Sir Hofstad Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 Det tror jeg ikke er riktig Tommy. Engelsk eller norsk er nok det eneste de må godta. Det hjelper ikke å komme med japanske papirer på en japansk bil, selv om den er japansk. Eller tjekkiske papirer på en Skoda...Men har de folk på trafikkstasjonen som kan språket, så ordner det seg sikkert som oftest. Uansett kan du få det oversatt og dra for godkjenning på ny, men jeg vil vel heller anbefale å heller prøve en trafikkstasjon med tyskspråklig kontrollør. Sikkert korrekt, men du skal treffe en rimelig tafatt "kontrollør" for at vedkommende ikke skal forstå å lese av nr og vindinger, osv...
Carver Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 jeg hadde en lignende sak på jobb, da med ett senkesett fra lesjøfors, som er svensk. han hadde fått med tyske TUV-papirer, og trafikkstasjon nektet å godkjenne det. jeg fikk heldigvis tak i papirer for svenske bilprovningen, som de godkjente. MEN, før jeg fikk tak i de så snakket jeg med teknisk avd. på vegvesenet. de sa at de hadde vært borti flere slike saker, der kontrollør ikke kan tysk og nekter å godkjenne. da sa han på teknisk avd. at det var en person med en ford sierra som hadde klaget dette inn til vegdirektoratet og fått medhold i sin sak, på grunnlag av at TUV er et tysk kontrollorgan og at kontrollører ved trafikkstasjon skal kunne teknisk tysk! det er jo en veldig tungvint vei å gå, men det viser jo bare hva de selv synes sine kontrollører skal kunne. har selv vært gjennom en liten tvist med den lokale trafikkstasjon, og for å si det mildt så synes jeg at de kan brenne...
Sir Hofstad Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 Trenger ikke være rakettforsker for å lese et nr og lese gewindung(eller noe slikt som vinding osv.) Pokker
///Mysild Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 det de EGENTLIG bare kan gjøre, er å telle ringene på senkesettet, og måle tykkelsen hvis ikke nummerene står på fjærene... mere er det ikke å gjøre egentlig...
Superbeetle Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 alle mine papirerer har vært på tysk, har ikke vært noe problem! Skal være ganske trangsynt for å ikke klare å lese av hva som er nødvendig for å godkjenne. Han som godkjente felgene mine var nok ikke så stødig i tysk, siden den ble godkjent med dekkdimensjoner som egentlig ikke hørte sammen ifølge papirene
ehrnst Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 håpløst jeg hadde på tysk. det eneste de skal se på er nr på fjæra og farge, muligens vindinger også, det klarer alle å forstå utifra papirene
E30Frelst Skrevet August 29, 2009 Forfatter Skrevet August 29, 2009 Hva skal jeg gjøre da? Gå til sak mot dem? Dette vil jeg at det skal smake balltre av...
m-alpin Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 du kan ikke gjøre annet enn å bestille time hos en annen trafikkstasjon men du kan spør på forhånd at de tar tyske papirer!!
E30Frelst Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 Ja, men jeg har jo allerede betalt for og få det godkjent, stressa for og få fri fra jobben osv for og rekke dette! Det er ikke gratis.. Ringer i morra til hovedkontoret og forklarer situsjonen jeg. Kansje jeg får det dekket!
S.Arnesen Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Ringer i morra til hovedkontoret og forklarer situsjonen jeg. Kansje jeg får det dekket! HAHA, lykke til...
E30Frelst Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 hehe, er lov og håpe! Husk det, at det værste svaret jeg kan få er nei.. Og hvor ille er egentlig det? Er jo lov og prøve
matsi Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 jeg fikk godkjent mitt senke sett i arendal med tyske papirer. Spurte naboen min siden han jobber der. Han sa og jeg reiste te kr.sand ble jeg sendt hjem uten godkjennelse. Men her i arendal skjønner de tysk:-)
E30Frelst Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 Hehe, ja de skulle de ha kunnet på Elverum og! Så hadde jeg slippi og kasta bort tid på og skrive i denne tråden! ;p
Nytern Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Har time den 15. på Tynset for godkjenning av FK-senk. Nå rekker jeg ikke 30dagers fristen mht 4hjuls siden det tok så lang tid å få time, men håper det går greit.. Godkjente 17x10 med tyske tuvpapirer i vinter uten problemer ihvertfall.
E30Frelst Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 Tynset er greie Bare skryt herifra! De betrodde meg tilogmed førerkortet! EDIT: Som statens lettere plagede paragraffryttere tok tilbake etter nøyaktig ett år i min lomme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå