Scampi Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 200kr er billig frakt Ikke når de påstår at de sender fra Norge
Lars89 Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Jeg bruker som regel Autotrio. Siden jeg jobber i Bertel O. Steen har vi avtale med de. Er absolutt det billigste på det meste av BMW deler. Lønner seg å jobbe innen bil ja. Får deler for under prisen på KOED og får de levert samme dag isteden for å vente 1-2 uker Og 155 er billig frakt. Posten skal ha 145-303 for samme vekta
Scampi Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Fint at 155,- er billig frakt, men jeg får 200,- i frakt uansett, siden de sender fra Danmark. Jeg har aldri fått pakker fra Koed som er sendt innenlands her i landet.
Lars89 Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Er + moms så blir jo 194,-. Er jo ikke gratis, men det gjør de mer enn opp for med prisene sine
mhane Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Fint at 155,- er billig frakt, men jeg får 200,- i frakt uansett, siden de sender fra Danmark. Jeg har aldri fått pakker fra Koed som er sendt innenlands her i landet. Bærearmen jeg nettopp kjøpte kom også fra Danmark.
Mr.Silver Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 satt å sjekket litt priser på GS kontra Koed igår. Driver å skal overhale diffen min. Når jeg brukte bmw. delenr så var det ikke mange kronene å spare på koed. Men ellers så bruker de å være en del billigere. Men som det er nevnt her, servicen på GS er helt super. Kan ringe de mens man driver å skrur å knoter så forklarer de deg hva du skal gjøre videre Toppers Stor fornøyd med GS.
SSM Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Koed delene du bestiller på Koed.no blir sendt fra Danmark og direkte til deg som kunde. Det går IKKE innom det norske kontoret. Det spørte jeg Geir Ove om for et par uker siden sisst. Jeg og har erfart at Koed er billigere, men skal jeg ha ting raskt så handler jeg GS. Har kjøpt mer hos GS enn hos Koed tror jeg. Liker å få ting litt raskt så lenge det ikke dreier seg om for mange lapper.
Kjell Z3 Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 GS har faktisk vært mye dyrere enn min lokale BMW-forhandler på et par ting jeg har sjekket. DET synes jeg er betenkelig for en ettermarkedsleverandør... De var langt rimeligere tidligere. Jeg har handla en del hos GS og service det er i allefall ingenting å si på. Hjelpsomme, kunnskapsrike og svært serviceinnstilte medarbeidere jeg har truffet på. Gs ble vel kjøpt av Bavaria, da ble det jo bukken og havresekken... siden den tid har de vært dyre.
S.Arnesen Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Gs ble vel kjøpt av Bavaria, da ble det jo bukken og havresekken... siden den tid har de vært dyre. Det som er litt morsomt er at de er dyrere enn min lokale bmw forhandler...
Kobar Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 luftmengdemåler e46 diesel: GS: 3900kr KOED: 1800kr Samma med luftfilter, det var 2-300kr dyrere hos GS.. Tror GS skulle vurdert mere alternative varer enn KUN originaldeler!
Simpel Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 GS har da masse alternative varer, har de ikke? Har kjøpt det når jeg har kjøpt noe av de, originale kan jeg like godt kjøpe av BMW.
JE Motorsport Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Bare så det er nevnt så har IKKE Koed lov til å selge ORIGINAL deler i Norge Spørsmålet til slutt på altenative(uorginale) deler er jo kvalitet kontra pris og ikke minst servicegrad og tilgjengelighet F.eks: så er det sjelden sånn at alt er billigere på EL-kjøp enn på Expert.... Vi har jo alle ulike forventninger og forutsetninger ved kjøp av deler
PIIIPower Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Bare så det er nevnt så har IKKE Koed lov til å selge ORIGINAL deler i Norge Joda, det finnes faktisk ett EU regulativ som forbyr avtaler om eksklusivitet. Klart, de kan jo miste retten til å kjøpe fra BMW totalt sett, men det er de nok for store til at BMW vil. Og konkuransetilsynet til EU ville nok sett på den saken.
Ceylon Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Gs er helt KONGE på service.... Allitdid hyggelige og behjelpelig med å svare på det de kan. F eks trengte jeg el vifte på mål, no de ikke hadde men de skulle sjekke opp med noen de viste om som solgte spal vifte til en rimelig pris og ringte meg opp igjen....
JE Motorsport Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Bare så det er nevnt så har IKKE Koed lov til å selge ORIGINAL deler i Norge Joda, det finnes faktisk ett EU regulativ som forbyr avtaler om eksklusivitet. Klart, de kan jo miste retten til å kjøpe fra BMW totalt sett, men det er de nok for store til at BMW vil. Og konkuransetilsynet til EU ville nok sett på den saken. Det er sånn at det er BMW Norge som har eksklusivitet på salg av BMW deler i Norge på vegne av BMW AG. De ønsker ikke fri flyt av deler over landegrensene utenom importøren i landet, som da i dette tilfellet er BMW Norge. Som igjen server sine forhandlere på vegne av BMW AG. Koed er IKKE en del av dette forhandlernettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå