Gå til innhold

Useriøse brukere på forumet?


Beivakongen
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært aktiv bruker av forumet i 3-4 uker nå så kan jeg ikke si å ha blitt imponert. Har vært aktiv bruker på 200sx-ogn.org og vwaudi-club.no i 4-5 år og har aldri sett maken til så ureriøre innslag i div. Tråder og usriøse brukere. Her er et prakteksempel som bured vert stengt for lenge siden http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... sc&start=0

På vwaudi forumet fikk man "prikker" for lovbrudd på forumsreglene noe som noen kanskje synes er nazi men jeg syntes det er greit(ja jeg har fått noen selv :) )

Å jeg mener det burde vært en avstemning på om det skulle blitt betalt medlemsavgift for å komme inn på forumet,da har de mest useiøse skygget banen. Kanskje brukt avgifta til bmwccn til nøkkel vis det går ann,rekner med bimmers.no og bmwccn egentlig ikke hører sammen.

Og når det gjelder å legge ut bilder og meninger på et forum så må man vente å få både positivt og negative svar,MEN så går det ann å tenke litt før man skriver også selv om man kansje svarer på en frekk komentar!

For mitt vedkommende så bruker jeg forumet som en informasjonskilde til å få hjelp og svar på ting å rekner ikke med å få så mye hjelp vis jeg bare er kjepphøy og utidig.

Sikkert mange meninger og kansje tråder om dette å men håper det går ann å diskutere uten å drapstrue og kalle verandre hestk... å 14is :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette skal bli ett dritseriøst, sært og spesielt forum så melder jeg meg ut den dagen man skal bli utestengt ett par uker for å komme med en kommentar der det passer seg.

Tror ikke vi har noe stort problem med slikt her på bimmers.no

Om det er ren informasjon du søker tror jeg det finnes bedre alternativer enn bimmers.no. "Ja, kanskje" "kanskje slik" "tror det er sånn" Nok av de svarene, men hender også man får gode svar. For sikkre svar:

Hayenesbøker, bmw-verksteder og forhandlere osv. MEN såklart også her, bruker det jevnlig til dette selv.

Mvh

Clerion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vert bruker av dette forumet siden 08/04-2003, å må si at det er et av de bedre å mere seriøse forum jeg er innom daglig ( er innom 6-8 forskjellige forum) litt "dritt" vil det alltid være, men jeg føler at vi har noen ganske aktive og oppmerksomme moderatorer her inne, som gjør en bra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vert bruker av dette forumet siden 08/04-2003, å må si at det er et av de bedre å mere seriøse forum jeg er innom daglig ( er innom 6-8 forskjellige forum) litt "dritt" vil det alltid være, men jeg føler at vi har noen ganske aktive og oppmerksomme moderatorer her inne, som gjør en bra jobb.

Word

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VWAUDI club:

28 hovedkategorier

1,6 mill innlegg

Bimmers:

10

1,2 mill innlegg

VwAudi har litt mer fartstid enn bimmers, men vi tar snart igjen.

Merk deg at driften bak VwAudi er lønnet med unntak av moderatorer. Det er IKKE bimmers.

Bruke forum med funksjonalitet som vBulletin har koster penger. Her er det Phpbb.

Personlig syns jeg at 28 kategorier er ALT formye, spesielt mtp at det er enda flere kategorier under der igjen. På VwAuda forumet så henger jeg kun under mitt lokallag og en skjelden gang på teknisk og salg om jeg lurer på noe.

For mye å ha oversikten på syns nå jeg.

Men igjen, her på bimmers er det ALT FORMYE trafikk på annet bil- & motorprat og teknisk.

Lager du en tråd på teknisk så går det noen får timer så er innlegget på side 3!(?)!.

Der burde man lagt opp for noen underkategorier som understell, motor, etc.. Maks 3 kategorier vil jeg tro.

Når det kommer til useriøsiteten så må jeg være uenig med deg.

Her er utdraget av en fantasisk tråd på VwAuda forumet:

"Jeg fant en tråd på en annet forum som jeg synes var litt artig.

Der tellte de ned fra 100000 til 0

Så hvorfor ikke lage en sånn tråd her og?

Jeg begynner

100000"

Meget artig du...

Uansett, mye rom for forbedringer her også uten tvil. Men tid er penger. Jeg er for småjusteringer. Men der stopper det for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vert bruker av dette forumet siden 08/04-2003, å må si at det er et av de bedre å mere seriøse forum jeg er innom daglig ( er innom 6-8 forskjellige forum) litt "dritt" vil det alltid være, men jeg føler at vi har noen ganske aktive og oppmerksomme moderatorer her inne, som gjør en bra jobb.

Jo da kan stemme det, er kansje bare jeg som har vært på få forum og har truffet bra med de jeg har vert på. Holder meg som regel på 1 eller 2stk. Spørs hvilken bil jeg har :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vi har ett bra forum med ett godt miljø. Jeg har lagt merke til etter npen år her inne at det er som regel de nye medlemmene som tar opp forumets oppbygging og seriøsitet ;)

Joda, men det er ingen negativ ting. Jeg gjorde det samme selv. Forskjellen er bare at oss som har vært her en stund vet at det ikke hjelper stort.

Og som Gunnar sier, mange ønsker endringer, men ingen er med på å dra. Det er ikke bra bra bra på mange av tingene folk ønsker.

Tilbakemelding på forumet er bra, bare det er konstruktivt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vert bruker av dette forumet siden 08/04-2003, å må si at det er et av de bedre å mere seriøse forum jeg er innom daglig ( er innom 6-8 forskjellige forum) litt "dritt" vil det alltid være, men jeg føler at vi har noen ganske aktive og oppmerksomme moderatorer her inne, som gjør en bra jobb.

+1

Viser man bilene sine her så får man folks meninger. Tåler man det ikke er det å la være og spesielle biler vil få mer pepper enn f.eks E36 M-tech som er standard "clean & nice" car.

Den du la som eksempel er jo nettop en litt spesiell bil og da sier folk hva dem mener.

Men totalt sett er bimmers helt sheriff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wabby: Ja jeg savner undrekatogoriene synes det blir vanskelig og leite etter svar når det er kun 1 tråd som omhandler alle modellene og årgangene på et merke.

Den dærre 1000000-0 greia har jeg sett;) Men den ligger under en tråd som heter "offtopic" og så lenge folk gidder og svare og skrive på den så versegod :lol:

D.C.V Der er jeg et godt eksempel :roll: Kanskje er det bare en gammel vane fra det andre forumet jeg er på. Men så er det jo det at når man har vært et sted over lengre tid så blir man vant med det.

Ja at det er derfor dere ikke tat betalt hadde jeg reknet med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmers er konge.

du er da ikke riktig så ny på forumet da, august 2007 er jo 2år.

når det gjelder den tråden du brukte som eksempel så var tråd starter og eier av bilen veldig flink i å provosere videre etter en kommentar som var litt over kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det blir noe useriøsitet med såpass mye brukere, uten betaling (slik som man må på VACN?), er det bound til å bli litt trøbbel innimellom. Men som nevnt, jeg syns også vi har ganske oppegående moderatorer og admin(s). Heldigvis praktiserer man at folk får muligheten til å forsvare for seg om de er anklaget for noe, isteden for kun å bli kastet rett ut uten mulighet for å forklare seg (på forumet).

Bimmers.no har ingenting med BMWCCN å gjøre nei, enda det er mye av de samme folkene som overlapper hverandre på treff og på forumene, der bimmers forumet er noget større..

Denne siden ble laget for å ha et alternativ til CCN klubbsiden, fordi den var (er!!) håpløs. Og se bare hvilken suksess det har blitt! Gunnar kan sikkert utfylle mer info.

Flere kategorier kan jeg være enige om at vi burde hatt. En egen "DIY" kategori, og en dedikert Off topic, uten postcount, der de med størst overskudd i fingrene kunne fått skrevet fra seg.

Betaling her inne tror jeg ikke er noe løsning, da vil vi miste alle de som tilfeldigvis er inne her.. Og mange av de har vist seg å være enorme resursspersoner.

Jeg har flere kompiser i VACN, og de er kjempefornøyde, hører bare positive tilbakemeldinger fra treffene :)

Må jo også si at jeg har lest litt av hvert av justisen visse VACN mods utfører.. :-k

http://www.bilforumet.no/stripa/227731- ... riost.html

Jeg tror man skal lete lenge etter den siden som prosentvis samler et bestemts merke entusiaster i landet mer enn bimmers.no :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...