Gå til innhold

Svært nær kjøp av BMW, hjelp!


håk
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I praksis er disse modellene like hurtige og det er ikke så merkelig iom. at det er en kjent sak at M52B25 motoren i bl.a E36 323i i realiteten yter 185-190 HK. Flere tester har vist dette... bl.a det svenske magasinet Teknikens Värld kom frem til dette resultatet for noen år siden. Det er egentlig lite å lure på... E36 323i er en bedre bil enn E36 325i... og det skulle egentlig bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hva dere syns om bilen på annonsen sånn ellers? Skrev til meg: Noe overflaterust, høyre bakdør virker ikke på sentrallåsen. I tillegg mangler den et grøftelys som datt ut i går, grøftelyset kan fikses før salg eller så blir vi enige om avslag i prisen.

Tror den har hatt 3-4 eiere, men jeg har hatt den de siste 5 årene

Hva tror dere om dette? Verdt å kjøre 40 mil en vei for å kikke?

1z3xr256orm2dakhb470.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke den såg så aller verst ut jeg.. Jeg er mer positiv til forholdsvis urørte biler enn biler hvor alle skruer og paneler har vært byttet/løsnet..

Den er jo også ganske ny til å være E36, ikke for høy km, grei motor.. Ang utstyr så har den jo digital klima iallefall, man kjøper ikke E36 pga ekstrautstyret innvendig uansett... Det som jeg ville sagt at trekker mest ned innvendig er interiøret, de stolene der kan aldri bli pene!

Tror ikke jeg ville gitt mer enn 45-50k...

Edit:

HVEM finner på å bestille digitalklima, men ikke spandere elektriske ruter... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiv pris og "noe overflaterust". Er en kjent sak at selgere som regel underdriver rusta og man blir skuffet som bare det når man ser bilen. Og er det først begynt med overflaterust så har du det gående. Ser jo på bildet at bagasjelokket har rustet ved skiltet bl.a.

Hadde ikke giddi å kjørt så langt for å kikke på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stivt.. burde vel la seg gjøre å få en E46 med tilsvarende km for den prisen der?

Det er absolutt mulig hvis man velger en modell med en mindre motor. Jeg ville heller ha siktet meg inn på en original E46 318i med N42B20 motoren og betalt 20-30000 mer for bilen. Problemet med biler som er 10-12 år gamle og samtidig har en høy kilometerstand er at de hurtig virker veldig gamle... kanskje spesielt nå som vi snart går inn i et nytt tiår. Biler fra 1990-tallet kommer til og oppleves som gamle når vi skriver 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at man gjerne ikke har 20-30k mer å bruke...

Er selv på utkikk etter en pen E36 med sekser, og med et budsjett på max 60k så begrenser det utvalget i E46 ganske drastisk.

(Også liker jeg utseendet på E36 bedre ;) )

Det blir jo mest en personlig vurderingssak dette, men trolig er det mer økonomisk lønnsomt å spare opp 20-30000 kroner før man kjøper en nyere bil fremfor å kjøpe en eldre bil med en gang. Jeg tror heller ikke at E36 får klassikerstatus med det første så man burde ikke satse på at modellen blir mer verdt innenfor overskuelig fremtid... heller tvert imot. Jeg vil derfor mene at E46 er et bedre kjøp på alle måter... også selvom den evt. har en mindre motor. Jeg har hatt en 1997 E36 323i, men etter kjøpet av en 2003 E46 318d Touring mistet jeg totalt interessen for E36... så mye bedre er E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...