Gå til innhold

Bimmers Valg 09


Deep Dish
 Share

Hvilket parti skal du stemme på.?  

298 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på.?

    • Arbeiderpartiet
      20
    • Fremskrittspartiet
      223
    • Høyre
      39
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      0
    • Venstre
      4
    • Andre
      3


Anbefalte innlegg

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

STEM FOR BILLIGERE BOMPENGER, BEDRE SKOLER, BEDRE VEIER, OG UT MED ASYLSØKERE, DETTE ER NOE jeg tror og håper kommer til og skje, derfor skal jeg stemme frem frp !

og til slutt et Norge uten det berømte oljefondet, og heller utenlandsgjeld?

vet ikke helt om alt det der er gjennomførbart. ihvertfall ikke uten at det går utover velferden i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STEM FOR BILLIGERE BOMPENGER, BEDRE SKOLER, BEDRE VEIER, OG UT MED ASYLSØKERE, DETTE ER NOE jeg tror og håper kommer til og skje, derfor skal jeg stemme frem frp !

og til slutt et Norge uten det berømte oljefondet, og heller utenlandsgjeld?

vet ikke helt om alt det der er gjennomførbart. ihvertfall ikke uten at det går utover velferden i Norge.

Vel, hva tror du skjer da, når oljen tar slutt? Og vi har et "offentlig" Norge med en horde av papirflyttere, elendig infrastruktur, og null privat næringsliv fordi det er vanskelig å drive skikkelig + at staten investerer i konkurrerende bedrifter i utlandet?

Infrastruktur er vitalt for et land, og er ikke uten grunn at ALLE andre europeiske land satser MYE penger på å ha et godt veinett m.m.

Da må man bruke de pengene på å bygge opp et Norge som kan levere etterspurte tjenester på et konkurransedyktig nivå, istedenfor å bruke pengene på velferd som de egentlig skal brukes til.

Og selv om FRP vil bruke 70mrd mer årlig, så hadde Norge 122mrd overskudd i 2.kvartal i år? Dvs 418mrd i OVERSKUDD, etter FRP`s 70mrd, mens folk dør i helsekø, gamle ikke får skikkelig pleie på sykehjemmene, veiene forfaller og folk dør som fluer, mens våre jenter blir voldtatt og det som verre er? Er jo ikke mer enn 2 dager siden 6 utenlandske menn prøvde å kidnappe en 26år gammel jente. Lurer på hva deres plan var. Ta henne med hjem og gi henne marie-kjeks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster å bygge vei her til lands. er ikke gjort i en håndvenning. er absolutt enig i det du sier, men FRP er mere enn som så. og jeg synes bare planen deres virker litt kortsiktig.

i tillegg er de veldig distriktsfiendtlig, ønsker ikke å opprettholde den norske handelsflåte, de ønsker privatisering av sykehus og skoler (har du sett Sicko avMichael Moore? slik vil FRP ha det).

samt at lavere avgifter og skatter vil føre til inflasjon, og økte priser. ergo sitter du igjen med like "dårlig" råd som den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster å bygge vei her til lands. er ikke gjort i en håndvenning. er absolutt enig i det du sier, men FRP er mere enn som så. og jeg synes bare planen deres virker litt kortsiktig.

i tillegg er de veldig distriktsfiendtlig, ønsker ikke å opprettholde den norske handelsflåte, de ønsker privatisering av sykehus og skoler (har du sett Sicko avMichael Moore? slik vil FRP ha det).

samt at lavere avgifter og skatter vil føre til inflasjon, og økte priser. ergo sitter du igjen med like "dårlig" råd som den dag i dag.

Ja, selvfølgelig gjør det det, men klart, når man tar inn 800mrd i avgifter på ti år, og 322 går til vei, jernbane OG skipsleier, da sier det seg selv at man blir ranet. Bilistene skal betale for ting vi absolutt ikke bruker.

Dessuten har man da fine veier i Sveits, og det er jo mer eller mindre mer kupert enn Norge.

De ønsker å slippe private til, men staten skal fremdeles betale. Stor forskjell. Og private driver jo idag, men da er det bare Kristin Halvorsen som har privat lege/skole til seg og sine unger, mens Brustad lett innrømmer at hun bruker Volvat. Dobbeltmoralsk? Ja, ikke bare lite.

Så lenge staten skal betale, så ser ikke jeg problemet med å la private slippe til. Og er jo bare for å få et alternativt tilbud, ikke at private skal ta over.

Lurer litt på logikken til Jens og Kristin. Det er bedre at folk står oppimot et år i helsekø, og mange dør før de får hjelp, enn at private tjener så mye som en krone på "mennesker". Men staten derimot, går med overskudd så det suser.

Er jo litt som hun 91år gamle fruen som var på privat gamlehjem. Joda, var kjempegreier det, og hun trivdes meget godt, men hun var imot at private skulle få drive? Dette da kun fordi Jensemann har hjernevasket folk så til de grader, selv om de føler det på kroppen hvordan det er å være i "private`s hender"...

"Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en runde blant mine egne venner på facebook...

Er venner med mange forskjellige folk med forskjellige bakgrunner mtp utdannelse, jobb, levestandard, og ja.... må nesten ta med sosial intelligens også... :D

Konklusjonen er hvertfall at blant de som er mindre intellektuelle så er FRP en soleklar vinner.

Nå skal jeg ikke dømme folk her på bimmers ut fra dette, siden jeg ikke kjenner mer enn et par stk personlig her inne.

Men Frps generalsekretær Geir Mo raser mot denne meldingen;

FÅ VALGRESULTATENE RETT TIL DIN MOBIL!

Send VALG til 2424 og få siste nytt på sms fra kl 21 mandag kveld (maks fem meldinger, kr 3 per stk).

- Dette er ren sabotasje av demokratiet, sier en forbannet Mo.

Ikke helt det store Mr. Geir Mo tror om sine velgere nei..

her er resten http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg ... tid=594517

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skremmende at folk faller for de rødgrønne nok en gang, det er tydelig at intelligensen er ganske minimal på landsbasis.

Er skummelt å se at folk er så fornøyde med det at regjeringen tar mer og mer kontroll over livene våre :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en runde blant mine egne venner på facebook...

Er venner med mange forskjellige folk med forskjellige bakgrunner mtp utdannelse, jobb, levestandard, og ja.... må nesten ta med sosial intelligens også... :D

Konklusjonen er hvertfall at blant de som er mindre intellektuelle så er FRP en soleklar vinner.

Nå skal jeg ikke dømme folk her på bimmers ut fra dette, siden jeg ikke kjenner mer enn et par stk personlig her inne.

Men Frps generalsekretær Geir Mo raser mot denne meldingen;

FÅ VALGRESULTATENE RETT TIL DIN MOBIL!

Send VALG til 2424 og få siste nytt på sms fra kl 21 mandag kveld (maks fem meldinger, kr 3 per stk).

- Dette er ren sabotasje av demokratiet, sier en forbannet Mo.

Ikke helt det store Mr. Geir Mo tror om sine velgere nei..

her er resten http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg ... tid=594517

:lol:

Vel, folk flest i ung alder vil nok ta den sms-tjenesten som en spøk, men eldre mennesker som ikke er helt teknologiske eller følger så nøye med kan la seg lure. Det har jo allerede vært snakk om å kunne stemme på internett om to år..

og ja. det kan virke som mange mindre politisk engasjerte sjeler stemmer frp pga tynne argument som billig alkohol, billigere bensin, etc. Selvfølgelig er ikke alle slik.

Det som tiltrekker meg FRP er innvandringspolitikken, men det er dermed ikke sagt at jeg stemte FRP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte det jeg stemte, og det gikk ikke veien i år heller..

Enda godt jeg har solgt utstillingsbilen, det bensinslukende monsteret med høye krav til veistandard..

Like greitt jeg har kjøpt meg hus og planlegger barn, så kanskje det var helt greit at rødgrønt vant. Skaff meg en El-bil "artic-truck" som passer etter veistandarden her oppe, så kjøper jeg den..

Når det gjelder intelligensnivå, vil jeg påstå det ikke er frp-velgere som har lav intelligens. De har nå tatt ett valg. De som har lav intelligens er velgere som kommer til valglokalet og stemmer Ap forde de er usikre, eller bare fordi de "har vært Ap så mye så er sikkert greit"... Er flere velgere som står bak forhenget å prøver å oppsummere en valgkamp de selv ikke har hatt interesse for, og som tar Ap fordi det er så lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk til helvette denne gangen også :evil: Det verste er ordningen med utjevningsmandater, som i praksis utraderer stemmer i tettbebygde områder. I følge diverse nettaviser fikk de borgelige i overkant av 45000 stemmer mer enn de rød-grønne, men likevel tapte de valget. Det er i mine øyne udemokratisk at en stemme ikke er en stemme, men at det avhenger av hvor man bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...