janerik171187 Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 holdte på litt smått nå, fikk kjøpt meg hjuldollyer så er lett å flytte på bilen om den er i veien. fikk ordna meg en holder til tørkerullen så er litt lettere å finne fram litt om jeg trenger fikk opp bilen på bukken og sett under, og er jo noe rust da, men det som må fikses og det værste er nok "jekkfestene" framme, ganske mye camber bak (kan vell ha en sammenheng med veldig slarkete hjullager) ikke så mye foran da motorrom bilde: få bestilt meg innsugspakninger/thermostat m/pakninger og ordne radiatorslanger så går det an å se på å få gjort ferdig motorrommet, må og ordne eksos, så får lage meg en liste imorra så jeg får bestilt på koed/gs/scmiedmann blir nok å sette på org understell enn så lenge, tenkte å få ting til å funke med org før jeg begynner med for mye modd så får se om jeg pulverlakkerer understellet kanskje
janerik171187 Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Skrevet Januar 20, 2013 Lover bra, Jan Erik, skal følge med videre! håper det blir no funk i den få sveist de rusthulla og satt på alle delene så håper jeg at jeg kan kjøre den på e30-meet. driver å laster opp noen bilder nå, så kommer en liten update etterpå, ikke store greiene, men har faktisk skrudd på bilen
janerik171187 Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Skrevet Januar 20, 2013 faktisk gjort noe idag fått opp riktig kalender på kjøkkenet fikk hentet alle delene som har samlet seg opp igjennom tia det som lå i bua mi: det som lå på loftet div remedier/verktøy fant ut at jeg hadde pakninger til innsuget + div andre bestilt div greier jeg trenger på koed og tok av panseret: tenkte jeg skulle sjekke om det hadde begynt å ruste i toppen (har jo ikke vært i bruk på en del år nå) så jo fortsatt strøkent ut der se hva jeg fant, bmwccn skiltplater (har dne andre og) de skal på denne, om e30-meet kommer med plater så får jeg revurdere synes at i denne vinkelen så bilen tøff ut denne gummiderten på bukken er kjekk da stopper døra i den uten å bli ripet opp titta litt på hvor plassere 535 lmm'n (ivaffall til jeg har noe datasprut) passer jo bra her: tok av hjula bak: tok ned bakstillinga da hjullagerne må byttes, og skal ha på org enn så lenge, hjuldollyene var fine til det og forresten dumme med liten garasje er mangel på lagringsplass når man demonterer men det kan løses lett: men måtte nesten slenge en stropp der og for sikkerhets skyld siste jeg gjorde var å gjøre klar en org bakstilling, begynte å demontere pga skal bytte foringer og renske opp håndbrekk etc, men ene bolten sitter som satan i foringa så nå ligger nde og godgjør seg med noe rustløser skal se om jeg rekker å gjøre noe til uka her, må handle inn noe pakningslim og litt smått
janerik171187 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 holdte på litt etter jobb idag, bolten i bakstillinga satt som satan ennå, så gikk heller å hentet bakstillinga som egentlig hører til bilen, var forøvrig i bedre stand så alt er bedre demonterte den, og fikk av bremseskivene som skal kastes grunnet mye rust og slitekant, skal bytte alle håndbrekkdelene, tok av kaliperne, fått ut traversforingene og satt i noen delrinforinger jeg hadde (noe jeg fikk gratis en gang satte de inn pga de er hele og hadde de ) "nye" bakstillinga enda en ting dollyene kan brukes til er vell dette man kaller slitte bremseklosser: er vell ikke helt det som skulle skje det var bedre: fått av skivene+kaliperne ser jo ikke så verst ut ikke så lett å se, men er ganske grei slitekant der "nye" skivene, dvs de er bra og rusta forsvinner med et par brems demontert bakstillinga: delrinforingene, fikk de gratis av en kar en gang (takk forresten husker ikke hvem ) presser av den store skiva: må litt varme til mest pga ikke noen ordentlig måte å presse, så får ikke presset så hardt en foring ute: gamle foringa: litt varme på andre foringa: fått i ene delrin foringa fått i begge: ble jo bra det: satt sammen igjen: enda en ting dollyene er fine til, + den jekken til atv bare husk å ta av skaftet før man senker bilen fått opp bakstillinga, kan forøvrig meddele at de forsterkningene mellom traversbolten og kanalen passer fra 325ix og selv om det er annet delenummer, eneste forskjellen som jeg kunne se er at dne dekker foringa litt bedre (er litt kraftigere laget)
janerik171187 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 ang finish på bakstillinga så er den ikke shinet opp pga dne skal av igjen til vinteren,
janerik171187 Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 gjorde litt idag, tenkte å ta av e36 forstillinga, men bremserøret driver å kødder litt, så bader i wd40 nå, av med hjulet: dette røret er litt kranglete: så ble til det å ordne 51mm forstillinga heller. så tok den inn (kjekke de dollyene): fått den bort til "demonteringsplassen" traversen er søppel utrolig nok løsnet børekulene veldig lett kun denne som knakk på begge sider: fått av andre siden og: servotannstang, noen som trenger ? fått av bremseskivene + kaliperne ble litt lei av at piper og småskruer ligger strødd, så handlet sånn magnetskål kaffe må man ha (eller kakao da, siden jeg ikke drikker kaffe ) må handle meg noe wd40 og se på standen på hjullagerne framme, har nye liggende, så skal ikke se bortifra at de blir byttet, men da tar jeg å sandblåser de og pulverlakkerer de først, dumt å måtte bytte lager igjen pga jeg vil lakke de ordentlig noen tips til billig kompressor og sandblåsekabinett? (relativt stor kompressor, min begynner å bli dårlig)
e30 tic Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Det er den motoren som er gamle 2.3'en min eller? syns det var no kjent med den. Syns egentlig du bør sende en PM til Eivind integrale8v og få på plass et rimelig PnP sprut først som sist så slipper du styret med LMM og chip og elendighet er forresten misunnelig på verksted med bukk!
janerik171187 Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Det er den motoren som er gamle 2.3'en min eller? syns det var no kjent med den.Syns egentlig du bør sende en PM til Eivind integrale8v og få på plass et rimelig PnP sprut først som sist så slipper du styret med LMM og chip og elendighet er forresten misunnelig på verksted med bukk! får vell nesten det har et sprut liggende (haltech e8), men liker pnp bedre skal ivaffall ha på org motorstyring for å sjekke at den starter, men ikke noe turbotrykk da er fortsatt gamle motoren din ja hakke hatt start på den ennå bukk er deilig, litt liten garasje, men stor nok for en bil kjekt å kunne løfte opp bilen litt om man må flytte noe fra ene enden av garasjen til andre enden
e30 tic Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Den starter nok den om ikke stempla har satt seg Begynner å bli en del år siden den var i svivet. Men hør med han om å få laget et Pnp led nett og bruke Haltechen du har? kjør på med std 60-2 trigger og std facelift nett så har du kjapt og greit noe som virker
Pedi Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Masse bilder... Dette er helt topp! Du har tydeligvis gjort et godt stykke arbeid her, bra jobbet!
janerik171187 Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 Den starter nok den om ikke stempla har satt seg Begynner å bli en del år siden den var i svivet.Men hør med han om å få laget et Pnp led nett og bruke Haltechen du har? kjør på med std 60-2 trigger og std facelift nett så har du kjapt og greit noe som virker har vridd den rundt noen ganger i løpet av tia, men sånn standen er under toppen så er det nok greit inni sylinderne og. får se hva som skjer med motorstyring, er litt kostnader og, hakke den best betalte jobben akkurat (dvs jobber ikke innen olje ) Masse bilder... Dette er helt topp! Du har tydeligvis gjort et godt stykke arbeid her, bra jobbet! må ha masse bilder prøver å gjøre bra jobb, men er ikke helt pedi standard akkurat planen er ikke helt finishen i år, men få den til å funke så jeg kan komme meg på e30meet og kjøre litt skal se om jeg får gjort noe idag, handla mer wd40 (eller x4 da) så får se om jeg får gjort noe
janerik171187 Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 fått gjort noe idag. fikk pakken fra koed, måtte bestille 2 ganger, alikevell klarte jeg å glemme håndbrekkskoa men men, er jo ikke liv i bilen lell, så ekke så hast, så idag ble det lett renovering/smøring av kalipere og demontering av fjørben da demperne er ubrukelige. har og handlet inn noe smått til prosjektet/verkstedet. div biltema greier div smøregreier, og skrutrekkere med mulighet for å bruke ekstra makt på de for å vri + slå på enden forøvrig de "tilsvarende" jula selger, dvs de på dette bildet under er ubrukelige, så spander på en hundrelapp ekstra og kjøp biltema sine, div ymse greier jeg fant i salgskassene som jeg tenkte kan være kjekke å ha liggende til prosjektet (kostet stort sett 10kr per stk, men noen kostet 20kr nytt skrallesett, 50årsjubileumgreie til 250spenn, 5år garanti, så da har jeg forhåpentligvis en skralle som holder pakkene fra koed hentet: innhold i den ene: koed sender med e30meet reklame delene i den andre pakka, ikke fullt like spennende tenkte siden jeg ikke kunne montere brems bak så kunne jeg jo smøre opp alle kaliperne, så kommer en liten diy greie her begynnelsen, ganske bra igrunn så løsner man de plasthettene og løsner 7mm umbrakoene under de da kan man demontere dne såpass kobberfett er kjekt smør inn gliderne smør alle glideflater sett sammen kalipern igjen begge ferdig: da var det begynne på de foran, de var ikke i fullt så god stand, men skinnet bedrar, det under er bra. løsne de 13mm boltene over den 15mm med "trekkspillet" på: fram med stålbørsten etter litt børsting demonter gliderne, (ikke ødelegg " trekkspillet") smør de inn med kobberfett sett de på igjen: av med luftenippelen sett den sammen igjen (skal bytte luftenippelen, må bare kjøpe først) begge to "overhalt", kan og smøre inn glideflatene på disse, men venter til jeg har satt på klossene der ligger alle kaliperne og venter har heldigvis nye framskiver liggende så disse kastes da var det påtide å begynne med å demontere e36m3 3,2 framstillinga fikk endelig av røret, hjelper med en sveisetang styrestag av for å få av ene bærekula må man fikle under grenrøret, men siden det bare sitter i 2 muttere fjerner jeg det heller borte bærebru løs alt av der ligger'n prosjekt få av fjører på 51mm beina, org fjørene er spent ganske bra inn, så om man ikke gidder å bruke fjørklemmer (som meg) så bruk muttertrekkeren, mne pass på å rett toppen av beinet godt bort fra deg da det spretter godt når det løsner fått av, (alle delene ligger der de landet selv) begge fjører demontert: å løsne mutterne som holder demperen er et rent hællvete uten å få holdt fast fjørbenet ordentlig, så måtte nesten montere inn skrustikka som satt på benken i garasjen som var her før ene mutteren løsnet veldig lett, fått på kobberfett den andre derimot, dne satt no helt jævlig så etter litt varme og litt kuldespray et par ganger så kom den omsider litt varme: mer varme (restene av kuldesprayen tok fyr): mer varme: fikk den av, ser fortsatt at det ryker satt i mutteren igjen med kobberfett skal skru i helga og, så skal vell ha fått opp forstillinga da kanskje, og kanskje noe pakninger etc på motor
janerik171187 Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 koed sender med e30meet reklame [ Bilde ] hehe du vet det et mange bilder på prosjekttråden når den hvite bakgrunnen går over til svart midtveis på sida
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå