Gå til innhold

BMW 318i eller 320i !?

Tors
 Share

Anbefalte innlegg

må bytte regreim hver 40.000 km...

Sant det, men er ikke alt for mye jobb det, bare interessert i å vite hvorfor m40 blir så svartmalt. Men er en uting at regreima må byttes så ofte.

Du er tydeligvis en av de veldig få heldige m40 eierne men søk litt på m40 på forumet og les, et utall av tråder som omhandler denne motoren her inne.

Jeg hadde glatt valgt m50b20 før m40, mye grommere lyd også.

Ja E30 M3 kom med firer s14, men en m40 har aldri vært en s14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fint om jeg kunne fått fler råd om hva jeg burde valgt.

Ta hensyn til 22000, det er ikke mye penger, hva som faktisk går ann å få for de pengene.

Og bør ikke sluke bensin.

Eller er det rett og slett ikke vits å sløse bort 22000 på bmw billigmodeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sett etter noen andre en disse som er postet over,ville heller godt for en 318i som har mindre km litt bedre års model en disse 91-92 hvertfall,er jo begrensa hva man får for 20k men eu godkjent å IKKE ombygd ville jeg hvertfall valgt,å en 320 går ikke så spesielt bra i forhold,å er det hvert å betale noe mere for disse gammle bilene for å få 6 lyden,er bare rør etter min mening (325i + da får man lyden.Man har jo aldri noen garanti uanset hvor langt eller hvor gammel bilen er.

Men se hvordan eieren er,da får man en liten pekepinne på hvordan bilen er/har hatt det.

Lykke til med handelen,ta med en person som har litt greie på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang bilene som jeg linket til, så såg jeg igjennom alle de aktuelle bilene i prisklassen 20 til 22k på autodb igår...

Tror "nesten" at jeg ville anbefalt noe annet enn bmw om budsjettet var så lavt.. Legg til 20k til så begynner det å komme seg! Tørr påstå at min e36 coupe som ble solgt for under 40k, var et meget godt kjøp med alt det riktige utstyret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang bilene som jeg linket til, så såg jeg igjennom alle de aktuelle bilene i prisklassen 20 til 22k på autodb igår...

Tror "nesten" at jeg ville anbefalt noe annet enn bmw om budsjettet var så lavt.. Legg til 20k til så begynner det å komme seg! Tørr påstå at min e36 coupe som ble solgt for under 40k, var et meget godt kjøp med alt det riktige utstyret..

Da påstår du helt rett. Hadde du ventet litt med salg, så hadde jeg snart vært på vei vestover for å hente den for en høyere pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok, men jeg ville fortsatt styrt unna m40

Kan noen forklare hva som er så ille med m40 motoren? Jeg har den motoren i min bil og aldri hatt motortrøbbel og har hatt bilen i 3 år og den har gått 320000, kun utført jevnlig vedlikehold som man må gjøre på en hvilken som helst annen bil. Så hadde vært flott å visst hva som er så ille med de, eller om jeg bare har hatt flaks :D

Da har kammen din vært byttet på et tidspunkt, ellers har alle eiere vært ekstremt pertentlige og skrudd opp og renset oljerøret over kammen hvert år.

De hydrauliske ventilløfterne blir ofte fulle av smuss, og blir trege, og motoren begynner å tikke kraftig. Tikking kan også i verste fall komme av veldig slitt kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320. Fire syl kan man like gjerne kjøpe noe annet enn BMW

Du mener det er like tilfredstillende å kjøre vw golf hvis det ikke har vært for 2 ekstra sylindre?

Nei :D var ment som en liten spøk.

Men vil anbefale sekser. Karakteristikk, lyd, utseende osv. Ser liksom at det er litt mer maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...