Bimmers525 Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Hvor lang tid kan jeg beregne på å bytte clutch på min e34?
S.Arnesen Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Kommer helt ann på hvor effektiv du er, om du har alt verktøy du trenger osv osv...
PenguiN- Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 og ett minst like dårlig formulert spørsmål :/ hvor erfaren er du, står du ute midt på natta i regnværet med ligther under bilen for å se ? er mange faktorer som spiller inn ang tid på bytte / skifte av deler.. hehe
Bimmers525 Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 Har grav i garasjen. Skrudd en del før, aldri hatt nede girkasse, har også det som trengs av verktøy
S.Arnesen Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 beklager å si det, men det var et j... dårlig svar :P På hvilken måte? blir jo det samme som om jeg skal spørre deg hvor lang tid jeg bruker på å bygge ett hus. Umulig å si uten korrekt info angående kunnskap osv osv... Å bytte clutch er ikke noe hokkus pokus egentlig, men kan være litt tricky å få av de øverste skruene på kassa. På min e34 måtte motoren løsnes for å komme til...
Superbeetle Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Var jo ikke noe dummere svar enn spørsmålet.. Om du regner 5-6 timer så tror jeg burde være godt på vei selv uten ha gjort det før..
Kure Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 I utgansgpunktet er jeg litt enig med mange her at dette er et noe dumt spørsmål..hehe... Nå har ikke jeg byttet clutch på e34 før, eller annen BMW heller.. Men hvis du ikke har noe stress, så ta det i helgen, av på Lørdag og på på Søndag.... Timene går utrolig fort når du ikke har gjort dette før, og det er alltid noe som er vrient å komme til, eller som sitter fast osv osv...
Dirty Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 bruk 2 kvelder en på å ta ut og en på å sette inn. da mister mann ikke motet og blir ikke lei , hehe
KalMar Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 meg og en kompis byttet dette på hans e34.. vi brukte 3 kvelder, men vi måtte bore opp skruer å stressa litt med de skruene på toppen av kassa.. vi hadde også grav... så er en fordel å ikke ha noen en må rekke !! jobben er lett, men tar for tid når en må bore å varme skruer som sitter!
Bimmers525 Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 Takker for svar! Hadde tenkt å prøve å få det gjort over et par ettermiddager`og kveld. Enda ikke kommet over noe på bilen jeg har måttet bore så får håpe det går greit evt bare bruke varme
KalMar Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 vi tok for enkelhet skyld å fjernet hele eksosen utenom grenrør.. er litt tid å spare! men vi måtte bore opp noen skruer som knak inne grennrøre å gjenge på nytt så stressa vi litt med skruene på toppen av kassa.. ellers gikk det ganske greit.. tror vi brukte ca 10-12 timer.. Var for det meste han som jobbet aleine. var mer sosial støtte.. hehe
Superbeetle Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Et hot tips er 3 lange forlengere, multiledd(heter det det?) og en muttertrekker. Da løsner du de øverste boltene lett som ingenting..
bue Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Et hot tips er 3 lange forlengere, multiledd(heter det det?) og en muttertrekker.Da løsner du de øverste boltene lett som ingenting.. Universalledd
-Vegard- Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 ikke bruke muttertrekker før en vet at boltene er løse, knakk en på min på denne måten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå