Gå til innhold

airbaglampe e39


rbbimmers
 Share

Anbefalte innlegg

Airbag lampa lyser er det noen som har greie på hvordan det går an å slukke den uten å kjøre til bmw?Har vert hos bmw og fått slukket den tidligere men greide jo å sette et kne ned i setet å der lyste det jo igjen.jeg kjøpte 0 stillings verktøye til biltema der det stod oil,insp.. og airbag men fikk ikke airbag lampen bort noen som har vert borti det her fra biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt kneet i passasjersetet, så hjelper det lite å koble til nullstillingsverktøy. Sensormatten i setet er jo ødelagt,så feilen er der helt til du bytter matten. Når den er byttet, da kan du sette på nullstillingsverktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger mellom setetrekk å skumgummi. Enkel å bytte. Barebelag deg på å bruke en stund på denne jobben. Ikke start kl. 20.00 en Mandags kveld å bilen skal i bruk morgenen etter. hehe : ) Koster ca. 1300,- om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis matten koster 5k så har den steget betraktelig i det siste.

En annen ting som er synd, er å bytte matten hvis det er sensor ( Som hos meg) eller brudd på ledning som er ødelagt. Bare en skikkelig diagnose gir svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanH, diagnose, klippe kabler for å presse på sko, diagnose. Feilen er vekk. " Ååja, var bare kablene ja" ..

Så det må flere diagnoser til. Her er kneet satt ned i puten, og lampen har kommet av den grunn. Da hadde jeg vært grådig sikker på a matten er problemet, og ikke kablene under setet.

Når lampen lyser, så er hele airbag systemet avskrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størst sannsynlighet er det matten ja, men ville tatt en diagnose for å være sikker.

Skal du ha BMW en stund fremover så ville jeg nok kjøpt Carsoft utstyr :) Veldig greit å kunne ta diagnoser selv. Utstyret koster ca 500,- på ebay. Eneste du trenger da er en gammel laptop med COM-port eller PCMCIA kort. (IKKE USB COM, det skapter problemer).

Ellers finnes det også diagnoseutstyr for f.eks airbag og diagnose for den etc. Har også en slik liten kjekk sak. Men husker ikke navnet på den da den er lånt bort ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanH, diagnose, klippe kabler for å presse på sko, diagnose. Feilen er vekk. " Ååja, var bare kablene ja" ..

Så det må flere diagnoser til. Her er kneet satt ned i puten, og lampen har kommet av den grunn. Da hadde jeg vært grådig sikker på a matten er problemet, og ikke kablene under setet.

Når lampen lyser, så er hele airbag systemet avskrudd.

er du sikker på det er avskrudd?

slik jeg forstod det når jeg var innom bmw verksted var det at, ved evt ulykke ville alle airbager løse ut. selv om det f.eks ikke sitter noen i passasjersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...