Jump to content

Med fare for å banne i kirka,mercedes med høy km.


jensemann23
 Share

Recommended Posts

Tar sjansen på et mercedes innlegg etter over 3500 bmw innlegg:)Må ha en stasjonsvogn kjapt,og ved nærmere vurdering har jeg ikke tenkt å ta lån men heller bruke 60-70 tusen og kjøpe en litt billigere bil. Fant en mercedes 220 cdi gått 380.000. Koster 70 lapper. Skinn,klima osv. Er en 98 modell. Er litt skeptisk til km stand, så lurer på om noen kan dele erfaringer. Må nok beholde min bmw hvis jeg kjøper en stasjonsvogn av annet merke. Hvordan er det med bmw diesel i forhold til mercedes diesel med oppunder 400k på telleren? Finner jo nesten ingen bmw som har gått så langt. Grunnen til at jeg vil ha diesel er at vi kjører nesten 30k i året.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16367574

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 46
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det ruster ikke direkte i lakken men fra innsiden og utover. Under og bak listverk og pakninger, platefalser nedkant av dører og bakluke, gjennomføringer i karosseriet for å nevne noe. Vet om mange som har fått seg en skikkelig overraskelse på hvor mye rust som egentlig finnes på en tilsynelatende rustfri bil.

BMW har forsåvidt hatt noe av samme problematikken med rust i platefalser på E39 og E46. Men det er ikke på langt nær så alvorlig som hos MB.

Link to comment
Share on other sites

Be om å få sjekket bilen for rust hos et uavhengig verksted. Hvis selger/forhandler er motvillig til det, er det bare å gå videre til neste bil. C-klasse før 2001 er vanvittig utsatt for rust, som allerede nevnt over, så jeg hadde ikke vurdert den i det hele tatt. Legger ved et par alternativer.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18384920

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18275607

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18232342

Link to comment
Share on other sites

Ok. Takk for mange gode svar. Er det jeg eller bilforhandler som må betale for en evt kontroll av rust? Kan jo f.eks si at jeg vurderer bilen dersom de kan vise meg rapport på fra verkstedskontroll. Det er forresten komplett servicehefte på den. Så dere ville ikke bekymret dere for motor og gear?

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at når noe går galt med MB, så blir det ofte dyrt. De finnes mye mindre billige deler tilgjengelig (som feks koed.no med BMW) og miljøet av folk som skrur disse bilene selv er mye mindre, så det er vanskeligere å få hjelp til å fikse ting selv. Da ender man fort opp på merkeverksted. Mulig jeg tar feil, men det er det inntrykket jeg sitter med.

Så de kronene du sparer ved å kjøre diesel kan fort forsvinne andre steder. Jeg ville handlet en 523it (til nød iat) 8)

Link to comment
Share on other sites

Er det noe jeg ikke frykter så er det km stand på mercedes. De kan jo gå millionen med riktig vedlikehold. Synes det bare er tøfft jeg, en mercedes skal ha gått langt :P Grunnen til at du ikke finner bmw'er med sånn km stand er pga. de er skrudd tilbake ;)

Link to comment
Share on other sites

Skrudd tilbake eller rævkjørt helt ned til skrotnivå i tidlig alder. Jeg inbiller meg at MB-eiere har et roligere kjøremønster og følgelig varer bilene lengre.

Kvaliteten på MB har forøvrig gått dramatisk nedover kontra gullvognene fra 70- og 80-tallet som tålte enorme kjørelengder. Det var mekanisk enkle og grove biler uten avansert elektronikk med svært moderate ytelser. Slikt gir lang levetid.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...