Ice///Man Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 Avgjørelsen er tatt. Vår E46 316i Touring skal selges. I den forbindelse har vi lurt litt på hva den kan være verdt. Har sammenlignet på finn.no, men bilene som ligger der er stort sett helt tomme for utstyr, så er litt vanskelig å sammenligne. Det vitale: 2004-modell (facelift) Registrert des. 03. 112.000km. 1,8 115hk Alle servicer er fulgt. Nettopp tatt Inspection II service. Nypolert utvendig, strøkent interiør. Den har en ripe i panseret, samt en bitteliten parkeringsbulk på venstre forskjerm. Vi skal vurdere å få ordnet dette før salg dersom det er verdt det... Ellers strøken. Ellers har den dette utstyret: - Sportsseter - Sportsratt i skinn med multifunksjon - Girkule og håndbrekk i skinn - 15' alu. sommer - Vinterhjul (på stålfelg, jada jada) - Bi-Xenon - Tåkelys - Kjørecomputer - Regnsensor - Skipose - Gummimatte i bagasjerom - Gummimatter og stoffmatter i fotbrønnene - Midtarmlener - Elektronisk klima - El. vinduer og speil I tillegg alt det vanlige (DSC, takrails, arbaigs, radio/cd...)
Arimanni Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 Prisen er altid kva folk er villig til å gi for bilen. Det at det er ein 316 gjere at den nok er litt vanskelegere å bli kvitt enn vist det hadde vert ein 320. Så eg ville nok sett etter ein anna bil desverre. Men ein 140 000 - 150 000 på grunnlag av utstyret.
Ice///Man Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 160 lapper høres jo bra ut, var rundt det vi hadde forventet. Noen som har peiling på hvor lang tid det vil ta å selge? Ny bil kommer i oktober, og vi vil helst ikke være uten bil mer enn noen dager, ei heller sitte med to biler utover høsten.. Ser jo at omreg. kommer i tillegg. Er det dumt å legge ut for f.eks. 170 + omreg (6511,-) for å ha litt prutningsmonn?
Erebus Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Finnes ikke noe fasit på dette dessverre, bilen er verdt det markedet er villig til å gi, samt om "din kjøper" ser bilen. Du kan legge den ut litt lavere og få mer respons, eller litt høyere og smøre deg med tolmodighet Bilen er nok verdt 140 for noen, 160 for andre Men priser du bilen for høyt for å ha "marginer", vil du oppdage en tom mailboks i lang tid... lykke til!
Fredrik Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Prisen er altid kva folk er villig til å gi for bilen. Det at det er ein 316 gjere at den nok er litt vanskelegere å bli kvitt enn vist det hadde vert ein 320. Så eg ville nok sett etter ein anna bil desverre. Men ein 140 000 - 150 000 på grunnlag av utstyret. Mitt inntrykk er at E46 316i Touring er overraskende populære... spesielt med mye utstyr og at de holder seg godt i pris. Det er mye fordi mange av de andre modellene er populære som ungdomsbiler at de holder seg godt i pris (les: E36 er f.eks latterlig dyre). Så når en modell som ikke er spesielt populær blandt unge holder seg godt i pris er den nok et rimelig fornuftig kjøp...
Erebus Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 må bare få legge til at også E39 tildels er latterlige dyre, noen er fornuftige mens andre tror åpenbart at en 1998-2000 modell 520i er verdt 200.000+ .... Komisk da man kan finne E240 og E280er i samme årskategori i pen stand for rundt halvparten...
Andreas1 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 må bare få legge til at også E39 tildels er latterlige dyre, noen er fornuftige mens andre tror åpenbart at en 1998-2000 modell 520i er verdt 200.000+ ....Komisk da man kan finne E240 og E280er i samme årskategori i pen stand for rundt halvparten... Det er vel kanskje ikke like populært å kjøre drosjebil som en E39 da
Fredrik Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 må bare få legge til at også E39 tildels er latterlige dyre, noen er fornuftige mens andre tror åpenbart at en 1998-2000 modell 520i er verdt 200.000+ ....Komisk da man kan finne E240 og E280er i samme årskategori i pen stand for rundt halvparten... Det er vel kanskje ikke like populært å kjøre drosjebil som en E39 da Jeg tror faktisk at det er det samme fenomenet som gjelder her også. E39 er rimelig populære biler hos yngre sjåfører, men det er Mercedes-Benz normalt ikke og det påvirker bruktbilprisene. Jeg ville heller hatt en W211 enn en E39, men så er jeg heller ikke noen og tyve år gammel. Når dette er nevnt er E39 stadig en utrolig flott modell, men en tilsvarende Mercedes-Benz er ganske sikkert et mye bedre kjøp.
Lars89 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Nå er det W210 som ligger i samme priskategori som E39 da og jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt. W210 går langt, men ruster i filler... Ellers er det jo tilgang og etterspørsel som styrer prisene. Sorry OT!
Fredrik Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Nå er det W210 som ligger i samme priskategori som E39 da og jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt. W210 går langt, men ruster i filler...Ellers er det jo tilgang og etterspørsel som styrer prisene. Sorry OT! De siste årgangene med W210 var meget bra, men jeg er enig med deg i at E39 er en finere modell enn W210. W211 er gedigen på alle måter og en gjennomført bedre modell enn E39... og kanskje også E60/61....
Galro Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 De siste årgangene med W210 var meget bra Det kan være at kvaliten ble forbedret med årene, men det er ikke til å komme bort i fra at bilene sliter med et rykte om dårlig kvalitet likevel. Slikt reflekteres i bruktbilprisene.
marius paulsen Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Nå er det W210 som ligger i samme priskategori som E39 da og jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt. W210 går langt, men ruster i filler...Ellers er det jo tilgang og etterspørsel som styrer prisene. Sorry OT! De siste årgangene med W210 var meget bra, men jeg er enig med deg i at E39 er en finere modell enn W210. W211 er gedigen på alle måter og en gjennomført bedre modell enn E39... og kanskje også E60/61.... di siste årene med 210 var ikke bra dem var bare mindre dårlig. tør å påstå at e39 ruster langt mindre enn dem.. desuten er det ikke akkurat lite feil på resten av en 210. har en venn som jobber på et verksted som bare driver med rustrerasjoner å han sier at mercedes værstinger på rust.dog ble disse problemene borte på 211..
Fredrik Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 di siste årene med 210 var ikke bra dem var bare mindre dårlig. tør å påstå at e39 ruster langt mindre enn dem.. desuten er det ikke akkurat lite feil på resten av en 210. har en venn som jobber på et verksted som bare driver med rustrerasjoner å han sier at mercedes værstinger på rust.dog ble disse problemene borte på 211.. Det er individuelt hvor mye E39 ruster, men jeg har dessverre ganske nylig sett faceliftutgaver fulle av synlig rust... tilsvarende også for W210. Det er et sjansespill når det gjelder disse modellene og siden E60/61 ikke er et alternativ for min del er W211 absolutt å foretrekke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå