Gleid Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Har et lite spørsmål... Er det noen som har noe erfaring med 320i og effekt? Har en 2002 modell og den har oppgitt 170hk. Koblet med en 6'er skulle jo det tilsi litt "guffe", men jeg synes ikke at den imponerer akkurat. Har ikke følelsen av å bli trykket tilbake i setet kan du si. Nå banner jeg vel i kirken, men synes at jobbens Toyota Prius har mere drag. Hehe, fullt så ille er det ikke men alikavel. Har hatt bilen på regelmessig service på merkeverksted, så skulle ikke tro at det var noe galt med luftfilter, katalysator slike ting. Som sagt, noen erfaringer/tips?
SweetBMW Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Kan jo være at vanosen din er gåen da. Ta en diagnose og se om noe kommer opp =)
Tor e46 Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Det er veldig sansynelig at det er vanosen som begynner å bli dårlig. Har selv en 320 med m52 motor (150hk) som drar ganske dårlig. Har kjøpt meg repkitt (O ringer) som jeg skal bytte i løpet av uka. Hvis du merker at motoren går ujevnt når den er kald samt at den nykker litt på lavt turtall er det klare symptomer på at det er på tide å bytte dem. blir ambefalt på alle motorer som har gått over 100 tusen, da BMW har brukt Buna som er et dårlig materiale og ikke holder særlig godt! Sjekk ut linken under der finner du masse info! http://www.beisansystems.com/procedures/index.html http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=55989 Mvh Torstein.
Gleid Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Supert! Takk for kjapt svar, skal sjekke ut det der. Alternativt kan man jo putte inn en aldri så liten kompressor Hehe.
Gleid Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Dævven. Har lest litt på http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm Ganske sprøtt at en sånt problem ikke blir annerkjent av BMW og fikset på... Så ganske omfattende ut den fiksen også. Noen her som har gjort dette selv?
Gleid Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Kan jo være at vanosen din er gåen da. Ta en diagnose og se om noe kommer opp =) Kan man se om vanosen er gåen på en slik diagnose? Og er det hos BMW de gjør dette? Huff, alt var mye lettere med min gamle Volvo 240....
Hansh Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Er ikke så komplisert når du har M54 motor med dobbel Vanos. Har selv en E46 med sedan med samme motor hvor det aldri har blitt skiftet O-ringer i vanos, men sparker likevel rimelig greit fra! Vil tro at problemet er et annet og enklere å løse: Luftfilter? Katalysator som er tett? LMM eller annen sensor som er defekt? En diagnose er en god begynnelse, og stol aldri på at verkstedet har sjekket slike ting!
Omnislash Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Det er veldig sansynelig at det er vanosen som begynner å bli dårlig. Har selv en 320 med m52 motor (150hk) som drar ganske dårlig. Har kjøpt meg repkitt (O ringer) som jeg skal bytte i løpet av uka.Hvis du merker at motoren går ujevnt når den er kald samt at den nykker litt på lavt turtall er det klare symptomer på at det er på tide å bytte dem. blir ambefalt på alle motorer som har gått over 100 tusen, da BMW har brukt Buna som er et dårlig materiale og ikke holder særlig godt! Sjekk ut linken under der finner du masse info! http://www.beisansystems.com/procedures/index.html http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=55989 Mvh Torstein. Dette her fikk meg til å tenke. Jeg har en 2002 mod 325Ci SMG. m54 motor. Den nykker litt på kald oppstart, og av og til så er den litt "jyngete" på 1. gir. som er litt irriterende, for da må jeg enten gi full gass, eller ta det helt med ro.. så jeg ikke sitter å hopper som en kenguru... :S Jeg har hele tiden trodd at det er bestemt SMG kassa som har gjort det, men nå ble jeg jo litt usikker, siden symptomene virker de samme som du nevnte her.. men saken er.. bilen har bare gått 72500km..
Hansh Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Det er veldig sansynelig at det er vanosen som begynner å bli dårlig. Har selv en 320 med m52 motor (150hk) som drar ganske dårlig. Har kjøpt meg repkitt (O ringer) som jeg skal bytte i løpet av uka.Hvis du merker at motoren går ujevnt når den er kald samt at den nykker litt på lavt turtall er det klare symptomer på at det er på tide å bytte dem. blir ambefalt på alle motorer som har gått over 100 tusen, da BMW har brukt Buna som er et dårlig materiale og ikke holder særlig godt! Sjekk ut linken under der finner du masse info! http://www.beisansystems.com/procedures/index.html http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=55989 Mvh Torstein. Dette her fikk meg til å tenke. Jeg har en 2002 mod 325Ci SMG. m54 motor. Den nykker litt på kald oppstart, og av og til så er den litt "jyngete" på 1. gir. som er litt irriterende, for da må jeg enten gi full gass, eller ta det helt med ro.. så jeg ikke sitter å hopper som en kenguru... :S Jeg har hele tiden trodd at det er bestemt SMG kassa som har gjort det, men nå ble jeg jo litt usikker, siden symptomene virker de samme som du nevnte her.. men saken er.. bilen har bare gått 72500km.. I følge Beisan som leverer bedre O-ringer til å restatte de orginale med så er det bare snakk om 30 000 km eller noe slikt for de blir dårligere enn de burde, men høres litt rart ut at det skal gi så store problemer for deg allerede nå.
Gleid Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Da har jeg bestilt nye O-ringer! Blir spennende å se om det blir noe forskjell så fort jeg får installert de. Tar vel et par uker før de er i hende. Må vel innom tullekontoret først også Blæh. Bilen min har gått 146k så det rimer ganske godt med det de skriver på Beisan sia. Den er sporadisk vanskelig å starte når den er kald og har litt ujevn tomgang. Fresk som F på høyt turtall, men slapp i 1. og 2. gir... Så symptomene stemmer rimelig godt. Er jo verdt å prøve! Jobben virket rimelig overkommelig med rett verktøy.
Gleid Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Vil tro at problemet er et annet og enklere å løse:Luftfilter? Katalysator som er tett? LMM eller annen sensor som er defekt? En diagnose er en god begynnelse, og stol aldri på at verkstedet har sjekket slike ting! Men ville jeg ikke få en feilkode i bilen ved katalysator/sensor svikt? Min første Bmw detta her så er ikke så kjent med diagnose systemet. Som sagt, vant til gamle go' førtier jeg Batteri: checked! Forgasser: checked! Tut og kjør Hehe.
Jaws Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Eg kjøpte meg ein 99\00 mod e46 i vår og har no nylig skifta kam sensor på innsug og eksos, overhalt vanos med nye o-ringer ogso har eg skifta veivhusventilasjon, ingen av desse tingene var noko vanskelig og fiksa so da gjekk greit.... etter o-ring bytte i vanos og innkjøring so sletta eg "adaptive values" minnet og hatte inspeksjon 2 service på bilen og eg må sei eg merka forskjell på draget ja, den er liksom litt kjappare på lave turtall og går reinare på heila registeret, anbefaler andre og gjera det samme....
S.Arnesen Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Koblet med en 6'er skulle jo det tilsi litt "guffe", men jeg synes ikke at den imponerer akkurat. Har ikke følelsen av å bli trykket tilbake i setet kan du si. . Nå vet jeg ikke helt hva du forventet av 320'n, men en frisk og fin 2.2 trykker deg uansett ikke inn i setet. Prøv å bytt vanos o ringer og ta en diagnose
Gleid Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 ...etter o-ring bytte i vanos og innkjøring so sletta eg "adaptive values" minnet og hatte inspeksjon 2 service på bilen og eg må sei eg merka forskjell på draget ja, den er liksom litt kjappare på lave turtall og går reinare på heila registeret, anbefaler andre og gjera det samme.... Åssen sletta du de "valuesene"? Sånn som bilen er nå er det altfor lett å kvele den når jeg starter opp, så håper virkelig detta hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå