Gå til innhold

Kan noen klargjøre dette en gang for alle?

ProjectE39
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 99 mod 523iaT, reg første gang 21.12.98, sannsynligvis med M52TUB25(?) eller M52B23(?). Jeg har hørt at man ikke kan sette på M50B25 innsugsmanifold på disse. Men har hørt at man kan sette M52TUB28 innsugsmanifold på M52TUB25 (plug and play?) og få økt effekt av dette, men at det krever litt tilpasning av innsugsbelger, slanger og montering av uoriginalt luftfilter fordi manifolden er lenger og dermed vil ikke rør og slanger passe.

Finnes det en "ekpert" på BMW-motorer som kan klargjøre dette en gang for alle?

Har veldig lyst til å bytte innsugsmanifold om det går an og det gir mer effekt.. Kommer antakelig også til å gå for ESS-chip, kinagrenrør, sportseksos og konfilter uansett, men vil vite om det å bytte innsugsmanifold gir litt bedre effekt.. Noen som kan gi et vettugt svar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M52B23 finnes ikke, så det har du værtfall ikke :)

Du kan sette M50B25 innsug på M52B25 motoren. MEN visst du har en M52B25TU motor, så kan du ikke det. Du kan sette på innsuget fra M52B28TU, men det har ingen effekt siden de er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det er på en M52TUB25 vet jeg ikke, men på M52TUB28 motoren kan man bruke Manifold fra M54B30, men da må gasspjeldet modifiseres litt.

det som er sikkert er at du ikke kan bruke M50B25 manifold.

Men ta en tlf til ESS tuning å hør om du kan bruke M54B30 manifold på motoren din.

ellers er det en diskusjon om emnet her:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=10511543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...