saure89 Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Skrevet Februar 19, 2014 Litt usikker angåndes om ej skal bruke oppatt datasprut eg har eller om eg ska kjøpe nytt. Er nokk en del begrensninga me det sprute eg har nå. Noen som har noken anbefalinga til bra sprut?
|Ole| Skrevet Februar 19, 2014 Skrevet Februar 19, 2014 Litt usikker angåndes om ej skal bruke oppatt datasprut eg har eller om eg ska kjøpe nytt. Er nokk en del begrensninga me det sprute eg har nå. Noen som har noken anbefalinga til bra sprut? Vist sprutet du har har vert stabilt ser eg ingen grunn til å bytte det ut, ellers kan eg anbefale Autronic SM4 som etter mine erfaringer er eit meget stabilt og enkelt sprut om kan å tenke litt logisk. VEMS er også eit fint sprut, det er billigere i innkjøp da. Det kostar vel 12 000 trur eg med alt av rele, koblingar, sensorar osv... Reidar Fjøsne Skartun ( RFS Performance ) forhandler VEMS Når det gjelder cooperring pkn så har eg også god erfaring, trenger ingen maskinering og holder heilt potte tett på min motor. Bremsa på 1,75 bar, peaka eit par ganger opp i 2,2 bar pga litt tvilsomme vakum slanger, også utan problem...
saure89 Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Skrevet Februar 19, 2014 blir cooperring pakning ja. Probleme me sprute eg no har er at det er singel coil og fordelar. pluss må bytte map sensor til sprute for den går kunn til 1.5bar. map sensor ska ikkje vere store probleme å bytte. men verre om ej ska ha 1coil pr sylinder. må lodde om heile jevla hjerna for å få rette styringa til coilane meina ej å huske.
Jørgen-Fastbmw Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Ka sprut du har ? Som oftast takla sprut 60-2 triggerhjul (noke m20 facelift har) og har tre coilbanka innebygd. Då kan du køyre 3 doble twinspark coiler som henger med ganske so langt oppover mtp effekt !
saure89 Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Skrevet Februar 20, 2014 Ka sprut du har ? Som oftast takla sprut 60-2 triggerhjul (noke m20 facelift har) og har tre coilbanka innebygd. Då kan du køyre 3 doble twinspark coiler som henger med ganske so langt oppover mtp effekt ! har ms 2 sprut kjøre med 60-2 trigger hjul no.
|Ole| Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Trenge ikkje 6 coila heller... Mitt tennings system som består av blaster 2 coil og msd 6a klarte fint 2.2 bar...
saure89 Skrevet Mars 12, 2014 Forfatter Skrevet Mars 12, 2014 Skjer litt. Alt til motor ferdig maskinert. SÅ blir montering av motor og sveising av eksos og innsugsmanifold etter kvart:)
saure89 Skrevet Mars 12, 2014 Forfatter Skrevet Mars 12, 2014 kor tjukke plater folk bruker når dei sveisa alu innsug? 3mm?
saure89 Skrevet April 3, 2014 Forfatter Skrevet April 3, 2014 hei lure på ka anbefalinga folk har til turbo? evt ka andre har kjørt me og kva tall dokke he oppnådd. vurdere en Precision 6766. men lurer på om d blir veldig seint register me den. måle må vere og greie 6-700 whp å få en motor me et godt register
|Ole| Skrevet April 4, 2014 Skrevet April 4, 2014 hei lure på ka anbefalinga folk har til turbo? evt ka andre har kjørt me og kva tall dokke he oppnådd. vurdere en Precision 6766. men lurer på om d blir veldig seint register me den. måle må vere og greie 6-700 whp å få en motor me et godt register Du har iallfall heilt klart valgt riktig merke, i ditt tilfelle hadde eg valgt 6266... Ein turbo som passa motoren mykje bedre i forhold til respons og den skal klare målet ditt... Eg har 6265 å bremsa 505whp i fjord på 1,75 bar. ( E85 ) Da står kammen fortsatt i null...
saure89 Skrevet April 4, 2014 Forfatter Skrevet April 4, 2014 ja du henta vertfall mykje på å justere kammen til rette løfte. gjor det på forge motoren og det va jevla stor forskjell på effekta og responsen.
saure89 Skrevet April 4, 2014 Forfatter Skrevet April 4, 2014 ka eksoshus du kjøre med på din turbo da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå