Gå til innhold

janerik171187's e30'r, kan stenges

janerik171187
 Share

Anbefalte innlegg

skjedd litt idag, dårlig med bilder da kameraet ligger i garasjen.

tok å fikla litt med innsprutsystemet da motoren går veldig fett ifølge bredbåndlamdaen

tok å satte på 2,5liter innsug (da jeg hadde visst satt på 2liter facelift :oops: )

tok og å satte på org 325 dyser,

nå går den ivaffall ok på tomgang men bbl'n går litt opp og ned,

så blir enten datasprut, eller fekzen chip, hakke helt bestemt meg

har datasprut liggende mangler bare tps (m20 har vell ikke ordentlig tps org)

men den går, og ingen oljelekkasje,

liten vannlekkasje dog, på en blindpropp jeg satte på utløpet til ekspansjonstank på vannpumpa så må se på det :P

så få innsprutgreiene i orden så skal det vell gå an å få til noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 337
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At den går fett på tomgang er i grunn bare bra, 12-13 er helt greit da går den mest sannsyligvis ikke varm.

Original TPS har bare av/på-bryter så den funker ikke på sprut nei, hvilket har du liggende?

husker ikke helt hva den lå på nå, men sto under fett på måleren ivaffall.

har haltech e8 liggende, eneste jeg mangler er tps, men tror jeg har en fra m50 er vell sånn at det er riktig type om jeg husker rett,. har 3stk doble coildrivere så kan vell kjøre en coil per sylinder, men tenkte å kjøre en coil og fordelertenning evnt da er enklere (leste meg vell fram at det skal gå med sprutet)

skal se litt på hva jeg gjør

datasprut blir bra, men kan ta litt tid å stille inn

chip blir bra om fekzen gjør det ordentlig, men er jo en risk der.

viktigste er at den er kjørbar til e30meet, men hadde jo vært kjekt med hvite skilt da så den kan testes litt (dvs må ivaffall få sprutet til å gå såpass at den kommer gjennom eu-kontroll)

vørst case, sett i motor uten turbo og eu godkjenn den så sett i dne med turbo igjen

men ang oljetrykk, på kaldstart har jeg masse trykk 5bar ish (husker ikke helt) men når motoren er varm er den brått nede i 0,5-0,8 bar ca, kan jo være olja biltema delsyntetisk 10-40 (midlertidig for å teste) evnt pumpa, men siden det er bra når kald så er det vell olja håper jeg

har dieseloljepumpe liggende som kan settes inn evnt :P men kjekt å sleppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener også å huske at TPS fra M50 funker.

Hadde nesten 6 bar på kald og ca 1,5 bar oljetrykk på varm motor på IXen og jeg brukte Castrol Magnatec så tviler på det er olja. Men viktigst med trykk når man kjører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener også å huske at TPS fra M50 funker.

Hadde nesten 6 bar på kald og ca 1,5 bar oljetrykk på varm motor på IXen og jeg brukte Castrol Magnatec så tviler på det er olja. Men viktigst med trykk når man kjører :)

for å si det sånn, hadde jeg ikke hatt oljetrykkmåler hadde jeg ikke visst det og sikkert levd levd godt i uvitenhet.

får se, kan jo hende det er måleren som ikke er god :P

skal hande inn turbotrykkmåler imorra, og noe annet jeg trenger.

blir nok en liten prøvetur mandag da jeg har prøveskilt da,

ekke sikkert den blir så lang menne :P spørs om det blir tenningsbank eller ei, og hva bblambdaen sier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk med meg kameraet inn idag så kommer noe bilder her:

de målerne henger veldig provisorisk bare for å kunne se litt mens jeg tester div ting

bilen kjørt ut for egen maskin for første gang siden 2009, den gang sto det i en m52b28, nå er det m20b23turbo:)

DSCN0955.jpg

måtte nesten sette i en midlertidig stol

DSCN0956.jpg

byttet til 325 innsug

DSCN0957.jpg

DSCN0958.jpg

DSCN0959.jpg

DSCN0960.jpg

DSCN0961.jpg

DSCN0962.jpg

DSCN0963.jpg

DSCN0964.jpg

prosjekt datasprut

DSCN0968.jpg

hadde da en hjerne fra en diesel liggende med riktig plugg som e30 facelift,

DSCN0971.jpg

passer på etter en bitteliten modifikasjon

DSCN0974.jpg

DSCN0975.jpg

litt kapping i dekselet

DSCN0976.jpg

blir da noe ala sånn her med ledninger over til hjernepluggen fra haltechen

DSCN0977.jpg

begynt å merke ledningene med hva de er

DSCN0978.jpg

det jeg fikk gjort idag,

skal holde på mer imorra, trenger tps fra m50 om noen har gjerne med pluggen til den og litt ledning og.

bruker dieselhjernen mest pga ville ikke ødelegge ne fungerende m20 facelift hjerne og hadde dieselhjernen liggende men ingen bil å bruke den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, uansett hva du gjør er det viktigste at den ikke går mager.. Har ingen erfaring med Haltec men kan får jo lastet ned grunnmap til det meste.

Du finner er høvelig safe og brukende tenningstabell i IXtråden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten update,

flytta bilen ut av garasjen for å skru litt på bilen til en kompis,

skulle sette den inn igjen i kveld.

bilen var ikke fornøyd, ville ikke gå ordentlig,

titta på oljetrykkmåleren og den sa brått 0,1bar (sto på 6ish bar når jeg starta den), selv ved litt rusing, da var det stopp motoren for å ikke ødelegge noe.

titta da på motoren, og var olje rundt/under turboen så tenkte faen, turboen gåen, men titta inni den og ikke antydning til olje,

titta så under bilen, og der lå det masse olje, ene oljeslangen hadde hoppa av, og ikke en av skjøtene mine faktisk men en som var på slangen org.

DSCN0981.jpg

DSCN0982.jpg

DSCN0983.jpg

DSCN0984.jpg

DSCN0985.jpg

fikk hengt den på med slangeklemmer midlertidig så nå holder den tett igjen.

måtte helle på 4liter olje igjen for å komme til maks på pinnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

bra jobbet med bilen :) jeg så du hadde 4pol vanntette kontakter. har du 1 stk hann og hunn og selge meg ? jeg gidder ikke å måtte kjøpe en pakke av hver på biltema for å få 1stk kontakt på tps giveren. send meg pm om du har en til overs. jeg betaler selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...