Jump to content

Håndbrekkvaier skifte E39

yeppbiz
 Share

Recommended Posts

Kan ikke tro at dette er en vanskelig jobb, men kan nok ta litt tid.

Vaierene må løsnes inne i kupeen og inne i trommelene. Kan også hende du på ta ned noe av eksosanlegget fo å komme til...

Vet ikke om dette er en delt wire hvor det er en wire mellom begge bakakselen og en felles wire fram til brekket, eller om det er en wire til hvert bremsebånd.

Dersom de går til hvert bremsebånt direkte til handbrekk så må du nok av med skivene. Men jobben er nok en av de mer lette jobbene fordet.

hvor bor du?

Hei,

Det er delt wire, en til hvert hjul.

Håndbrekket består av separate sko på innsiden av skiven.

Du løsner trykket på klossene først på håndbrekket inne i bilen, deretter på spindelen du finner gjennom hullet i bremseskiva bak.

Kan være vanskelig å få løs skiva dersom håndbremsklossene har slitt mye på skiva innvendig. Sleit en del med å få løs dette selv da jeg bytta alt.

Har akkurat bytta begge skivene bak + klosser + handbremssko. Da jeg skulle til å justere handbremsskoene gikk den ene vaieren.

Jeg ser vaieren går i et metallrør fremover. Hvilken vei skal vaieren draes ut?

når waieren er hel får du kun dratt den en vei, og det er bakover. Hvis din har ryki så må du jo dra fra begge sider da. Sier seg selv;)

Hei!

Er det noen som har utført denne jobben?

Er det vanskelig og trenger mann noe spesialutstyr?

kjøp kun orginale vaiere..hadde trøbbel med uoriginale ..passet ikke helt inn...

Det kan være litt vanskelig å få dem løse bak. sitter godt noen ganger.. eller så er det ikke mye tull.

ikke noe spesielt utstyr..