Gå til innhold

skjevt ratt med airbag! hvordan rette opp dette?

MortenM3
 Share

Anbefalte innlegg

jeg leverte bilen inn til strandveien auto, da jeg fikk den tilbake va rattet meget skjevt i forhold til hjulene, hsr prøvd å ta ut "hornet" men sitter fast. noen her inne som har peil på hvordan man retter opp dette??

mvh morten

lever den tilbake, de skal rette opp i det selv, regner med den var inne for å bytte styrestag elns? er dårlig utført arbeide å ikke justere så rattet er rett fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig arbeide dette ja, rattet skal være rett etter en hjulstilling. Blir feil å flytte rattet ditt som du tenker på da, man får større styreutslag til en av sidene....

Ja pluss at det er ikke helt heldigt for kablene til airbaggen som ligger kveilet rundt inni der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha av rattet, må du først skru løs airbag'n. Det er to torx skruer bak rattet mener jeg, så kan du ta ut airbag og koble av ledning.

Så er det en mutter eller bolt som holder rattet. 16mm.

Ta først av batteriet, og koble tilbake airbag'n før du setter det på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo sleperinger på airbagen, så det skal ikke ha noe å si for kablene.

Ja ja, men hallo! han skal ikke ta av rattet da, han må jo tilbake til strandveien auto å få rettet opp dette!

Hva var det egentlig som ble gjort på bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo sleperinger på airbagen, så det skal ikke ha noe å si for kablene.

Nei hornet har slepering men airbaggen er kabler all the way, ligger en "trommel" inni der med kabler som er surret rundt, flytter du på rattet så vil ikke kablene være lange nok til ene siden og du vil slite dem av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...