling og jeg hadde feilmelding i displayet. Har ikke tid eller lyst til å knote med slikt selv, og en telefon til Bavaria indikerte at dette kom til å bli DYRT. Tok heller turen til Oslo Bilskade AS i Bedriftsveien 10, Oslo som tok utfordringen. De fulgte instruksen i PDF-filen og deaktiverte den bakre luka. Kan anbefale dette verkstedet, har brukt dem i mange år, både på mekanisk og karosseri. http://www.oslobilskade.no

To sjeler en tanke.

Jeg besøkte mitt lokale GS senter i Skien.

Et sted som jeg alltid oppsøker forøvrig.

Min greie er bare å få dritten igjen og ALDRI åpne faenskapet igjen!

Og bruke minst mulig spenn på det.

Etter en halvtime hadde de fått dritten igjen, og koplet ifra.

Hva som var feil, eller om det er noe issues, vet jeg pr idag ikke.

Det viktigste er at det er igjen og saken er ute av verden, det kostet meg 600 spenn.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ser absolutt ditt poeng, men jeg vil at taket skal funke, jeg åpner det en del om sommeren så lenge jeg kjører opp til ca. 70 km/t, kjører jeg raskere enn det blir det for mye støy. Bruker nesten aldri vippe-posisjonen. Nå har jeg testet dette i noen dager etter modifikasjonen og alt funker (bortsett fra vipp på bakre luke som er koblet ut). Men jeg synes det er litt mer vindstøy enn før, er det en finjustering som må til? Kan jo være at jeg innbiller meg dette, jeg har jo alle sanser skjerpet i forhold til det taket nå... Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser absolutt ditt poeng, men jeg vil at taket skal funke, jeg åpner det en del om sommeren så lenge jeg kjører opp til ca. 70 km/t, kjører jeg raskere enn det blir det for mye støy. Bruker nesten aldri vippe-posisjonen. Nå har jeg testet dette i noen dager etter modifikasjonen og alt funker (bortsett fra vipp på bakre luke som er koblet ut). Men jeg synes det er litt mer vindstøy enn før, er det en finjustering som må til? Kan jo være at jeg innbiller meg dette, jeg har jo alle sanser skjerpet i forhold til det taket nå... Noen erfaringer?

Tror jeg tar meg også en tur innom dem. Det var flott at u la ut din erfaring. Har spurt nesten alle verksteder i Oslo om det. Men INGEN vil røre det j**la taket. Har du merket noen negative ting med denne modifikasjonen hittil?

TAKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 3 months later...
[M][H]":2ci4e7w0]Noen som har brukt den pdf filen til å modifisere panoramataket til å kun åpne luka foran. altså koblet ut den bakerste luka. Snakka med ett par verksteder... ingen ville ta seg av den jobben. Noen som kan anbefales i Oslo/Akershus?

Jeg gjorde dette i helgen.

Verktøy som trengs: Skutrekker, liten skralle med umbraco bits, dremel el lign. (jeg brukte et baufilblad).

Veldig enkel jobb om man følger pdf filen som er omtalt her. Tok meg 30 min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Film med manuell lukking av panorama: 

Film med løsningen på problemet: 

Forøvrig så står del 1 av den manuelle lukkingen forklart i teknisk håndbok som følger bilen. Side 20 på 2004 X3. 

Men jeg har et annet problem på vår X3.. Undertaket (himlingen under panoramataket) lar seg ikke rikke.. Noen som har en løsning på dette?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...