Gå til innhold

Bmw E34 "528i" N/a Tuned s.8


Aneshen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

s38b dysene funker helt perfekt:) fekzen må ha ca oppsett du har og hvor store dyser du har i cc f.eks 360cc, hvor mye du skal lade og en ca lade kurve. har du turbo så sier du når du har maks ladetrykk i rpm-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd litt i det siste. har da "prøvd" å montere den nye clutchen, da uten hell.

I første omgang så satt jeg det sammen, og testa ved å kjøre handa ned mellom girspaken for å kjenne på akselen ut fra kassa mens jeg slapp pedalen sakte ut. den tok jo ikke før jeg hadde omtrent sluppet pedalen helt ut og den slurra på clutchen i 1st gir.. så, klokka nermet seg 22 (alarmen på verkstedet ¨går på kl 23) da blei det å bare montere alt og kjøre bilen ut. Jobber på skien bil så bmwen kan ikke stå til dagen over da folk bruker plassene neste dag :)

en uke etter¨, etter mye research og telefoner så skulle jeg prøve å montere org trykkplate med den nye sinter lamellen. kassa datt ut etter en halv time :P men den skulle ikke inn igjen på samme tid. >Ut-inn-ut-inn-ut og enda mer.. nå fridde clutchen hele tia., ikke anntydning til å gå i inngrep.

Joda, motoren min har en gang hatt automat kasse. De som satte på manuell før jeg kjøpte den har nok bare finni et svinghjul og en clutch. For det nye passet jo Faen ikke!!! har da 240mm trykkplate, 240mm svingjul og 228 org lamell.

Neste nå er å få et org m50 svinghjul :) da skal det nok passe ;)

Ellers funker bilen bra nå, fikk også skifta simringen på veiva, så clutchen bader ikke i olje lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, skal til å montere kompressor på min 325 nå.Mangler reima så får ikke kommet helt i gang før den er i hus.

men har du noe bilde av hvordan reima skal stå ? brukes orginal strammehjul ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det skjedd litt i det siste.

Det clutch greine blei bare surr, og clutchen som står på nå(uten olje lekasje) klarer det motoren leverer.

Har fått ordna enda mer falskluft lekasjer og montert olje beholderen til kompressoren og sveiset nytt trykkrør. . neste nå er diff og foringer i bakstilling, samt svarte slanger og annen bakpotte.

d0ytn56fqq30gvlc89ff.jpg

o1fa2n34yubz6s88ideq.jpg

dxbp4peo3qq67btriz7w.jpg

atfgfpdnv8p67osvsfex.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skal til å montere kompressor på min 325 nå.Mangler reima så får ikke kommet helt i gang før den er i hus.

men har du noe bilde av hvordan reima skal stå ? brukes orginal strammehjul ?

nei, har ikke bilder akkurat nå, men kan ta. strammehjulet står der det står, men er et løpehjul på braketten til kompressoren. Reima kan bare stå ett sted, egentlig umulig å sette den feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...