Gå til innhold

2002 E46 325Ci Clubsport SMG


Omnislash
 Share

Anbefalte innlegg

Utrolig pen bil med alt det riktige utstyret! Ser ut som du er flink til å ta vare på den også. Hvor langt har bilen gått nå?

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke solgt dette smykke for å kjøpe en 330. Det er ikke så stor forskjell på en 330 og 325.

P.S. Ser at pettersen autoimport selger en dønn strøken M3 til 525.000 med riktig utstyr. Dreiv å siklet på den under åpen dag de arrangerte denne lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig pen bil med alt det riktige utstyret! Ser ut som du er flink til å ta vare på den også. Hvor langt har bilen gått nå?

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke solgt dette smykke for å kjøpe en 330. Det er ikke så stor forskjell på en 330 og 325.

P.S. Ser at pettersen autoimport selger en dønn strøken M3 til 525.000 med riktig utstyr. Dreiv å siklet på den under åpen dag de arrangerte denne lørdagen.

Mange takk Niklas.. Neida, jeg vet jo det.. prøvekjørte jo en estorill clubsport 330 i Ålesund før jeg kjøpte min.. den hadde manuell, og jeg var gira på SMG ("he he") ! Så det som avgjorde at jeg tok min nåværende var;

Gir, pris og kmstand.

Min hadde gått 66000km når jeg kjøpte den. Har gått 74000 nå, med noen turer til Molde på besøk hos modern.

Den 330'n i Ålesund skulle han ha 355.000 for, og den hadde gått 125.000.. valget ble lettere da bilen hadde gått under halvparten.. til tross for større motor og mer bling farge! :P

Men er jo veldig fornøyd med min, og tror nok det at det blir en M3 langt fremfor en 330..

Om 1 års tid ser man mange strøkne til under 500.000 tenker jeg.. det er vel da jeg slår til! :D

Nok engang takk! :D

Forresten, laget tittet litt på Ferrarier til salgs her om dagen... får 355 og 348 mellom 400.000 og 700.000---

satt å tenkte for meg selv, at "hvor rått hadde det ikke vært å dukket opp i noe sånt?"

Det klasser ut det meste, selv om det er noe eldre utgave.. jeg mener fortsatt at de er det 2 peneste Ferrari som er laget, til tross for prisen de ligger på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at den ligger fortsatt til salgs, men nå til 339.000 tror jeg det var.. han skulle tatt hintet når jeg satt der å prøvde å forhandle prisen ;-) Vanskelig å selge den bilen fordi den er dyr og har gått langt.. de fleste har enten ikke råd (og / eller fordi bankene ikke låner ut til biler som trenger for lang nedbetalingstid osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn KM skrekk nå. Kjøpte bilen min i Mars 2008 da hadde den gått 85.000. Nå har jeg runda 150.000 :o KM går fort med kompressor :P

Ferrarier er pene biler de. Du er nesten garantert en bil som har fått god behandling. Har en venn som kjører 348 som bruksbil. Aldri noe tull. Men det er vel for meg unntaket som bekrefter regelen, siden jeg sitter med inntrykket av at det ofte er litt ymse kvalitet. Men det er kanskje fordi jeg er litt fordomsfull mot italienske (og franske) biler generelt. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn KM skrekk nå. Kjøpte bilen min i Mars 2008 da hadde den gått 85.000. Nå har jeg runda 150.000 :o KM går fort med kompressor :P

Ferrarier er pene biler de. Du er nesten garantert en bil som har fått god behandling. Har en venn som kjører 348 som bruksbil. Aldri noe tull. Men det er vel for meg unntaket som bekrefter regelen, siden jeg sitter med inntrykket av at det ofte er litt ymse kvalitet. Men det er kanskje fordi jeg er litt fordomsfull mot italienske (og franske) biler generelt. :oops:

Okey, 150.000 er jo ikke så ille, men det er jo verdien som gjenspeiles på kmstand.. Selv om man har vært flink med bilen og byttet ting jevnlig så er det nok at det står det det står på kmstand.. dessverre.

