Gå til innhold

Gratis service- og reparasjonslogg


rogerlr88
 Share

Anbefalte innlegg

Da serviceloggen har begynt å bli svært så populær vil jeg gjerne også formidle tilbudet til landets BMW entusiaster.

Hva er Serviceloggen?

Serviceloggen er en online applikasjon hvor du kan legge inn alle dine kjøretøy, om dette så skulle være bil, båt, atv eller gressklipperen. Kjøretøyene legges inn med bilde og andre detaljer. Deretter kan du opprette reparasjoner og legge inn notater for hver enkelt oppgave, legge inn delenummer, delens merke, kostnader, etc.

Serviceloggen regner automatisk ut hvor høye (eller lave) kostnader du har pr. kjørte enhet for kjøretøyet, hvor langt du har kjørt, etc.

En slik reparasjonslogg er med på å øke kjøretøyets verdi ved evt. salg og du har fullstendig oversikt over utførte reparasjoner. Dette gjør det enklere å feilsøke ved en senere anledning.

Serviceloggen startet i utgangspunktet som et personlig prosjekt da jeg for en stund siden kjøpte meg en veteranbil som hadde behov for en del større reparasjoner. Jeg ville gjerne ha oversikt over hvor mye dette kostet meg, og dermed ble alfaversjonen av Serviceloggen utviklet. Etter dette luftet jeg idéen i et par tre forum, hvorav dette resulterte i dagens stabile versjon av Serviceloggen. Nye oppdateringer og flere funksjoner blir fortløpende integrert. Dette er som sagt et fritidsprosjekt og er gratis å bruke for alle. Håper så mange som mulig vil benytte seg av loggen. :D

Serviceloggens adresse er: http://www.servicelogg.no/

Kom gjerne med idéer og forslag til nye funksjoner og forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som man ikke får se korrekt kilometerstand for hver linje med rep man har lagt inn, den er jo lagret, men vises ikke i oversikten.

EDIT!! Det som er skrevet over her, stemmer ikke. Den vises i oversikten.

Man får ikke legge inn en rep som har vært før den siste linjen man har lagt inn.

Altså jeg kan ikke gå inn å legge en rep som har vært for lenge siden.

Må legges inn i stigende rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke legge inn en rep som har vært før den siste linjen man har lagt inn.

Altså jeg kan ikke gå inn å legge en rep som har vært for lenge siden.

Må legges inn i stigende rekkefølge.

Joda, det går :wink:

For at systemet skal kunne gjøre riktige utregninger må reparasjonsordren legges inn i stigende rekkefølge slik du beskriver, men etter den er lagt inn og lagret kan du endre kilometerstanden. Reparasjonsordren vil da legge seg i riktig posisjon i forhold til de andre linjene og vises med lavere km-stand.

Enklere forklart. Legg inn en ny reparasjonsordre med høyere km-stand enn den siste. Endre km-standen etterpå ved å velge Rediger... >> Lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serviceloggen er oppdatert!

- CAPTCHA-funksjon er lagt inn i registreringsskjemaet for å unngå automatregistreringer av såkalte roboter.

- Mulighet for utvidet redigering av kjøretøy, nå også med mulighet for å slette kjøretøy.

- Brukernavn kan inneholde Æ, Ø og Å

- Felt for forbruk av drivstoff blir stående som du har skrevet (blir ikke endret av systemet)

og den beste av de alle....

- Alle datofelt kan redigeres, slik at du kan tilbakeskrive reparasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Da har Serviceloggen blitt oppdatert :D

NYE OG MODIFISERTE FUNKSJONER...

1. Nye muligheter for utskrift av servicehistorien. Den vil eksporteres til PDF, slik at du kan lagre den på harddisken din og/eller skrive den ut direkte. Pdf-filen åpnes direkte. (krever Adobe PDF-Reader. Lastes ned gratis) Foreløpig beholder jeg den "gamle" utskriftsvennlige versjonen som et alternativ til dere uten Adobe Reader.

2. Inventar / delebeholdning. Du kan legge inn alle delene dine for å holde orden på kaoset vi alle har. Delene sorteres i kategorier. Her har jeg lagt inn tolv kategorier. Kom gjerne med forslag til flere ved behov. For ekstra orden i rotet kan du velge hvilken forfatning delen er i (ny, bra, dårlig, etc.), hvor mange eksemplarer du har, delenummer, bilde og beskrivelse. Eget garasjeinnhold er allerede i ferd med å innregistreres Deling av inventar er ikke ennå mulig, men vil stå som neste prosjekt på listen.

3. Overføring av kjøretøy. Selger du bilen, hengeren eller noe annet som ligger registrert i Serviceloggen kan du overføre kjøretøyet med hele dets portefølje (reparasjoner, servicehistorie, etc) til den nye eieren (forutsetter at den nye eieren har registrert seg hos Serviceloggen.no).

4. Bedre opplastning av deler, eller av bilder fra reparasjon for hver eneste reparasjonslinje. Dette er selvfølgelig valgfritt ved innlegging av ny reparasjon.

--------------------------------------------------

BRUKSANVISNING FOR OVERFØRING AV KJØRETØY

Det vil om ikke lenge legges inn hjelpelinjer på Serviceloggen, men inntil da er det greit å lese gjennom dette.

Selger du et kjøretøy registrert på Serviceloggen og ny eier er interessert i kjøretøyets historikk, kostnader, etc. kan du enkelt overføre hele historikken. Dette forutsetter at ny eier registrerer seg som bruker av Serviceloggen, hvis han/hun ikke allerede er en av oss

Slik overfører du kjøretøyet

1) Logg inn og klikk på "innstillinger for deling" i menyen.

2) I feltet under "Velg et brukernavn du vil dele med" skriver du brukernavnet du har fått oppgitt av ny eier. NB! Feltet er følsomt for store og små bokstaver.

3) Ny eier må så logge inn og akseptere din forespørsel.

4) Etter ny eier har akseptert forespørselen velger du rammenummeret på kjøretøyet i nedtrekksmenyen under "Velg rammenummer å dele".

5) Deretter velger du brukernavnet til ny eier fra nedtrekksmenyen under "Velg et brukernavn".

6) Klikk så på "Send forespørsel".

7) Ny eier må akseptere overføringen.

Når ny eier har akseptert overføringen vil kjøretøyet med hele servicehistorikken flyttes fra din konto til ny eiers konto.

--------------------------

Lykke til og kom gjerne med forslag til nye funksjoner hvis noe savnes!

Serviceloggen finner du for øvrig her: http://www.servicelogg.no/

-------------------------

Flere oppdateringer! :D

Nå kan delelageret også deles!

Sist oppdatering bestod av mulighet for flytting/overføring av kjøretøy til ny eier, f.eks. ved salg. I tillegg til mulighet for å få full oversikt over delene i garasjen eller på verkstedet.

Nå er det mulig å la venner og bekjente ha oversikt over dine deler, og du kan se deres.

For å unngå full blottleggelse har det blitt opprettet en funksjon som lar deg velge om delen skal være synlig for andre eller ikke. Dette er praktisk hvis du selv har bruk for delen.

Det er ikke mulig for noen å se ditt delelager uten din godkjenning. Det samme gjelder for øvrig overføring av kjøretøy med servicehistorie.

For å la andre brukere se ditt delelager gjør du følgende:

1. Logg inn på Serviceloggen

2. Klikk på "Innstillinger for deling" i menyen.

3. Fyll ut feltet under "Skriv et brukernavn du vil vise dine valgte deler til"

4. Klikk på knappen "Send forespørsel"

Brukeren du vil dele lager med må akseptere forespørselen. Etter aksept har dere full oversikt over hverandres delelager.

------------------------------------

Håper dette faller i smak :)

Jeg oppfordrer alle til å komme med forslag til nye funksjoner eller forbedring av eksisterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...