Gå til innhold

Bimmers Valg 09


Deep Dish
 Share

Hvilket parti skal du stemme på.?  

298 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på.?

    • Arbeiderpartiet
      20
    • Fremskrittspartiet
      223
    • Høyre
      39
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      0
    • Venstre
      4
    • Andre
      3


Anbefalte innlegg

jeg stemte FRP.

ja,jeg gjorde det.er lei av at folk blir uglesett om man sier høyt at man stemmer FRP.

men desverre,jeg hadde håpet på regjeringskifte,men ser ut som det blir 4 nye år med Kommunistene ved roret.

hva har egentlig den rødgrønne regjeringen gjort siden forrige valg?

dette er ikke et sarkastisk spm,men siden vi må leve med de,så kan man like gjerne finne ut hva positivt de har gjort,og har tenkt å gjøre?

det jeg ikke liker med dem er at de har rasert forsvaret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I mine øyne det verste som kunne skje. SV videre i regjering.

"Kristin Halvorsen vil ikke kommentere om SVs dårlige valgresultat vil gi store utskiftninger i regjeringen.

- Vi har en del av æren for det rødgrønne flertallet, sier Halvorsen."

Alt er jo selvsagt takket være SV og Halvorsen, ikke Jens' sin fortjeneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvor mange av de som har stemt på denne avstemningen, som faktisk har lest et helt partiprogram? og da snakker jeg ikke om de små reklamebrosjyrene de deler ut. ;)

tror mange tar velferden i Norge for gitt,

men man kan jo ta en titt på

, som viser Michael Moore's syn på Norge.

nå bærer Michael Moore's filmer et preg av propaganda, men de er like fullt interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvor mange av de som har stemt på denne avstemningen, som faktisk har lest et helt partiprogram? og da snakker jeg ikke om de små reklamebrosjyrene de deler ut. ;)

.

jeg så hele talen til Siv Jensen på FRP sitt landstyremøte på Gardermoen,samt lest en del på deres nettsider, fulgt med i media,og til om med tatt VG`s valgguide,alle med samme resultat :

så jeg stemte FRP med god samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foretrukket et regjeringsskifte, men har en tro på at de neste 4 årene vil bli tøffe for regjeringen, uansett hvilke side den hadde vært fra, med slunkent budsjett etter de massive overskridelsene siste året for å begrense krisen. Bedre at de rødgrønne tar oppvasken selv enn at de borgerlige får all kritikken for å måtte gjøre dette, og håper dette gir grunnlag for en lengre periode med borgerlig styre fra 2013!

Gleder meg uansett over at SV gjorde et elendig valg og vil ha mindre å si, og at Høyre gjorde et bra valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvor mange av de som har stemt på denne avstemningen, som faktisk har lest et helt partiprogram? og da snakker jeg ikke om de små reklamebrosjyrene de deler ut. ;)

tror mange tar velferden i Norge for gitt,

men man kan jo ta en titt på

, som viser Michael Moore's syn på Norge.

nå bærer Michael Moore's filmer et preg av propaganda, men de er like fullt interessante.

Hvor vil du med dette?

Skal de som ikke har lest alle programmene ikke stemme?

Ser du har nevnt dette opptil flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foretrukket et regjeringsskifte, men har en tro på at de neste 4 årene vil bli tøffe for regjeringen, uansett hvilke side den hadde vært fra, med slunkent budsjett etter de massive overskridelsene siste året for å begrense krisen. Bedre at de rødgrønne tar oppvasken selv enn at de borgerlige får all kritikken for å måtte gjøre dette, og håper dette gir grunnlag for en lengre periode med borgerlig styre fra 2013!

Gleder meg uansett over at SV gjorde et elendig valg og vil ha mindre å si, og at Høyre gjorde et bra valg!

x2, en kort morsom historie fra bygda her:

Prata i stad med ei dame på 87, hun har stemt arbeiderpartiet, siden de hadde lovet en verdig alderdom, nå har hun fått mindre og mindre penger hvert eneste år, nå må hun få 1500kr fra sønnen til å leve sånn noenlunde uten å spare på absolutt alt.

Men jeg er på en annen side glad for at de rødgrønne fortsetter, for da får de som stemte på dem svi litt og forblir fattige tapere. Bare synd det går utover andre som har forstått at Høyre er det eneste troverdige partiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad "velferdsnorge" består :) Stemte AP og er glad for at jeg gjorde det; som tidligere nevnt, tror jeg mange ikke er klar over hvor godt vi har det her i landet, når alt kommer til alt. Når det er sagt, er det selvsagt mye en kan klage på (veibygging, for mye byråkrati osv?), men å tro at å legge om til en borgerlig politikk vil bedre på ting, tror jeg er litt som å tro på nissen..

Å ha hatt FRP i regjering ett par år tror jeg kunne hatt mye bra for seg, de har da en del fornuftig på programmet sitt. En vikgitg grunn til at jeg ikke engang vurderte å stemme på dem, må jo sies å være at jeg ikke er redd for hvilke småforandringer de kunne gjort (innstramming av innvandringspolitikken kunne gjordt seg), men hvilke ubøtelige feil de kunne gjort...som å selge landet over en halv sko..når man vil selge ut vannkraften tyder det på at man lærte lite av at å selge statoil for å investere pengene i "terra" e.l., IKKE var en god ide med rot i grunnleggende økonomisk tenkning. Her har man en evig cashflow (så lenge oljen varer) og så selger man seg ut...Vannkraften bør vare enda lengre, skal man selge seg ut av inntektene for å finansiere julebord og skattekutt her også??

En annen grunn til at jeg ikke stemte borgelig er at det ville betydd ett høyre i regjering.. "Lavere skatter til bedriftseiere betyr at de vil skape flere arbeidsplasser for fattige, og økte totale skatteinntekter for Norge!!" Folk hører ikke hvor på trynet dette er? Jeg blir rett som det er henvist av borgelige tilhengere om å se til USA hvor fantastisk dette er, med muligheter for alle osv...La meg spør: Hvem har lavest arb.ledighet? Hvem har best sykeordninger? Hvem må betale for sykehusregningene? Hvem har høyest kjøpekraft, gitt inntekt og priser? Og hvem jobber lengst? Og hvorfor kjemper Obama en innbitt kamp for å legge om til en sykehusordning som er mer lik den europeiske?

Er ikke 100% enig med alt de rød-grønne driver, men kan i alle fall stemme dem frem med god samvittighet og en visshet om en fornuftig økonomisk styring de neste 4 årene... Ett parti som venstre kunne vært en fin tilnærming, men de er så små at de definitft ikke kommer til å vinne valget, og en stemme den veien blir da i "beste" fall en stemme til en regjering styrt av FRP og Høyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men å tro at å legge om til en borgerlig politikk vil bedre på ting, tror jeg er litt som å tro på nissen..

Nuvel... :roll:

Folk hører ikke hvor på trynet dette er?

Det som for meg høres helt på trynet ut er at halve landet enten jobber i det offentlige eller er på en eller annen form for trygd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men å tro at å legge om til en borgerlig politikk vil bedre på ting, tror jeg er litt som å tro på nissen..

Nuvel... :roll:

Såda, jeg tror jo på deg ;)

Folk hører ikke hvor på trynet dette er?

Det som for meg høres helt på trynet ut er at halve landet enten jobber i det offentlige eller er på en eller annen form for trygd..

Er ikke noe galt i å jobbe i det offentlige i seg selv, men som tidligere nevnt kunne nok byråkratiet hatt noe behov for "fornying"..Men ser ikke hvordan det skal være mye mer fantastisk å jobbe for ett privat sykehus kontra ett offentlig, en privat skole foran en offentlig osv...hva med privat politi? Slikt skal ikke styres av profitt eller tilbud/etterspørsel, men være tilgjengelig for alle :) Kall det gjerne kommunisme, sosialisme..velferd? Det viktigste er at ett sterkt offentlig system er nødvendig - og om det er mange som jobber i det offentlige, trenger vi fortsatt flere sykepleiere, lærere og politi - det være seg gjennom private eller offentlige instutisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo blant annet en artikkel i en avis, hvorav 22% som var arbeidsføre ikke jobbet. Og det er jaggu en stor utgift det. Så Jensemann spør hvor man skal hente pengene fra? Jo, få alle de som ikke gidder å jobbe ut i arbeid, så kunne man bygget 4 felts motorvei i hele landet.

Virker rett og slett som Norges befolkning liker å bli løyet til, og lurt opp i stry... Gjenvelger en regjering som har hatt flere statsråder som har løyet og herjet, og måttet gå av fordi de har prøvd å ordne det til for seg og sine. Hatt størst antall løftebrudd noen gang, og ikke bare små løftebrudd, men de VIRKELIG store. Tapte 633mrd av folkets penger på aksjespekulasjoner! Det er over dobbelt så mye av det man vil bruke på vei, jernbane OG skipsleier de neste TI årene!

Så neste valg får FRP`s partiprogram bestå av følgende:

Skal importere 1million utlendinger, gi de narkotika å selge, og jenter å voldta.

Skal slutte å bevilge penger til vei i det hele tatt.

Doble skatter og avgifter.

Få mye lengre helsekøer.

Og få mange flere fattige her i landet.

Lyge veldig mye om arbeidsledigheten her i landet.

La de eldre råtne vekk på sykehjemmene i større grad.

+++

Vips, så har man 47.8% av stemmene, og kan danne regjering :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...