Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg hadde en 530Dat i to år, den kostet meg 50 store.

Turbo gikk, og dysene, denne var gått 182k når jeg solgte den, og jeg kjørte i overkant av 30k på disse to årene.

Så skal du gå for noe slikt noe, så forberedt deg på potensielle store kostnader.

525D er i mine øyne også unødvendig, generelt er disse priset høyt og 530 er derfor et bedre valg. nå er dette prefacelift også til en overkommelig pris, men med høy km, så er potensialet for store utgifter dermed klart tilstede.

Er det 130 k du har å bruke, så ville jeg heller gått for E46.

Hvordan blir det å selge denne bilen igjen om et par år liksom...

:roll:

Skrevet

Vehicle information

VIN long WBADP01000GX00598

Type code DP01

Type 525D (EUR)

Dev. series E39 (2)

Line 5

Body type TOUR

Steering LL

Door count 5

Engine M57

Cubical capacity 2.50

Power 120

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour TITANSILBER METALLIC (354)

Upholstery STOFF RIPS DIAGONAL/ANTHRAZIT (F4AT)

Prod. date 2000-04-10

Order options

No. Description

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

413 LUGGAGE COMPARTMENT NET

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

438 WOOD TRIM

441 SMOKERS PACKAGE

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

522 XENON LIGHT

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

540 CRUISE CONTROL

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET

915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION

970 BUISNESS PACKAGE

Series options

No. Description

202 STEPTRONIC

520 FOGLIGHTS

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

Information

No. Description

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

473 ARMREST, FRONT

555 ON-BOARD COMPUTER

602 ON-BOARD MONITOR WITH TV

Skrevet

problematikken rundt langkjørte biler er ikke nødvendigvis den faktiske standen eller hva man selv legger i det, men attraktiviteten rundt bilen den dagen man faktisk skal selge den igjen. Mange langkjørte biler fremstår som nærmest usalgbare med mindre man dumper prisen..

Skrevet

Ser lang og fin ut den utsyrslisten, men det meste der er "standard" på E39 :idea:

El-seter, dimmespeil, soltak, cruise, telefon og tv/navi er vel det som er verdt å merke seg.

Edit; Ved nærmere ettertanke lurer jeg faktisk på om cruise også er mer

regelen enn unntaket siden det er automat

Skrevet

Har selv en 530dat som har rullet mer eller mindre uproblematisk 223.000 km. Samme bilen bare med større borring eller slaglengde. Bilen har ikke hatt et eneste problem relatert til at det er en diesel. Kjører fremdeles originale dyser, turbo og pumper. Jeg har også to kjenninger med sammenlignbar kjørelengde på 530d som har akkurat samme erfaring som meg. Men begynner de å trøble er det riktignok dyrt å reparere.

Høy kjørelengde relatert til alder indikerer ofte mye langkjøring. Langkjøring gir mindre belastning på motor, færre kaldstarter, mindre småkjøring osv. Hvis bilen har blitt tatt vare på og fått det vedlikeholdet den skal ha hadde jeg ikke latt høy km-stand skremme meg fra kjøp. Men let etter en 530d i stedet. Nesten samme pris som 525d og har MYE mer trykk i motoren, særlig på de senere utgavene.

Skrevet

har sett etter endel 530d nå, men de fleste ligger 40-50.000 dyrere og mange er vare.. de har også gjerne rullet over 200.K. Bilen er visst langkjørt ja. blir jo litt skeptisk når jeg ser på min egen e36 fra 91 som har gått bare 230. Tanken på at her er det snakk om en bil til 140.000 som da er gått like langt som en 18 år gammel bil..

Skrevet

Er du helt sikker på at den kun er kjørt 230?

En "pussig" ting jeg har lagt merke til er at nyere biler ofte er kjørt ganske mye, men gamle biler ofte er kjørt svært lite i forhold til alderen. 230' km på 18 år er svært lite.

Skrevet

Er ikke 100% sikker nei, men den hadde hvertfall originalt speedometer (sjekket serienr i test sequence). Men det kan jo være tuklet med.

Men tilbake til topic, dette er nok en bil som er vanskelig å selge pga km stand. Hva er da realistisk pris å betale for den? 110? 120.000?

Skrevet
Er ikke 100% sikker nei, men den hadde hvertfall originalt speedometer (sjekket serienr i test sequence). Men det kan jo være tuklet med.

Men tilbake til topic, dette er nok en bil som er vanskelig å selge pga km stand. Hva er da realistisk pris å betale for den? 110? 120.000?

Jeg ville ikke spekulere i hva som er "rett" pris for denne, men heller se på en E46, kanskje coupe?

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...