Men altså, når jeg så forskjellen på bilene i pris og kmstand, var dette sentralt i mitt valg av bil. Ikke på dette tidspunktet, men med tanke på videresalg engang i tiden. Lettere å få solgt en bil som har gått atskillig kortere uansett.

Ferrari som bruksbil?? Det hørtes spesielt ut.. i mitt tilfelle ville det blitt kosebil såklart.

Men per idag så har jeg alt for liten EK til å kjøpe noe så dyrt uansett. Bolig kommer først!

Men det som er dyrt med ferrari er vel forbruk, forsikring, servicer og vedlikehold:P

Aner ikke hvor mye feil det er på dem, men de pleier jo å være tatt godt vare på.. ganske opplagt.. men dette er nok noen år til i fremtiden uansett:P bare moro å drømme seg litt bort bare!

(Når det fransk angår, så kommer vel jeg aldri til å kjøpe fransk bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Når det fransk angår, så kommer vel jeg aldri til å kjøpe fransk bil)

hvorfor ikke? Ikke skyt meg nå folkens, mens Peogout og citroen har vel også gode biler? Det er jo ikke bare BMW som har gode biler (kanskje litt feil å si i ett BMW forum) men tror neppe BMW lager verdens beste biler, og vi trenger aldri å prøve ett annet merke uansett hva de andre produsentene pumper ut.

anyway...noen update snart Tor? Legg ut noen interiør bilder da, vil se nye spilleren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baguettene har ofte vært litt sære. Jeg hadde en renault firma bil. Grei å komme seg fra a til b. Men når en splitter ny bil iløpet av 30k km klarer å gå i nødmodus 12 ganger. I tillegg måtte jeg bytte på å bruke hoved og reserve nøkklene fordi startsperren er vrang. Airbag lampa lyser og hjullager er byttet. Da er det noe som skurrer for meg og jeg er utrolig glad for at jeg har Bimmer.

Skulle jeg kjørt noe annet en bmw så hadde det vært MB og Audi.

Ellers så samarbeider BMW med PSA (Citroen/Peogot) på bla. motorer til Mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Når det fransk angår, så kommer vel jeg aldri til å kjøpe fransk bil)

hvorfor ikke? Ikke skyt meg nå folkens, mens Peogout og citroen har vel også gode biler? Det er jo ikke bare BMW som har gode biler (kanskje litt feil å si i ett BMW forum) men tror neppe BMW lager verdens beste biler, og vi trenger aldri å prøve ett annet merke uansett hva de andre produsentene pumper ut.

anyway...noen update snart Tor? Legg ut noen interiør bilder da, vil se nye spilleren din :)

Det er nok greie biler, men gode er vel å ta i litt. Alle løsninger er merkelige, og er mye feil med dem generelt.. Og dårlig kvalitet av hva jeg har erfart, hørt og sett.

Ingen updates foreløpig. Blir vel noe oppgradering av detaljer på bilen til Carbon snart.. Og muligens senk til våren.

Ellers så er det lite som skjer..

sliter fortsatt med økonomien fra ferien iår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som tittelen sier, så vurderer jeg nå bilen solgt.

Jeg skal kjøpe meg rekkehusleilighet og vil lette økonomien litt for det.

Er med et tungt hjerte at jeg skal selge bilen min, siden det ikke har vært noe tull med den og den er jo i 110% teknisk stand.

Har vært pedantisk med bilen, og den er ikke vinterkjørt og står nå i Garasje.

Setter prisen til 299.000,-

Hurtig avgjørelse åpner selvfølgelig for prisavslag.

Send PM for mer informasjon..

Bilen har forresten bruktbilgaranti hos IF (Som ikke er å få tak i lenger) frem til Mai 2010.

Kjøpte bilen i April 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, 150.000 er jo ikke så ille, men det er jo verdien som gjenspeiles på kmstand.. Selv om man har vært flink med bilen og byttet ting jevnlig så er det nok at det står det det står på kmstand.. dessverre.

Men altså, når jeg så forskjellen på bilene i pris og kmstand, var dette sentralt i mitt valg av bil. Ikke på dette tidspunktet, men med tanke på videresalg engang i tiden. Lettere å få solgt en bil som har gått atskillig kortere uansett.

)

Dette er vel din subjektive mening. Er ikke alle kjøpere som ser kun på kmstand. Ihvertfall ikke når det gjelder Bmw og Mercedes. Km.stand er som regel det de uvitende kjøperne ser på pga. de ikke vet helt hva de skal se etter. km stand kan være en pekepinn på hvor slitt bilen er, men dette er ingen fasit. Det er viktig å se på resten av bilens tilstand og tidligere eier ikke minst. Jeg har heller kjøpt en bil som har gått 50 000 lenger på varm motor og eid av en entusiast enn en bil som kun er brukt til å kjøre til og fra jobb 3 km på kald motor og aldri vasket. Og det å kjøpe biler kun pga. videresalg må være trist. jeg kjøper ihvertfall biler pga. jeg vil ha de, og ikke fordi eventuelt neste eier vil ha de. Tror "feil" farge hadde irritert meg mer enn et tall i dashbordet. Man kjøper jo bilen til seg selv, så får man heller selge bilen 10 000kr billigere neste gang og være helt fornøyd med den så lenge man eier den :)

Lykke til med salg forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, 150.000 er jo ikke så ille, men det er jo verdien som gjenspeiles på kmstand.. Selv om man har vært flink med bilen og byttet ting jevnlig så er det nok at det står det det står på kmstand.. dessverre.

Men altså, når jeg så forskjellen på bilene i pris og kmstand, var dette sentralt i mitt valg av bil. Ikke på dette tidspunktet, men med tanke på videresalg engang i tiden. Lettere å få solgt en bil som har gått atskillig kortere uansett.

)

Dette er vel din subjektive mening. Er ikke alle kjøpere som ser kun på kmstand. Ihvertfall ikke når det gjelder Bmw og Mercedes. Km.stand er som regel det de uvitende kjøperne ser på pga. de ikke vet helt hva de skal se etter. km stand kan være en pekepinn på hvor slitt bilen er, men dette er ingen fasit. Det er viktig å se på resten av bilens tilstand og tidligere eier ikke minst. Jeg har heller kjøpt en bil som har gått 50 000 lenger på varm motor og eid av en entusiast enn en bil som kun er brukt til å kjøre til og fra jobb 3 km på kald motor og aldri vasket. Og det å kjøpe biler kun pga. videresalg må være trist. jeg kjøper ihvertfall biler pga. jeg vil ha de, og ikke fordi eventuelt neste eier vil ha de. Tror "feil" farge hadde irritert meg mer enn et tall i dashbordet. Man kjøper jo bilen til seg selv, så får man heller selge bilen 10 000kr billigere neste gang og være helt fornøyd med den så lenge man eier den :)

Lykke til med salg forresten!

Ja, det kan så være. Men å var jo poenget mitt også at jeg vurderer jo helheten i bilen da. Det var ihvertfall jeg gjorde, og km.stand er jo en grei pekepinne for dette. Og atpåtil da finner entusiaster, så er man jo ganske heldekket.

Jeg selv har aldri kjørt bilen over 2500 rpm på kald motor.

Og det har vært byttet olje jevnlig på bilen og bare Castrol.

Skal ta oljebytte før jeg selger bilen også, selv om det er over 15.000 km til dette skal utføres.

Jeg kjøper jo bilen for min egen del, men jeg mener det er viktig å ivare ta alt som er av kvalitet og strøkenhet, så bilen både oppfattes som ivaretatt både mens man har den, og når man skal selge bilen. Er jo viktig å gi et inntrykk av at man faktisk kan og vil ta vare på bilen sin. Min bil har vel _nesten_ blitt vasket for ofte. Men jeg har gjort det i frykt for at bilen skal oppfattes som møkkete osv.

Brukte jo masse penger på å bilpleie når jeg kjøpte bilen, og har tenkt til å fortsette med det, om jeg ikke får solgt bilen nå.

Takk for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er vel det.

Men jeg setter den til under 300K for å sikre meg større interesse.

Jeg har ikke lagt den ut for offisielt salg på finn.no ennå, så jeg har muligheten til å sette prisen opp litt.

Hva anslår man at bilen er verdt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...