Gå til innhold

Porsche 944/924/928 !


Sjømann
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen trofaste BMW entusiaster her på forumet noen gang har prøvekjørt eller kanskje vært eier av en Porsche av typen 944/924 eller 928 ?

Har selv aldri kjørt noen av disse bilene så det hadde vært interesant å høre hva eventuelt andre syns med tanke på kjøreegenskaper kvalitet osv. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk skrevet ganske mye om min erfaring med disse modellene (inkl. 924 og 911 som jeg også har hatt) her inne. Vedr. 924-944-968 er det en relativt kompleks historie med mange fallgruber... det er lett å tape mye penger. Kjøper man den rette modellen fra den rette årgangen og bilen ellers har en kjent historie er dette fantastisk fine sportsbiler som er klart undervurderte.

http://images.bimmers.no/files/zj9wuvhbtqiud4ifvmju.jpg

http://images.bimmers.no/files/ymv0lay3l1c6n5g3e65i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en 1984 Porsche 928S,

Helt utrolig byggekvalitet !

Og hvilken lyd ....kjenner jeg får frysninger bare ved tanken

Porsche klubbens medlemmer sitter inne med en mengde informasjon om disse modellene og er du i markedet etter brukt Porsche så er ett medlemskap her sterkt å anbefale !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en 1984 Porsche 928S,

Helt utrolig byggekvalitet !

Og hvilken lyd ....kjenner jeg får frysninger bare ved tanken

Porsche klubbens medlemmer sitter inne med en mengde informasjon om disse modellene og er du i markedet etter brukt Porsche så er ett medlemskap her sterkt å anbefale !

Jeg er enig i dette, men sørg for å innhente evt. informasjon før du evt. kjøper en frontmotorisert Porsche. Dette er ikke direkte avanserte biler... med unntak av 928S, men de er svært dyre å reparere på en skikkelig måte. Et annet poeng er at selv en helt utrolig byggekvalitet tar preg av 25 år på veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en 1984 Porsche 928S,

Helt utrolig byggekvalitet !

Og hvilken lyd ....kjenner jeg får frysninger bare ved tanken

Porsche klubbens medlemmer sitter inne med en mengde informasjon om disse modellene og er du i markedet etter brukt Porsche så er ett medlemskap her sterkt å anbefale !

Jeg er enig i dette, men sørg for å innhente evt. informasjon før du evt. kjøper en frontmotorisert Porsche. Dette er ikke direkte avanserte biler... med unntak av 928S, men de er svært dyre å reparere på en skikkelig måte. Et annet poeng er at selv en helt utrolig byggekvalitet tar preg av 25 år på veiene.

Joda enig i dette helt klart ...Kjøpeguide ligger hos Porscheklubben og fyldig data på alle modeller diy osv osv

Legger ved ett bilde av min tidligere stolthet...

b32yku8j0j9hpbkggane.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at Fredrik luktet tråden før den i det hele tatt ble lagt ut :lol:

Hehehe... med så langt fire Porscher og kun tre BMW´er er jeg jo egentlig mer Porschemann enn BMW mann... :lol:

Det blir imidlertid litt feil med kun fokus på Porsche i denne tråden så Sjømann har fått informasjon og svar på div. spørsmål pr. PM. Hvis det er et ønske kan jeg evt. legge informasjonen ut i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...